تئاتر در هفته اي كه گذشت؛

يادداشت//استعفاها در هفته گذشته بالا گرفت

تئاتر در هفته گذشته با استعفاي سه نفر از مديران و مسئولان تئاتر، تعويق شروع اجراي 2 نمايش و توقف يك نمايش همراه بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران،‌ تئاتر در هفته اي كه گذشت همانند هفته هاي پيشين پراز اتفاقات ناگهاني و غافلگير كننده بود.

اتفاقاتي كه رخ دادن تمامي آن ها به نوعي تعجب همگان را برانگيخت اما گويي اين اتفاقات در حوزه مظلوم تئاتر طبيعي شده است.

غافلگير كننده ترين اتفاقاتي كه در هفته گذشته روي داد. استعفاي پشت سر هم سه نفر از مديران و مسئولان بود. شهرام كرمي مدير تالار هنر، ‌عليرضا نادري، عضو شوراي انتخابات تئاتر شهر و محمد حمزه زاده مدير انجمن هنرهاي نمايشي از سمت هاي خود استعفا دادند هركدام به نوعي دليل استعفاي خود را مشغله كاري و خستگي از كار اعلام كردند؛ اما عليرضا نادري مشكلات محدوديت كار و مميزي ها را دليل استعفاي خود خواند در مدت چند ماهه اخير خبر استعفاي مديران مختلف تئاتر در حوزه ها و موسسه هاي مختلف از خبرهاي عادي بشمار مي رفت زيرا پشت سر هم و بسيار دور از انتظار بود.

يكي از اتفاقاتي كه در هفته گذشته به نفع تئاتر رخ داد توقف عمليات عمراني در محوطه تئاتر شهر بود كه با همكاري شوراي شهر و تصويب اين مسئله صورت گرفت. ادامه ساخت و سازها پس از شروع ساخت سازه در پشت محوطه تئاتر شهر، اين مكان فرهنگي و هنري ارزشمند را محصور كرده است. ساخت سازه اي كه در محوطه تئاتر شهر از سوي شركت بهره برداري مترو به منظور تعبيه هواكش آغاز شد شكايات پشت سر هم مسئولان و هنرمندان تئاتر را به دنبال داشت كه ديگر از تحمل آن ها خارج بود. طي هماهنگي ها و پيگيري هاي مركز هنرهاي نمايشي و معاونت هنري و وزارت ارشاد با شوراي شهر داشتند توقف ساخت سازه در نهايت به طور موقت متوقف شد و مركز در خواست ساخت اين سازه را در محلي ديگر داد. اما اين مسئله كه از بين بردن و يا انتقال اين سازه از محوطه تئاتر شهر كي صورت گيرد مشخص نيست، مسئله جالب اين است كه شهرداري خود را در اين مسئله دخيل ندانسته است.

در رابطه با اجراهاي جديد در هفته گذشته نمايش "ريچاردسوم" به كارگرداني آتيلا بسياني، در تماشاخانه ايرانشهر با مراسم آغازين و زنگ شروع نمايش كار خود را آغاز كرد.

نمايش "ابرها" به كارگرداني مرتضي ميرمنتظمي نيز در اين هفته اجراي خود را در سالن اصلي تالار مولوي شروع كرد.

نمايش "مشروطه بانو" به كارگرداني حسين كياني نيز كه قرار بود از هفته گذشته كار خود را در سالن اصلي تئاتر شهر آغاز كند هنوز به صحنه نرفته است و امكان شروع اجراي اين نمايش از يكشنبه 27 آذر وجود دارد.

برنامه نمايش "كمي بالاتر" به كارگرداني آروند دشت آراي نيز از هفته گذشته به يكشنبه 27 آذر موكول شد دليل تعويق اين نمايش دريافت مجوز از سوي مديريت جديد بنياد رودكي و هماهنگي هاي فني بود.

يكي ديگر از اتفاقات هفته گذشته كه خبري جديد بود،‌انتشار فيلم نمايش زني از گذشته به كارگرداني محمد عاقبتي از سوي تماشاخانه ايرانشهر بود. فيلم اين نمايش كه اولين فيلم يك نمايش براي بخش خانگي است به قيمت 5 هزار تومان براي علاقه مندان در دسترس است و در تماشاخانه به فروش مي رسد./ي2

يادداشت از: شيوا حميدخاني.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار