بایدن: اوکراین راهی طولانی پیش رو دارد/ پوتین به وعده هایش پایبند باشد

معاون رئیس جمهور آمریکا طی کنفرانسی خبری در کی یف گفت: اوکراین هنوز راهی طولانی را در پیش رو دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، «جو بایدن» در اظهاراتی در کی یف و در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر اوکراین گفت: من از اینکه فردا در برابر پارلمان اوکراین سخنرانی خواهم کرد برخود می بالم.

وی افزود: من در اینجا از فرصت استفاده می کنم و از آقای نخست وزیر تشکر می کنم.من تاکنون چهار بار از اوکراین بازدید کرده ام و با وی دیدار کرده ام اما ما تماس های تلفنی فراوانی در ماههای اخیر داشته ایم.

ما در تماس مستمر با همدیگر درباره نیازهای اوکراین و تعهدات آن به فرصت هایی که آمریکا در اختیارش قرار داده است، هستیم و اینکه آیا این فرصت ها کمک کننده بوده اند یا نه.امشب ما دیداری بسیار سازنده داشتیم.از نظر ما روز مفیدی را با رهبران اوکراین و مردم این کشور که در جهت ایجاد اصلاحات در کشورشان تلاش می کنند، پشت سرگذاشتیم.

بایدن یادآور شد: به نخست وزیر اوکراین گفتم که آنها در دو سال گذشته تا چه حد پیشرفته اند و ما بر روی این موضوع هم نظر هستیم که هنوز راهی طولانی برای پیمودن این راه تا رسیدن به یک اوکراین آزاد، باثبات، مرفه و آنچه که مردم این کشور عاجزانه خواهان آن هستند، باقیمانده است.

این فرصتی است که ما فردا درباره آن صحبت خواهیم کرد. اما به این موضوع توجه داشته باشید که جهان در زمان انقلاب نارنجی شما حیرت زده شد. انتظارات و امیدها از مردم اوکراین برای رهبری تمامی مرکز اروپا بسیار افزایش یافته است اما این موضوع از طرف سرطان فساد و رهبری ضعیف سازمان ها به شدت دچار آسیب شد.

بایدن گفت: ما همچنان معتقدیم که بهترین راه برای پایان دادن به درگیری در دونباس از طریق چارچوب سیاسی است که در معاهده مینسک به آن اشاره شده است اما دو طرف باید به این معاهده پایبند باشند. معاهده مینسک تا زمانی که روسیه به تعهداتش عمل نکند و رئیس جمهور پوتین به وعده هایش پایبند نباشد، موفق نخواهد شد. من بارها این موضوع را به رئیس جمهور اوباما و جامعه بین المللی اعلام کرده ام.

وی افزود: من امروز اعلام می کنم که یک کمک یکصد و نود میلیون دلاری در چارچوب کمک های جدید برای پیشرفت اوکراین اعطاء خواهیم کرد.این به منزله آن است که آمریکا تا کنون در زمینه کمک های مستقیم مبلغ هفتصد و شصت میلیون دلار و از زمان تغییرات در دولت در سال دو هزار و چهارده به اوکراین اعطاء کرده است که دویست و شصت میلیون دلار آن کمک های امنیتی بوده است. مبالغ جدید برای کمک به مبارزه با فساد و ایجاد اصلاحات در بخش قضایی و پلیس و جذب سرمایه گذاری خواهد بود.

وی در پایان گفت:از نظر من اینکه اوکراین بتواند به ثبات و رفاه برسد و سرطان فساد را کاملا ریشه کن کند موضوع مهمی است و من انتقاداتی از این موضوع از اوکراین دارم.مردم اوکراین می خواهند این موضوع را مشاهده کنند که رویه های گذشته به تاریخ سپرده شده است و رفته است.

در این کنفرانس خبری پوروشنکو گفت: متاسفانه ما نمی توانیم بگوییم که ما شاهد کاهش تنش در دونباس بوده ایم.بخش قابل توجهی از مذاکرات ما به مسائل مربوط به اجرایی سازی معاهده مینسک و همکاریهایمان در امور بشردوستان و ایجاد راه حل های اقتصادی-اجتماعی و سیاسی در رابطه با دونباس اختصاص یافته است.

وی افزود: من این موضوع را به اطلاع معاون رئیس جمهور رساندم و از آمادگی اوکراین برای فراهم آوردن حداکثر پشتیبانی از نیروهای ائتلاف در سوریه خبر دادم. اوکراین خود را همچنان در کنار ائتلاف ضد تروریسم می داند.ما به خوبی می دانیم که تهدید تروریست ها برای اوکراین به چه معناست. ما به خوبی می دانیم که مبارزه با تروریسم در داخل یک کشور به چه معناست.سرویس های امنیتی ما تا کنون از بیش از دویست حمله تروریستی در اوکراین که برای شهرهای کی یف،زاپروژیا،اودسا،خارکیف ،لویف و دیگر شهرها برنامه ریزی شده بود،جلوگیری کردند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار