ملک سلمان تروريسم را محکوم کرد

پادشاه عربستان در اظهاراتی تروریسم را محکوم کرد و خواستار مبارزه بین‌المللی با آن شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری فرانسه، پادشاه عربستان روز چهارشنبه با افتتاح نشست سالانه سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، بدون نام بردن از کشوری خاص، تروریسم را محکوم و حمایت منطقه را از حل و فصل سیاسی بحران در سوریه و یمن اعلام کرد. 

 ملک سلمان اعلام کرد « همه کشورهای جهان برای مبارزه با افراطی گری و تروریسم و نابودی آنها بدون توجه به منشاء آنها، مسئولیت مشترکی دارند.»

ملک سلمان با اشاره به تعهد کشورش «برای همکاری و هماهنگی در مبارزه ضدتروریستی با کشورهای برادر و دوست»، اعلام کرد «اسلام تروریسم را محکوم می کند و از آن نفرت دارد.»

بعد از حملات خونین پاریس، پایتخت فرانسه، شخصیت های سیاسی غربی عربستان را به تغذیه ایدئولوژی افراطی گری به ویژه از طریق تامین مالی مساجد وهابی متهم کردند.

از طرف دیگر پادشاه عربستان، که کشورش نشست تروریست های سوری را میزبانی می کند، «حمایت خود را از حل و فصل سیاسی بحران سیاسی سوریه که تمامیت سرزمینی آن را تضمین کند، اعلام کرد.»

وی همچنین به نام شش کشور شورای همکاری خلیج فارس « راه حلی مسالمت آمیز» برای بحران یمن را در همسایگی عربستان تضمین کرد.

 عربستان در ماه مارس در ائتلافی نظامی با کشورهای عربی برای کمک به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، حملات هوایی به یمن را آغاز کرد. عربستان شبه نظامیان حوثی را به داشتن رابطه با ایران متهم می کند.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۴
این پیر خرفت بهتر بنشیند و اصلا حرفی نزند . نوکر ذلیل امریکا بدون اجازه اربابش اب هم نمی تواند بخورد . ننگ بر وهابیون
آخرین اخبار