اصفهان؛

صنایع فرهنگی و خلاق برترین رسانه های دین محسوب می شوند

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت : صنایع فرهنگی و خلاق برترین رسانه های دین محسوب می شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی در نشست علمی تخصصی گفتمان سازی نوآوری درصنایع فرهنگی بارویکردآینده پژوهشی که در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد،گفت: اصفهان به عنوان کریدور علم و فن آوری، هنر و گردشگری کشور معرفی شده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و رییس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن در این جلسه با بیان این که از سال 1390 پروژه سند آمایش سرزمینی آغاز شد، گفت: این سند دارای سه قسمت در 21 هسته علمی است که بخش های مختلف آن در حدود سه سال آماده و به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: این اتفاق بزرگی بود که منظومه آمایش سرزمینی استان اصفهان با رویکرد علمی در مسیر توسعه استان به عنوان افق و چشم انداز در قالب یک سند رسمی ترسیم شده است.

حجت الاسلام و المسلمین قطبی با تأکید بر این که در گذشته اصفهان به سمت توسعه صنعتیرفته و دستاوردهای قابل توجهی پیدا کرده است، افزود: امروز اصفهان به عنوان کریدور علم و فن آوری، هنر و گردشگری معرفی شده است.

وی اظهار داشت: با این نگاه جدید به استان اصفهان می توان پی برد که در حوزه فناوری، ظرفیت بزرگی به اصفهان اختصاص داده شده است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با ابراز تأسف از این که با توجه به تصویب نقشه جامع علمی، در عمل شاهد اتفاق جدی نیستیم، تصریح کرد: شتاب در عرصه فناوری های هویت ساز همراه با رویکرد صنایع فرهنگی در این زمینه راهگشا خواهد بود.

وی تأکید کرد: به شهر اصفهان نباید از این به بعد به عنوان یک شهر صنعتی نگاه کنیم، و باید ظرفیت های فرهنگی ملموس و ناملموس این شهر بازآفریده شود.

رییس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن افزود: اقتصاد در دنیا به سمت اقتصاد تجربی پیش می رود و اگر بهترین شبکه های تولید صنعتی را هم داشته باشیم توفیقی به دست نمی آید و تنها مسیر بر پایه فرهنگ و توسعه فرهنگی است.

وی گفت: هفته گذشته شهر اصفهان به عنوان شهر خلاق ثبت شد و در زمینه فناوری های هویت ساز این موضوع قابل توجه است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به فرصت تاریخی صنایع فرهنگی و خلاق اشاره کرد و افزود: با بهره گیری از فناوری های نرم و هویت ساز می توان معارف و مفاهیم دینی و اخلاقی را به جامعه منتقل ساخته و در عصر حاضر بهترین و برترین رسانه برای انتقال مفاهیم اسلامی بهره گیری از صنایع فرهنگی و خلاق می باشد.

وی برگزاری سلسله نشست های گفتمان سازی نوآوری در صنایع فرهنگی را از برنامه های پیش روی دفتر تبلیغات اسلامی برشمرد و اظهار امیدواری کرد که این برنامه ها بتواند افق جدید بر روی مبلغان تخصصی بگشاید. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.