انتقاد کوربین از سیاست انگلیس در حمایت از عربستان

رئیس حزب کارگر انگلیس از سیاست دولت این کشور در حمایت از عربستان سعودی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جرمی کوربین» رئیس حزب کارگر انگلیس در مصاحبه اختصاصی با مورنینگ استار از سیاست های دولت انگلیس و سیاست های ریاضت اقتصادی اتحادیه اروپا انتقاد کرد.

کوربین در مصاحبه با این روزنامه درباره انتقاد مشاوران سابق تونی بلر گفت: ما در حال کاری متفاوت در سیاست هستیم که نخستین بار با مشارکت مردم عادی صورت می گیرد. موضع رسانه ها درباره حزب کارگر و کارزار انتخاباتی ما وحشتناک بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت کوربین انحصار طلبی رسانه ها را خواهد شکست،گفت: بله ما این کار را می کنیم. ما سیاست رسانه ای مبتنی بر شکستن مالکیت انحصاری بر منابع اطلاعات در پیش می گیریم و مالکیت و دسترسی جمعی بر شبکه ها از جمله ایستگاه های رادیو و تلویزیون محلی و روزنامه ها مانند روزنامه مورنینگ استار را افزایش خواهیم داد.

رئیس حزب کارگر انگلیس گفت: ما دولت را در ماجرای مالیاتی شکست داده ایم. ما دولت را در ماجرای کاهش نیروهای پلیس و حمایت از عربستان سعودی شکست دادیم. ما دولت را مجبور کردیم قرارداد خود برای فراهم کردن خدمات مربوط به زندان به رژیم مستبد(عربستان سعودی) را لغو کند.

وی اضافه کرد: ما حتی پس از آنکه پارلمان رای به رفتن برای جنگ در سوریه داد به لحاظ اخلاقی برنده شدیم. همه اعضای حزب ما با بمباران سوریه مخالفت کردند.

کوربین یادآور شد: من برای کارولین لوکاس نماینده حزب سبز احترام بسیاری قائل هستم اما می دانم که بسیاری از کسانی که تاکنون برای حزب سبز رای دادند اکنون در حال حمایت از حزب کارگر هستند.

وی افزود: من از خودکشی الیوت جانسون از جوانان حزب محافظه کار متعجب شدم و باید درباره آن تحقیق صورت گیرد.

رئیس حزب کارگر انگلیس تاکید کرد: آلمان و به خصوص ایتالیا کار بخشی از مالکیت صنایع فولادی خود را به مردم واگذار کردند و ما باید آماده باشیم تا جایی که لازم باشد، دخالت کنیم. ما تاکنون نیز مقداری زیادی از ظرفیت فولاد را در انگلیس از دست دادیم. سیاست دولت در زمینه صنعت زغال سنگ نیز فاجعه آمیز بوده است و موجب تعطیلی معادن شده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار