واکنش نامزدهای دموکرات آمریکا به برنامه اخراج مهاجران

نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به برنامه دولت اوباما مبنی بر اخراج خانواده‌هایی که غیرقانونی وارد این کشور شده‌اند، اعتراض کردند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، تعدادی از نامزدهای دموکرات ریاست جمهوری آمریکا به تصمیم دولت اوباما مبنی بر اخراج برخی از خانواده‌ها که در یک سال اخیر وارد این کشور شده اند، واکنش شدید نشان داد. بر اساس گزارش واشینگتن پست، دپارتمان امنیت ملی آمریکا در حال آماده سازی برنامه‌ای است که به موجب آن صدها خانواده‌ای که غیرقانونی وارد این کشور شده اند باید این کشور را ترک کنند. هرچند این برنامه هنوز نهایی نشده است و تأیید نهایی آن موضوع بحث برانگیز در دولت بشمار می‌رود.

هنوز ساعتی چند از انتشار این گزارش نگذشته بود که سناتور «ورمر ساندرز» و «مارتین اومالی،» فرماندار سابق مریلند، به آن اعتراض کرد. آنها این اقدام را غیر انسانی خواندند. اومالی گفت: «ما باید کودکان و خانواده‌هایی را که به اینجا پناه آورده‌اند، حمایت کنیم و نه آنکه آنها را اخراج کنیم.»

وی افزود : «این تصمیم ضد چهره آمریکا است و ما باید به این تصمیم بدون منطق پایان دهیم.» این اظهارات سبب شد هیلاری کلینتون نیز که پیشروی نامزدهای حزب دموکرات است به تصمیم دولت اوباما واکنش نشان دهد و بیانه‌ای با مضمون مشابه صادر کند.

این تصمیم دولت اوباما همچنین انتقاد شدید جمهوریخواهان را به دنبال داشت. به نظر می‌رسد این قضیه سبب پیش افتادن دولاند ترامپ، نامزد مطرح، آنان شده است.



انتهای پیام/
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار