درختان سعدآباد یک شبه ناپدید شدند!

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی درباره قطع ۱۴ اصله درخت در کاخ سعدآباد گفت: شدیداً این موضوع را پیگیری می‌کنیم و افرادی که متخلف بوده‌اند را به مراجع قضایی تحویل می‌دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ محمد کربلایی درباره قطع 14 اصله درخت در مجموعه تاریخی سعدآباد اظهار داشت: این موضوع توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی در دست پیگیری است و این موضوع را با جدیت در دستور کار داریم تا با افرادی که در این زمینه متخلف بوده‌اند برخورد شود.
 
وی ادامه داد: افرادی که در زمینه قطع درختان سعدآباد دخیل بوده‌اند را به مراجع قضایی تحویل خواهیم داد.
 
به گفته سرهنگ کربلایی قطع این درختان در ساعت غیراداری و در قالب یک اقدام عمرانی انجام شده است.
 
 درختان قطع شده در مجموعه تاریخی سعدآباد سمت در ورودی دربند است.
 
پیش از این علیرضا مختاریان کارشناس نجات بخشی و احیای محوطه های سبز میراث فرهنگی درباره درختان سعدآباد گفته بود: اکثر درختان مجموعه سعدآبد منحصربفرد و تاریخی است و در مجموع حدود 30 هزار درخت و درختچه در محدوده 110 هکتاری کاخ وجود دارد.
 

منبع:فارس
انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۲ دی ۱۳۹۴
من از پرسنل سعدآباد هستم. واقعیت این است که درختان مذکور درختچه های عرعر بودند که در یک محوطه مخروبه شمالی مجموعه قرار داشتند و قرار است این محوطه که سالها مخروبه بوده و بخشی از آن به عنوان پارکینگ حفاظت استفاده می شد پاکسازی شود. کل درختچه ها مذکور 8 تا بوده و قطر آنها حداکثر 10 سانتی متر و ارتفاع بزرگترین آنها 2 متر بود. درختان مذکور خودرو بوده و عمری حداکثر 10 ساله داشتند. ریشه برخی از آنها در زیر ساختمان بود و به پی ساختمان آسیب زده بود. سعد آباد 110 هکتار وسعت و 30 هزار درخت تاریخی شناسنامه دار دارد و کسی به آنها آسیب نزده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۱ دی ۱۳۹۴
مو می دونم اما نمی گم