اعلام وضع فوق العاده در 5 ایالت آمریکا/ لغو 6300 پرواز در روزهای جمعه و شنبه

خطر برف و توفان سهمگین در سواحل شرقی آمریکا موجب اعلام وضعیت فوق العاده در 5 ایالت این کشور شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در ایالت های ساحلی آمریکا وضع فوق العاده اعلام شد.

در واشینگتن دی سی و پنج ایالت دیگر آمریکا در سواحل شرقی این کشور روز پنج شنبه برای مقابله با عواقب ناشی از بارش برف سنگین و وقوع طوفان وضع فوق العاده اعلام شد.

مسئولان در ایالت های واشینگتن دی سی، تنسی، کارولینای شمالی، ویرجینیا، مریلند و پنسیلوانیا همزمان با کاهش شدید دمای هوا و یخ زدگی این مناطق وضع فوق العاده اعلام کردند.

سازمان هواشناسی آمریکا هم اعلام کرد طوفان به سرعت از ایالت آرکانزاس به سمت ایالت های تنسی و کنتاکی در حال حرکت است. همچنین پیش بینی شده است که از  روز جمعه وزش بادهای شدید و وقوع طوفان هم این مناطق را دربر بگیرد و تا شنبه شب هم ادامه خواهد یافت.
 
انتظار می رود که طوفان و برف سنگین مناطق شرقی آمریکا را فلج کند. پیش بینی سازمان هواشناسی آمریکا نشان می دهد که بیش از دو فوت برف در واشینگتن خواهد بارید و این شهر را با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد. در روزهای اخیر شماری از خودروها در سواحل شرقی آمریکا در پی کاهش دما و بارش برف در کنار جاده ها گرفتار شده اند.

مقامات واشینگتن اعلام کردند برای مقابله با طوفان و برف در این منطقه، سیستم متروی این منطقه هم از جمعه تا  روز شنبه متوقف خواهد بود و فعال نخواهد بود.

برخی از شرکت های هوایی هم پروازهای خود را در روزهای جمعه و شنبه در مناطق شرقی آمریکا لغو کرده اند. انتظار می رود روز جمعه دو هزار مسافر و روز شنبه هم سه هزار مسافر در مناطق شرقی آمریکا به علت لغو برنامه پرواز فرودگاه ها سرگردان شوند.

واشینگتن در انتظار توفانی مرگبار

 شهردار واشینگتن دی سی هشدار داد پیامد طوفان سهمگینی که در راه است «مرگ و زندگی» است و انتظار می رود زودتر از پیش بینی های موجود وارد شهر شود.
  
این منبع افزود: پیش بینی ها از بارش نزدیک به یک متر برف در شرق آمریکا در کولاک زمستانی حکایت دارد. هزاران پرواز لغو شده و قفسه های فروشگاه های مواد غذایی خالی شده است.

پیش بینی شده است در کمتر از 36 ساعت در واشنگتن دی سی و حومه شهر بیش از  60 سانتیمتر برف ببارد. بارش برف با بادهای تند همراه است که همه جنبه های زندگی مردم را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

شهردار واشینگتن به ساکنان شهر هشدار داده است هر چه زودتر به خانه برگردند و تا جایی که ممکن است خارج نشوند. وی گفت: «خیلی صریح به همه هشدار می دهم.
 طوفانی سهمگین در راه است. پیامدهای این طوفان مرگ و زندگی است.»

به گزارش اداره هواشناسی آمریکا کولاک شدید بخش های گسترده ای از شرق این کشور را از واشینگتن گرفته تا فیلادلفیا و نیویورک در بر می گیرد و قدرت دید گاهی اوقات نزدیک به صفر می شود. شرایطی بسیار خطرناک پیش روست و رفت و آمد در شرایط طوفانی غیرممکن خواهد شد.

اداره هواشناسی برای بخش های جنوبی از جمله کنتاکی و کارولینای شمالی هم یخبندان پیش بینی کرده و هشدار داده است ایالت های میانی  آتلانتیک هم با طوفان زمستانی فلج کننده ای روبرو خواهند شد. تاکنون نزدیک به پنج هزار پرواز از و به آمریکا لغو شده اند و مسئولان محلی هشدار داده اند احتمال دارد ارتفاع برف به اندازه ای باشد که در یک قرن گذشته سراغ نداریم. 

همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داد توفانی از برف روز جمعه واشینگتن را درنوردید؛ مسأله ای که پایتخت آمریکا را به توفانی بی سابقه تهدید می کند.

طبق گزارش رویترز، این کولاک ممکن است به مدفون شدن بخشی از منطقه مرکزی مشرف بر اقیانس اطلس در آمریکا در زیر برفی به طول 90 سانتیمتر منجر شود. این توفان برفی سبب محاصره شدن منطقه ای در واشینگتن در ساعات اولیه بعد از ظهر جمعه شد. همچنین شش نفر بر اثر حوادث رانندگی در ایالت های آرکانزاس، تنسی و کنتاکی در پی توفان های برفی جان خود را از دست دادند.

سازمان ملی هواشناسی آمریکا اعلام کرد این توفان ممکن است سبب ریزش برف هایی به ارتفاع دو تا سه فوت (60.96 تا 91.44 سانتیمتر) در بالتیمور ( بزرگترین شهر ایالت مریلند) و پایتخت شود و وزش بادهایی با سرعت 48 تا 80 کیلومتر را در ساعات اولیه بعد از ظهر شنبه سبب گردد.
انتظار می رود در فیلادلفیا و نیویورک برفهایی به ارتفاع 30 تا 40 سانتیمتر ببارد. پایگاه اینترنتی "فلایت اویر" که در زمینه پیگیری پروازها فعالیت دارد، اعلام کرد شرکت های هوایی حدود 6300 پرواز را در روزهای جمعه و شنبه لغو کرده اند و هفت هزار پرواز تنها در روز جمعه به تعویق افتاده است.

همچنین ساکنان ساحل نیوجرسی خود را برای سیل های احتمالی بر اثر امواج در روزهای شنبه و یکشنبه آماده کرده اند. در اوشن سیتی نیز مسئولان اداره امور اضطراری درباره وقوع سیل هایی شدید هشدار داده اند.

در نیویورک نیز سازمان ملی هواشناسی درباره وقوع سیل در سواحل مناطق "استاتین آیلند،" "بروکلین" و کویینز هشدار داد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار