ارتش یمن: فرمانده بلک واتر را در یمن به هلاکت رساندیم

ارتش یمن امروز یکشنبه اعلام کرد فرمانده ماشین آدم‌کشی و ترور آمریکا و شمار زیادی از مزدوران در حمله موشکی نیروهای یمنی به پایگاه عند، به هلاکت رسیده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، ارتش یمن می‌گوید فرمانده جدید مزدوران بلک‌واتر در این کشور در یک حمله موشکی کشته شده است.

شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد: ارتش یمن روز یک‌شنبه اعلام کرد نیکولاس پترس، فرمانده جدید بلک‌واتر و شمار زیادی از مزدوران در حمله موشکی به پایگاه عند کشته شدند.

 به گفته ارتش، این موشک بالستیک و از نوع توشکا بود و به انبار اسلحه پایگاه العند اصابت کرد.

 بر اساس این گزارش، بر اثر این حمله انفجارهای شدیدی رخ داد و علاوه بر انبار سلاح، اتاق عملیات نیروهای سعودی و ساختمان اقامت افسران نیز تخریب شد.

بلک واتر یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خصوصی نظامی-امنیتی آمریکا است که در فوریه سال 2009 نام خود را به ایکس ای (Xe) تغییر داد.

 این شرکت در شماری از عملیات سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در عراق و افغانستان نقش داشته است.

 وب‌سایت العهد لبنان می‌نویسد در این حمله بالگردهای آپاچی و تایفون ارتش عربستان نیز منهدم شدند.

 از سوی دیگر، سخنگوی نیروهای طرفدار عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و متواری یمن، شلیک موشک توشکا را تائید کرد اما گفت نیروهای طرفدار هادی آن را در آسمان منهدم کرده اند.

در حملات مرگبار عربستان سعودی به یمن که از 6 فروردین آغاز شد، تاکنون بیش از هشت هزار و 300 نفر کشته و هزاران نفر زخمی شده‌اند.

عربستان به دنبال بازگرداندن قدرت به عبد‎ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی  و فراری یمن و تضعیف جنبش انصارالله است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار