هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال؛

سرخپوشان بار دیگر امتیاز از دست دادند/ پرسپولیس 1 - سایپا 1 ؛ تراکتورسازی 2 - سپاهان 1 ؛ ذوب آهن 1 - فولاد 1+ فیلم

هفته بیست و یکم لیگ برتر، امروز با انجام 3 بازی آغاز شد که در حساس ترین دیدار سایپا و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به تساوی رسیدند.

پرسپولیس 1 - سایپا 0 / تراکتورسازی 1 - سپاهان 1 +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته بیست و یکم لیگ برتر، امروز با انجام 3 بازی آغاز شد که در حساس ترین دیدار سایپا و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به تساوی رسیدند.

پرسپولیس 1 - سایپا 1
 
ترکیب سایپا:
 
حامد فلاح زاده، روزبه شاه علیدوست، مجید ایوبی، علی زینالی، ابراهیم صادقی، غلامرضا رضایی، میلاد میداوودی، ابراهیم شکوری، آندرانیک تیموریان، مهدی ترابی و حامد شیری

سرمربی: مجید جلالی
 
ترکیب پرسپولیس:
 
الکساندر لوبانف، محسن بنگر، لوکا ماریچ، رامین رضاییان، محمد انصاری، کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی، فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان، علی علیپور و امید عالیشاه

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

گل
 
سایپا 0 پرسپولیس یک: (دقیقه 11، احمد نوراللهی): پاس امید عالیشاه برای احمد نوراللهی پشت محوطه جریمه با یک حرکت فوق العاده در ادامه ضربه ای اعجازانگیز وارد دروازه فلاح زاده شد که او هم چاره ای جز تماشای این گل دیدنی نداشت.

دقایق حساس
 
دقیقه 3: حرکت فرشاد احمدزاده به سمت محوطه جریمه با خطای مدافع سایپا همراه شد که زرگر با اعلام خطا یک ضربه ایستگاهی نصیب پرسپولیسی ها کرد.
دقیقه 4: حرکت هماهنگ شده پرسپولیسی ها روی این ضربه ایستگاهی با ارسال چیپ رامین رضاییان برای امید عالیشاه با ضربه ناقص شماره 2 پرسپولیس همراه شد تا فرصت از دست سفیدپوشان برود.
دقیقه 5: فرار امید عالیشاه پشت محوطه جریمه با سر توپ او درون محوطه جریمه همراه شد که در ادامه ضربه کم اثر او به راحتی در اختیار فلاح زاده قرار گرفت.
دقیقه 9: اشتباه کامیابی نیا در ارسال پاس باعث شد تا در ضد حمله سایپایی ها صاحب فرصت شوند که این موقعیت را میلاد میداوودی را به راحتی در اختیار لوبانف قرار داد.
دقیقه 15: ارسال کرنر خطرناک محسن مسلمان با ضربه ناقص مهاجمان این تیم در تیر دوم نصیب  علیپور شد که البته این بازیکن تنها سانتی متری برای به ثمر رساندن گل دوم تیمش کم آورد.
دقیقه 19: حرکت ترابی به درون محوطه جریمه و ضربه این بازیکن ملی پوش با دفع لوبانف همراه شد که در ادامه توپ با برخورد به ترابی به بیرون رفت و مهمترین و خطرناک ترین فرصت سایپایی ها از دست رفت.
دقیقه 28: حرکت تیمی فوق العاده پرسپولیس در نهایت با ضربه کم دقت مسلمان توپ راهی به دروازه نیافت.
دقیقه 30: روی خطایی که آندرانیک انجام داد یک ضربه ایستگاهی نصیب پرسپولیس شد که این ضربه را مسلمان به شکلی خطرناک و با فاصله کم از کنار دروازه سایپا عبور داد.
دقیقه 44: بعد از دقایقی که پرسپولیسی ها تلاش داشتند بازی را آرام کنند، امید عالیشاه در گوشه محوطه جریمه صاحب فرصت شد و ضربه اش با اختلاف کم از بالای دروازه فلاح زاده به بیرون رفت.
دقیقه 49: اولین موقعیت خطرناک پرسپولیس در نیمه دوم را رامین رضاییان در مصاف تک به تک با حامد فلاح زاده از دست داد و توپ را به آرامی در اختیار دروازه بان سایپا قرار داد.
دقیقه 55: میلاد میداوودی از اشتباه مدافعان پرسپولیس در افسایدگیری استفاده کرد و بعد از جا گذاشتن لوبانف و در حالی که دو مدافع این تیم را نیز با حرکت بدن از جریان بازی خارج کرده بود توپش را به سمت دروازه نواخت که ماریچ با واکنشی فوق العاده از روی خط آن را برگشت داد.
دقیقه 60: پاس زیبای صادقی برای میداوودی پشت محوطه جریمه با ضربه آکروباتیک این مهاجم همراه شد که توپ با اختلاف کم به بیرون رفت.
دقیقه 66: شوت راه دور میلاد میداوودی بی دقت بود و از استادیوم خارج شد تا فرصت بعدی سایپایی ها هم از دست برود.
دقیقه 68: پاس رو به عقب روزبه شاه علیدوست توسط میلاد فلاح زاده مهار شد که زرگر در ابتدا خطای دروازه بان سایپا را اعلام کرد و در نهایت در میان موج اعتراضات تصمیم خود را عوض کرد و رای به ادامه بازی داد.
دقیقه 80: یک ارسال بی اثر از بازیکن سایپا و برخورد توپ با دست محمد انصاری یک ضربه ایستگاهی نصیب نارنجی پوشان کرد، این در حالی بود که آنها اعتقاد داشتند توپ درون محوطه جریمه به دست مدافع پرسپولیس برخورد کرده و پنالتی بوده است.
دقیقه 81: این ضربه ایستگاهی را آندرانیک تیموریان به محوطه جریمه فرستاد که مدافعان سفیدپوش زودتر آن را دور کردند و در ادامه نیز ضربه راه دور صادقی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 85: امید عالیشاه می توانست این دقیقه را برای پرسپولیسی ها رویایی کند اما ضربه سرش در موقعیتی فوق العاده تقدیم حامد فلاح زاده شد.
بنگستون در دقیقه 87 کارت زرد دوم خود را دریافت کرد و از زمین اخراج شد.
دقیقه 2+90 : روی یک ارسال و در اشتباه مدافعان این تیم این الکساندر لوبانف بود که با اشتباهی فاجعه بار با مشت توپ آن را وارد دروازه خود کرد.
این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

حاشیه
 
*علی اکبر طاهری و حسین هدایتی با حضور در جایگاه ویژه این دیدار را از نزدیک تماشا می کنند. این دو در نقل و انتقالات نیم فصل سابقه برخورد کلامی با یکدیگر را نیز داشتند.
* در حالی که درون محوطه جریمه پرسپولیس رضایی روی انصاری مرتکب خطا شده بود، او بعد از زمین خوردن با برخواستن به شکل وارو تماشاگران را به وجود آورد و آمادگی خود را به رخ کشید.
* همزمان با دقیقه 24 بار دیگر تماشاگران حاضر در استادیوم یاد و خاطره کاپیتان فقید تیم شان با سر دادن شعارهایی زنده نگه داشتند و نام هادی نوروزی توسط 55 هزار طرفدار حاضر در استادیوم فریاد زده شد.
* خطای ایوبی روی امید عالیشاه با اعتراض شدید مجید جلالی همراه شد و او با حضور در سمتی که نیمکت نشینان پرسپولیس حضور داشتند از منطقه فنی خود خارج شد که در ادامه با مشایعت محمدرضا فغانی، داور چهارم این دیدار به سمت نیمکت سایپا رفت.
*فرهاد ظریف لیبروی سابق تیم ملی والیبال کشورمان در جایگاه ویژه ورزشگاه آزادی حضور دارد.سلفی انداختن وی پس از پایان نیمه اول با واکنش جالب هواداران پرسپولیس همراه شد.
*محمد پنجعلی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس با شور و حرارتی خاص تدابیر تاکتیکی برانکو را به همراهانش در جایگاه ویژه توضیح می داد.
*چند روحانی نیز در بین هواداران پرسپولیس حضور دارند.
*تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه آزادی 77 هزار نفر اعلام شد
*موسی سلامت جانباز هوادار پرسپولیس پس از خروج فرشاد احمدزاده از ترکیب سرخ پوشان به شدت این بازیکن را تشویق کرد.
*پس از دفع توپ رو به عقب مدافع سایپا که منجر به  گرفتن توپ از سوی حامدفلاح زاده دروازه بان این تیم شد حسین زرگر در سوت خود به نشانه خطای فلاح زاده دمید اما پس از مشورت با کمک خود از این تصمیم صرف نظر کرد.همین رای داور مسابقه اعتراض شدید علی اکبر طاهری و حسین هدایتی را به دنبال داشت.
*پس از اخراج مجید جلالی از نیمکت سایپا وی چند دقیقه ای به سکوهای پشت نیمکت سایپا آمد که  هواداران پرسپولیس با اعتراض به جلالی خواستار رفتن وی به رختکن شدند.
*کارلوس کی روش بلافاصله پس از گل سایپا از ورزشگاه خارج شد.
*عادل فردوسی پور در زمان خروج از اتاق گزارشگر و رفتن به سمت زمین با استقبال گرم هواداران پرسپولیس مواجه شد.
*هواداران پرسپولیس تا دقایقی پس از پایان بازی  نسبت به عملکرد داور اعتراض می کردند.

تراکتورسازی 2 - سپاهان 1

ترکیب تراکتورسازی

 
محمدرضا اخباری، خالد شفیعی، شجاع خلیل‌زاده، محمد ایران‌پوریان، سعید آقایی، مهدی کیانی، آگوستو سزار، سینا عشوری، سروش رفیعی، شاهین ثاقبی و آلویز نانگ

سرمربی: امیر قلعه‌نویی
 
ترکیب سپاهان
 
رحمان احمدی، عبدالله کرمی، محمدعلی احمدی، وریا غفوری، سعید قائدی‌فر، علی کریمی، فوضیل موسی‌اف، رسول نویدکیا، محرم نویدکیا، رضا میرزایی و لوسیانو پریرا

سرمربی: ایگور استیماچ

لحظات حساس

دقیقه 11: پاس در عمق زیبای شریفی را سزار در تک به تک با رحمان احمدی به شکل بدی زد و توپ راهی به دروازه سپاهان پیدا نکرد.
* دقیقه 11: اشتباه خالد شفیعی در دفع توپ سزار را صاحب فرصت گلزنی کرد که این بازیکن با پاس به رسول نویدکیا او را مقابل دروازه خالی سپاهان قرار داد تا این بازیکن بعد از یک سر توپ و جای گذاشتن 2 مدافع تراکتورسازی شوت‌زنی کند و ضربه او بعد از برخورد به خلیل‌زاده تبدیل به گل اول مسابقه شود.
دقیقه 14: ضربه سر شفیعی را نانگ در دو قدمی دروازه به پای رحمان احمدی زد تا بهترین فرصت تراکتورسازی از دست برود.
* دقیقه 28: پرتاب سینا عشوری را شفیعی با ضربه سر زد که نانگ برخلاف موقعیت قبل که از دست داده بود با زانوی خود دروازه سپاهان را باز کرد.
دقیقه 34: پاس عرضی آقایی به محوطه جریمه را نانگ زد که توپ پس از برخورد به قائدی‌فر راهی کرنر شد.
دقیقه 53: ارسال سزار را رحمانی از مقابل دروازه سپاهان به اوت زد.
دقیقه 57: ارسال توپ به محوطه جریمه سپاهان را در شلوغی محوطه جریمه خلیل‌زاده زد که احمدی مقابل این توپ ایستادگی کرد.
دقیقه 58: شوت محکم خلیل‌زاده پس از برخورد به کرمی در 6 قدم فرود آمد که پیش از ضربه سر سزار، غفوری توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه 72: شوت پشت محوطه رفیعی پس از برخورد به کرمی در آستانه ورود به دروازه سپاهان بود که با خوش شانسی احمدی توپ به او برخورد کرد و در دو مرحله جمع شد.
دقیقه 79: ارسال کیانی از میانه زمین را شفیعی با ضربه سر زد که توپ با فاصله زیادی به اوت رفت.
دقیقه 88: شیمبا در موقعیت خوبی قرار داشت اما شوت این بازیکن را ایران‌پوریان با تکل بلند دفع کرد و در برگشت نیز توپ به مهاجم سپاهان برخورد کرد و به اوت رفت.
* دقیقه 94 مهدی شریفی برای تراکتورسازی گلزنی کرد.

این دیدار با برتری 2 بر یک تراکتورسازی پایان یافت.

حاشیه ها
 
* نیم ساعت مانده به آغاز بازی بیش از 500 نفر از هواداران تراکتورسازی در ورزشگاه حضور داشتند.
* مصدومیت پادووانی موجب شده استیماچ ریسک نکند و او را روی نیمکت قرار دهد. محمدرضا خلعتبری نیز به دلیل حواشی زیادی که ایجاد کرده بود در ترکیب اصلی حضور ندارد.
* امیر قلعه‌نویی از کارلوس کاردوسو، بختیار رحمانی و مهدی شریفی در ترکیب تیمش استفاده نکرده است که نشان از تغییر تاکتیک او دارد.
* دو تیم محرومی برای این مسابقه ندارند.
* پیش از شروع بازی مهدی شریفی با دسته گل به سمت نیمکت سپاهان رفت و پس از آن مورد استقبال تماشاگران تراکتورسازی قرار گرفت.
* قلعه‌نویی به خطایی که در ابتدای بازی برای تیمش گرفته نشد به داور اعتراض کرد. 
* تماشاگران تراکتورسازی دقیقه 40 به داور و چندین مرتبه در نیمه دوم به بازیکنان سپاهان فحاشی کردند.


ذوب آهن 1 - فولاد 1


ترکیب ذوب آهن اصفهان:
 
محمدرشید مظاهری، ولید اسماعیل ، قاسم حدادی فر، دانیال اسماعیلی فر، احسان پهلوان، احمدامیر کامدار، هادی محمدی، محمد نژادمهدی، مرتضی تبریزی، کاوه رضایی و مهدی رجب زاده

سرمربی: یحیی گل محمدی
 
ترکیب فولادخوزستان:
 
علیرضا سلیمی، عبدالله ناصری، محمد اهل شاخه، لئونارد مساریچ، امید خالدی، اکبر ایمانی، ماتیاس چاگو، امیرحسین فشنگچی، ساسان انصاری، مهرداد بایرامی و دورگ کوئه ماها

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

گل
 
1-0( فولاد خوزستان): ضربه آزاد فشنگچی را درون محوطه جریمه محمداهل شاخه با یک ضربه سر به گل اول فولاد در اصفهان تبدیل کزد.

دقایق حساس
 
دقیقه ٢٣: ضدحمله فولادی ها توپ را به کوئه ماها رساند اما وی در امرشوت زنی نتوانست موافق باشد.
دقیقه ٢٥: سانتر ذوبی ها از سمت چپ را دانیال اسماعیلی فر با یک ضربه سر به بیرون فرستاد تا همچنان دروازه تیم اهوازی بسته بماند.
دقیقه ٢٦: شوت از راه دور چاگو با اختلاف از دروازه رشید مظاهری به بیرون رفت تا نتیجه همچنان ١-٠ باقی بماند.
دقیقه ٢٩: پاس فوق العاده انصاری به فشنگچی رسید اما تعلل بیش از حد این بازیکن موقعیت عالی فولاد را خراب کرد تا یک شانس فوق العاده برای فولاد از بین برود.
دقیقه ٤٣: سانتر بلند قاسم حدادی فر درون محوطه به تبریزی رسید اما ضربه بی دقت تبریزی به بیرون رفت.
دقیقه ٤٤: حرکت عالی تبریزی از سمت راست و پاس زیبای وی به محوطه جریمه را رضایی نتوانست به گل تبدیل کند، رضایی برای گلزنی یک قدم کم آورد.
دقیقه ٤٥: شوت از راه دور اکبر ایمانی بازیکن سابق ذوب آهن با اختلاف زیاد از کنار دروازه ذوب آهن به بیرون رفت.
دقیقه ٤٥: پاس تبریزی پشت محوطه جریمه رضایی رسید و ضربه کاوه رضایی با اختلاف زیاد از بالای دروازه سلیمی به بیرون رفت.
دقیقه ٥٨: ضربه آزاد ساسان انصاری با اختلاف بسیار کم به بیرون رفت.
دقیقه ٦٠: پاس ذوبی ها اتفاقی به کاوه زضایی رسید و ضربه آکروبات این بازیکن با اختلاف از دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ٦٢: ضربه آزاد رجب زاده بعد از اشتباه مدافعین فولاد درون محوطه به تبریزی رسید اما تعلل این بازیکن و البته تکل عالی بهمن کامل مانع از گلزنی وی شد.
دقیقه ٦٨: سانتر ذوبی ها از سمت چپ و ضربه سر حسن زاده را سلیمی به خوبی در اختیار گرفت.
دقیقه ٧١: سانتر عالی رجب زاده از سمت راست برای حسن زاده با ضربه سر حسن زاده همراه شد اما توپ حسن زاده با اختلاف کم به بیرون رفت.
دقیقه 78: سانتر رجب زاده با ضربه سر رضا شکاری به سمت دروازه فولاد رفت اما در مسیر به دست بهمن کامل برخورد کرد تا داور اعلام پنالتی کند، رجب زاده پنالتی وا با یک ضربه ساده به گل تساوی تبدیل کرد.
دقیقه ٨٨: ضربه آزاد مهدی بدرلو بعد از برخورد به بازیکن ذوب به کرنر رفت.
دقیقه ٩٠+٢: حرکت ترکیبی خالدی و عبدالله زاده به ثمر نشست و سانتر خالدی می رفت با اشتباه دفاع ذوب به دروازه ذوبی ها برود اما مظاهری خوش شانس بود که دروازه اش باز نشد.
این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.


حاشیه ها
 
* امیدخالدی برای سومین بازی پیاپی بازوبند کاپیتانی را بر بازو بسته است.
* مهرداد جماعتی ، اسماعیل شریفات و حسین ابراهیمی بازیکن فولاد در لیست ١٨ نفره فولاد حاضر نیستند، شریفات و ابراهیمی به دلیل محرومیت در این بازی غایب هستند.
* حدود ١٠٠ هوادار فولادی برای حمایت تیمشان به اصفهان رفته اند تا بازیکنانشان تنها نباشند و در طول مسابقه با حرارت خاصی تیمشان راحمایت می کنند.
* مسعود حسن زاده برای چندمین بازی پیاپی از روی نیمکت بازی هم تیمی هایش را مشاهده می کند و محتمل ترین تعویض تیم یحیی گل محمدی خواهدبود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
بنگستون بدترین بازیکن این بازی 




عمدا کارت قرمز گرفت مشخص بود 




 کامل  مشخص بود روحیه نداره 




بابک حاتمی  و نور محمدی از هم دیگه بدتر 




کامل مشخص هست پرسپولیس  عالیه  


فقط تعویض بازیکن عالی نداره 




کاش به جای بنگستون  کمندانی می اورد 


 حاتمی و نورمحمدی و بنگستون باید  برن از تیم 

لوبانوف هم نگیم بگیم توپولوف   خروج هاش ضعیف 
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
پرسپولیس هر موقع گل میزنه بلافاصله عقب میکشه و دفاع میکنه.هروقت که دفاع کردیم گل خوردیم.متاسفانه مهاجم نوک تمام کننده هم نداریم.واقعا ناراحت شدم.چه دقیقه ای..........گل مفت مفت مفت مفت مفت مفت خوردیم.