حضرت عزرائیل چگونه می‌میرد؟/ انسان‌هایی که لیاقت دیدار فرشته مرگ را ندارند

عزرائیل به چه معناست؟ کیست؟ چگونه جان می‌گیرد و چگونه جان می‌دهد؟

حضرت عزرائیل چگونه می‌میرد؟/ انسان‌هایی که لیاقت دیدار فرشته مرگ را ندارندبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عزرائیل یا ملک الموت، واژه‌هایی که شنیدن نامشان به خودی خود انسان را به یاد خداوند، لحظه‌ مرگ و حضور فرشته الهی بر بالین میت می‌اندازد و القا کننده روزی است که فرد دیگر نمی‌تواند به دارایی‌، فرزندان و اصل و نسب خود تکیه کرده و از اندوخته‌ دنیوی خود بهره‌ای ببرد. واژه‌ عزرائیل در ذهن هر فرد القا کننده قطع ارتباط با دنیای مادی و تحمل درد و رنج جان دادن و قبض روح برای گذر از سرای دنیا به سوی جهان آخرت است.

در روایات از رسول خدا(ص) نقل شده است که «ما مِنْ بَیْت اِلاّ وَ مَلَكُ الْمَوْتِ یَقِفُ عَلى بابِه كُلَّ یَوْم خَمْسَ مَرّات» یعنی هیچ خانه اى نیست مگر این كه فرشته مرگ بر در آن خانه در شبانه روز پنج بار مى آید و همچنین می‌فرمایند «سوگند به آن کسی که جان من در دست اوست اگر اهل خانه مکان او را ببینند و صدایش را بشنوند دست از مرده‌ی خود برداشته و بر حال خودشان گریه می‌کنند.» (بحار، ج 74، ص 188)

در ادامه این روایت ملک الموت می‌گوید: وای بر شما چرا شیون و ناله سر می‌دهید؟ به خدا سوگند رزقتان از بین نرفته و اجلتان نزدیک نگردید و به نزد او نیامده و روحش را نگرفتم مگر آنکه مامور به آن شدم، درباره شما نیز بر من حق و وظیفه است که نزدتان برگردم تا احدی از شما باقی نماند.

فرشته مرگ بر بالین همه انسان‌ها حاضر نمی‌شود

 حجت‌الاسلام و المسلمین علی سرلک، کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به ‌فرشته مرگ اظهار داشت: خداوند متعال افعالش را از طریق اصحاب خود انجام می‌دهد و در میان واسطه‌های حضرت حق، عزرائیل واسطه مرگ و حیات است.

وی افزود: آنچه ما به عنوان مرگ می‌شناسیم به نوعی اصل تولد است و در روایتی از پیامبر اکرم (ص) آمده است «الناسِ نیامٌ فَإذا مَاتُوا اَنتَبَهُوا» یعنی مردم خوابند هنگامی که

می‌میرند

 بیدار می‌شوند. پس هنگامی که حضرت عزرائیل جان فرد را می‌گیرد وجود او از قبل از مرگ بیشتر شده و از محدودیت‌ها نجات می‌یابد.

سرلک عنوان کرد: در واقع ملک الموت پیغام دوست و حبیب را می‌آورد و جایگاه ویژه‌ای در نزد پیامبران و اولیا الهی دارد.

سرلک در این خصوص گفت: حضرت عزرائیل یا ملک الموت، پادشاه مرگ بوده و محصور هستند و فرشتگانی در اختیار دارند که مامور قبض روح انسانها هستند، لذا تمام افراد لیاقت دیدار شخص عزرائیل را نداشته و ایشان فقط بر پیامبران و اولیای‌ الهی وارد می‌شوند.
وی افزود: حضرت عزرائیل در هنگام قبض روح پیامبر اکرم(ص)، حضرت سیدالشهدا(ع) و حضرت فاطمه(س) اجازه خواستند و با اجازه از خودشان روح آنها را از بدن جدا ساختند.

واژه «عزرائیل» به چه معناست؟
 
افراد اندکی در دنیا وجود دارند که در طول حیات خود آنقدر مطمئن زندگی کرده‌اند که نه تنها از به پایان رسیدن عمر خود نمی‌ترسند بلکه حتی هراسی از حضور حضرت عزرائیل، شب اول قبر و روز رستاخیز نیز ندارند.

حجت الاسلام و السلمین سرلک در رابطه با نحوه ورود عزرائیل بر افراد گفت: ورود عزرائیل بر افراد به میزان اعمال، رفتار و تقوای آنها و نحوه زندگی در دنیا بستگی دارد.

وی افزود: هر فرد هنگام قبض روح  به زندانی در آخرت همراه با عذاب الهی یا به ضیافت الهی خواهد رفت، پس به میزان این شرایط رفتار عزرائیل و یا فرشتگان مامور قبض روح با افراد متغیر خواهد بود.

این کارشناس مسائل مذهبی در رابطه با معنای نام عزرائیل عنوان کرد: عزرائیل یک واژه عبری و سریانی است به نام بنده خدا و عبد خدا و این به این معنی است که در کار خدا تخلف نکرده و امر خدا را به درستی و بدون کم و کاست انجام می‌دهد.

تفاوت اجل مسمی و اجل معلق

انسان موجودی فانی است و برای هر فرد پایانی در نظر گرفته شده که با رسیدن زمان مرگ باید دست از اموال و امیال دنیایی خود کشیده و توشه آخرت بر دوش به دیدار حق بشتابد اما در برخی روایات از جابه‌جایی زمان مرگ در افراد صحبت شده است.

سرلک در رابطه با زمان مرگ و انواع اجل گفت: دو نوع اجل وجود دارد، یکی را اجل مسمی می نامند که غیر قابل تخلف و جابه‌جایی بوده و دیگری اجل معلق است.

وی افزود: خداوند در رابطه با اجل مسمی می‌فرماید: «اذا جاءَ اَجَلَهُم لا یَستَاخرونَ ساعةَ و لا یَستَقدِمون» به این معنی که اجل پیش و پس نمی‌شود و در اجل مسمی تخلفی روی نخواهد داد.

این کارشناس امور مذهبی در زمینه اجل معلق عنوان کرد: اجل معلق اجلی است که بنابر شرایط پیرامونی فرد قابل تغییر، قابل تاخیر و یا تقدم است.

وی با بیان اینکه قطع صله‌رحم و یا بی‌حرمتی به پدر و مادر از عمر افراد کم می‌کند، افزود: قطع صله رحم با دوستان و بستگان و بی‌حرمتی به پدر و مادر می تواند به میزان 5 تا 20 سال می‌تواند از عمر فرد کم کند و در مقابل افرادی نیز بوده‌اند که با انجام صله‌رحم، محبت به پدر و مادر و خویشان، صدقه دادن، رفع حوائج اشخاص و یاد خدا و مرگ با وجود رسیدن زمان مرگ چند سالی به عمرشان اضافه شده است.

عزرائیل چگونه خواهد مُرد؟
 
برای بسیاری از افراد شاید این سوال مطرح باشد که فرشته‌ای که پیام‌آور مرگ و پایان زندگی در دنیا است نیز روزی خواهد مرد؟ اگر تنها وجود خداوند متعال است که ابدی و ازلی است پس فرشتگان الهی نیز باید پایانی داشته باشند اما این پایان برای عزرائیل چگونه خواهد بود؟

حجت‌الاسلام و المسلمین سرلک خاطرنشان کرد: بنابر روایتی که از امام سجاد(ع) آمده است ایشان می‌فرمایند «هنگامی که اسرافیل در صور می‌دمد مرگ تمام موجودات را در کام خود فرو برده و سکوتی مرگبار عالم هستی را فرا می‌گیرد سپس خداوند به عزرائیل می‌فرماید: ای عزرائیل چه کسانی باقی مانده‌اند؟ فرشته مرگ می‌گوید: "انتَ الحی الذی لا یموت" شما که هیچ گاه نمی‌میری و جبرئیل و میکائیل و اسرافیل و من.»

خداوند به عزرائیل دستور می‌دهد که روح آن سه فرشته‌ مقرب درگاهش را قبض کند. سپس خداوند می‌فرماید: چه کسی مانده است؟ عزرائیل جواب می‌دهد: بنده ضعیف و مسکین تو عزرائیل، در این هنگام از طرف خدا خطاب می‌رسد بمیر ای ملک الموت. عزرائیل صیحه‌ای می‌زند که اگر این صیحه را مردم پیش از مرگ می‌شنیدند در اثر آن می‌مردند. وقتی تلخی مرگ در کامش پدیدار می‌شود، می‌گوید: اگر می‌دانستم جان کندن این مقدار سخت و تلخ است همانا در این باره با مومنین مدارا می‌کردم.

وی افزود: در این هنگام خداوند خطاب می‌‌کند ای دنیا کجایند پادشاهان و فرزندانشان؟ کجایند ستمگران و فرزندانشان؟ کجایند ثروت اندوزانی که حقوق واجب خود را ادا نکردند؟ امروز پادشاهی عالم از آن کیست؟ هیچ کس پاسخ نمی‌گوید، آن گاه خداوند خود می‌فرماید «اللهُ الواحدُ القهار» که پادشاهی از آن خداوند یگانه و قهار است.

در پایان باید گفت اگر هر فرد در دنیا توشه‌ نیک و پسندیده‌ای برای آخرت آماده و در جهت درست و طبق دستورات دین و احادیث اولیا و اوصیای الهی عمل کند، بدون نگرانی از حضور ملک الموت و نحوه قبض روح به استقبال مرگ رفته و به جای نگرانی از عذاب الهی خود را برای رفتن به یک ضیافت الهی آماده می‌کند. چه بسا فرشته مرگ با رویی گشاده و با آغوشی باز به استقبالمان آمده و بدون هراس همراهی‌اش کنیم.


گزارش از عطیه حاجی




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ا
۰۳:۴۲ ۰۴ دی ۱۴۰۲
حدودا یک سال ونیم پیش اوایل شب بعد از غروب ،یه موجودی رو بالای سرم در ارتفاع ده متری میچرخید ولی بال نداشت شکل مثلث داشت کمی نگاهش کردم فکر کردم خطای دیده من داخل حیاط بودم وروی پله ها نشستم سرم پایین بود داشتم تصویری که بالای سرم دیده بودم تو ذهنم مرور میکردم چون شک داشتم واقعی بود یا نه ،یه لحظه احساس کردم کسی کنارمه به سمت راست نگاه کردم همون موجود فکر کنم حضرت ازراعیل بود ،شاید،به شکل مثلث بدون بال هر سه اضلاع یک اندازه قسمت بالای مثلث دوتا چشم زیبا ودرشت بینی ودهان زیبا وجذاب بکد کمی نگاهش کردم ،چون تجربش ونداشتم مو بدنم سزخ شد از وحشت وترس سرم انداختم پایین فقط مکرر میگفتم لا حول ولا قوه الا بلاچند دقیقه ای سرم پایین بود رفتنش هم احساس کردم مثل اومدنش به سمت راست نگاه کردم نبود هر جا نگاه کردم بالای سرم پشت سرم رفت که دیگه ندیدمش ،ولی یه حسی بهم میگه نبتید بازگو کنی ،از احساسم زور شدم تا اینجا تایپ کردم
Pakistan
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
اسعغفرالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
سه چهار سال پیش قبل روشن شدن هوا در حالت خواب و بیداری کل بدنم از کار افتاد فقط چشمهایم چیزی رو میدید که کنارم ایستاده بود بلند بود و صورتش رو نمی دیدم.هر چه فریاد زدم صدام در نیومد.
خدایا به بندگان ضعیفت رحم کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
مطلب خوبی بود ولی لطفا این عکس هارو نزارید انگار تو این عکس ها عزراییل رو مثل شیطون می کشید اتفاقا ایشون از همه فرشته ها خوشگل تر هستند پس حضرت عزراییل رو مثل شیطون تصور نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
مطالب عالی و تاثیر گذار بود ،،انشالله ک خداوند ب راه راست هدایت کنه همه ی مارو و طلب آمرزش گناهانو از درگاه خدا دارم ،انشالله
Iran (Islamic Republic of)
صدیقه
۰۲:۱۲ ۰۶ فروردين ۱۴۰۰
سلام خیلی خوب بود مطلبتون ممنون اما لطفاََ از این عکس ها نگذارید چون حضرت را کسی ندیده که بخواید عکسشو بگذارید اون یه فرشتست
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
مرسده
۲۳:۲۶ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
من خیلی از مرگ میترسم از وقتی این مطالبو خوندم شبا تنهایی نمیتونم بخوابم
خدایا ما را ببخش و بیامرز خدایا مرا در آرامش و راحت بمیران
آمین با رب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
نصرانی
۱۳:۵۹ ۰۴ دی ۱۳۹۹
پروردگارا ما در عالم بر تو توکل کرده ایم و رو بدرگاه تو آورده ایم و بازگشت همه مخلوقات بسوی توست . پروردگارا ما را مایه فتنه و امتحان کافران قرار مده و ما را از شر و مکر آنها نگه دار پروردگارا ما را بیامرز که تو خود به تنهایی بر هر چیزی بسیار دانا و امور خلق کاملا آگاه و مشیت تو همه از روی حکمت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۲ دی ۱۳۹۹
فدای ازراعیل بشم من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
خیلی خوب و آموزنده بود اما عکسش ترسناک بود اگه تونستید یه عکس دیگه بزارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
دستتون درد نکنه ولی این عکسی که گذاشتین خیلی وحشتناک هست و بعدشم مگه شما اجل رو دید که عکسش رو اینطوری درست میکنید
Iran (Islamic Republic of)
نیایش
۱۷:۳۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
عالی هستش
Iran (Islamic Republic of)
علی.جهانی.
۲۳:۵۸ ۰۹ آبان ۱۳۹۸
خداوند.بخشنده.است
انشاالله.که.کناهان.مارا.نیز
وپدر.ومادرم.را.میبخشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
زمانی که همه فرشته ازدنیا رفتن روز قیامت فرا میرسد وهمه دوباره زنده میشوند همه موجودات از فرشته تا انسانها ودر پیشگاه عدل الهی حاضر میشن من قبلا در کتابی خوانده بودم
United States of America
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۰ تير ۱۳۹۸
خدابزرگ ومهربان است
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۳:۱۹ ۱۷ دی ۱۳۹۷
من خیلی سال پیش شاید ده پونزده سال پیش توی خواب که بودم یه شخص مشکی پوش اومد دستمو گرفت. روحم از بدنم جدا شد و محیط اتاقو دیدم. هی گفتم یا ارحم الراحمین یا ارحم اراحمین. تا اینکه روحم به بدنم برگشت. تا الان فکر میکردم ابلیس بوده که مشکی پوش بوده. اما الان شکل عزرائیلو سرچ کردم دیدم دقیقا همون شکلیه که تو خواب دیدم. مشکی پوش. یه بار دیگه هم یه فامیلمون که مرده بودو تو خواب دیده بودم، بهش گفتم عزرائیل چه شکلیه؟ گفت خیلی بزرگه و یه شخص خیلی بزرگ مثل غول با قد خیلی بلند را دیدم. الان دیدم یه نفر دیگه هم همینو نوشته بود. معلومه این چیزایی که مینویسن و این عکسا حقیقت داره. و عزرائیل چند شکل داره و برای هرکسی به یه شکل دیده میشه. اینکه چرا من مشکی دیدمش نمیدونم؟ اتفاقا اون زمان خیلی مومن و پاک بودم. شیطانو چندین بار تو خواب به رنگ سفید دیدم. برام عجیبه که چرا شیطان سفید بود عزرائیل سیاه. کسی میدونه؟
Iran (Islamic Republic of)
توبه
۰۳:۳۰ ۰۸ دی ۱۳۹۷
من عزراییل رو تو خواب دیدم اومد جونم رو گرفت که کل بدنم یخ زد که از ترس بازبان اشاره قسمش دادم به خدا بهم گفت برگرد فقط نماز بخون وکارهایی نیک بکن چند صباحی بیشتر زنده نیستی اونقدر بزرگ بود که بلندی قدش از اسمون رد کرده بود
Iran (Islamic Republic of)
ک
۰۰:۱۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
کی گفته عزراییل حانش میگیره خبر مت‌چون تو دنیای مادیم جانمون‌گرغته میشع میریم سرای اون دنیا عزاراییل خودس سرای اخرت هیت تجرد قبض روح براچی یچیرای میگید جان یعنی نفس روح اخع خودش روح تجرد خندم میگیره روز قیامت چیش بگیره خودش هست فرشته مامور مگه جانش بگیرن بره‌کجا مگع لعد قیامت اخرتی ک بره خب اون سرجاش نکانش همونجا
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۱۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۷
خدایا شکرت که هستی
Iran (Islamic Republic of)
Maszeh
۰۲:۲۶ ۱۸ تير ۱۳۹۷
خداوجود داره خیلی هم مهربونه خیلی هم بخشندس مخلوق خودشم خیلی دوست داره
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۱۴:۲۹ ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
خدایا من ارزو دارم عزراییل در خواب به من سلام کند من تشنه سلام عزراییل در خواب هستم
Iran (Islamic Republic of)
genius
۱۳:۱۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
حالا چرا تو خواب تو بیداری هم میشه ها !!!
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۱۴:۲۱ ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
خدایا من ارزو دارم خواب ببینم که عزراییل به من سلام کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۷
همه مابایدخوب بشیم
ایت ا... بهجت قدسن سرن سال ها پیش فرمودن
ظهور رو درک میکنیم پس خود رواصلاح کنیم
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسین عبادی
۲۱:۲۳ ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
ساده سلام امیدوارم خوب باشید شماها حتما ایت ا...بهجت ره میشناسید ایشون 9 سال پیش بشارت اقارو دادن پس هرکس باید خود رااصلاح کند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی نوری
۱۴:۳۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.پرودگارا ای زیباترین زیبایان ای بهترین دوست گنهکاریم و روسیاه که به خودمان بد کردیم اگر نبخشی روسیاهم ب جلال و جبروتت قسم به حق پنج تن آل عبا پدر و مادرم و خانوادم همه مومنین و مومنات رو ببخش و بیامرز و از فضل و کرمت همه را با مقربان درگاهت محشور بفرما این بنده حقیر و ضعیفت رو هم ببخش و بیامرز
Iran (Islamic Republic of)
مهدی نوری
۱۴:۳۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.پرودگارا ای زیباترین زیبایان ای بهترین دوست گنهکاریم و روسیاه که به خودمان بد کردیم اگر نبخشی روسیاهم ب جلال و جبروتت قسم به حق پنج تن آل عبا پدر و مادرم و خانوادم همه مومنین و مومنات رو ببخش و بیامرز و از فضل و کرمت همه را با مقربان درگاهت محشور بفرما این بنده حقیر و ضعیفت رو هم ببخش و بیامرز
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۵:۰۱ ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
انسان ها تنها به دنیا آمده و تنها می میرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
خداوندبخشنده ومهربان وآمرزنده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۸ فروردين ۱۳۹۷
خدا خیلی مهربان تر از این حرفاس
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۱۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
سلام.خسته نباشین به نظرمن خدارحیم ترازاین قضاوتهاست
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۰۷:۵۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
عجب
Germany
Zahra
۲۱:۲۹ ۲۷ دی ۱۳۹۶
من شنیدم که حضرت عزرائیل زیبایی منحصر به فردی داره جوری که نمیشه باور کرد ولی توی همه ی عکس ها اون رو سیاه با یک تبر نشون میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۱۵ دی ۱۳۹۶
خداوند را شرمنده ام مارا ببخش درسته خطا کردیم گناه کردیم اما به رحمتت نیازمندیم
United States of America
ناشناس
۱۶:۲۱ ۰۴ دی ۱۳۹۶
عالی بود .اشکم جاری شد
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۵:۳۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۶
به لطف خدای مهربان همانطوریکه مادر فرزند شیرخواره را در آغوش می فشارد دوست دارم مرگ را بعداز پایان عمرم در آغوش گرمم بفشارم...انشاالله.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۴:۵۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
توبه کنید.....توبه....خدا توبه کنندگان را دوست دارد
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۴:۵۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
توبه کنید.....توبه....خدا توبه کنندگان را دوست دارد
Iran (Islamic Republic of)
alireza
۰۲:۲۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۶
من یجای دیگه خوندم که وقتی حضرت ملک الموت خواست جون پیامبر رو بگیره و ازش اجازه خواست پیامبر قسم خورد که اولین و اخرین نفریه که ملک الموت ازش اجازه خواسته ولی اینجا گفتید که امام حسین و حظرت فاطمه هم به ملک الموت اجازه دادن بالاخره کدوم درسته
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۲۳:۲۹ ۰۶ آذر ۱۳۹۶
ای کاش مردم از اخلاص حضرت ازراعیل باخبر بودند و برای او و دیگر رسولان الله که از نوع فرشته اند احترام بیشتری قاعل میشدند و در تصویرها حضرت عزراعیل را زشت نشان نمیدادند. جانم بفدای خدایت ای حسین (ع) جانم بفدای تو ای حسین(ع) که حضرت عزراعیل هم عاشقت است
Denmark
کاسپین
۱۹:۰۴ ۰۲ آذر ۱۳۹۶
وای چه وحشتناک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
عالى بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۸ آبان ۱۳۹۶
عالی ممنونم
بازهم این مطالب را بزارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۸ آبان ۱۳۹۶
ممنون عالی بود آدم رو به فکر فرو می برد
Iran (Islamic Republic of)
محمدازکرج
۱۰:۱۰ ۰۴ آبان ۱۳۹۶
واقعاعالی بودبه خدای احدوواحدقسم همش راسته بخداکه من خیلی تکان خوردم خیلی رومن تاثیرکذاشت فقط ی چیزی متوجه نشدم عزاییل ک جون اون سه تافرشته رومیگیره بعدازاینکه خداوندمتعال بهش دستورمیده بمیرپس کی عزراییل روقبض روح میکنه
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۶:۰۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۶
با تشکر از شما؛فقط یه سوال،مگه فرشته ها بدن دارن که قبض. روح بشن؛واینکه مگه ارواح انسانها حیات ندارند که سکوت عالم را فرا میگیرد؛چون میدانیم که معنی مرگ ساکت شدن و نابودی بدن مادی است و بس
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۲:۳۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
سلام واقعا عالی بود مرسی
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۲:۲۰ ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
سلام واقعا عالی بود مرسی
Iran (Islamic Republic of)
سودابه
۲۱:۱۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
سلام ممنون چه مطالب جالبی بودند
وقتی خواندم یاد خدا کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۰ ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
مسئولین درنظرداشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
سبحان احمدی
۱۵:۳۹ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
درود بر شرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
خدا جونم به سال 1395برسيمً به هر چي ارزو كنم ارامش كنم خدا مرسي كه هستي♥️♥️♥️
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۹ مرداد ۱۳۹۵
بعد از اینکه رمانهای استخوانهای دوست داشتنی و نینا رو خوندم نظرم درباره مرگ عوض شد
حقیقتش ترسم از دنیای بعد از مرگه
اینکه عذابه موقتی الان . تو اون دنیا ابدی بشه
United States of America
ناشناس
۰۰:۵۸ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
یا الله یا ارحم الراحمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
یا لطیف ارحم عبدک الظعیف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
سلام خدمت دوستان شما را به خدا دعا کنید تمام بدیهایم را بدهم وبعد از دنیا بروم من هم بنده رو سیاه هستم وجلوی خداوند شرمنده وسر افگنده ام فقط دعا کنید بتوانم همه بدیهایم را بدهم وبا خیال راحت بروم ممنونم خدا همه بندگانش را ببخشد وبیامرزد وبه من هم کمک کند تا بتوانم تمام بدیهایم را بدهم وحلالیت بطلبم برایم دعا کنید دخترم بیمار بپد مجبور به قرض شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
ممنون جالب بود
خدایا عاقبت امر همه ما را ختم بخیر کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
عزرائیل عزیز و محترم درود خدای پاک و قهار بر تو باد؛ درسته که ما گناهکاریم ولی یادت باشد که خدا ما رو آفریده و ما بنده های خدا هستیم و خلیفه الله هستیم. بر ما مدارا کن که ما در برابر خدا هیچ هیچ هستیم. خدایا بر مایی که ضعیف هستیم در برابر آن همه قدرت بی انتهای تو که از قدرت تخیل ما هم فراتر هست رحم کن و جان ما را آرام و آسان بگیر. الهی به داده و نداده ات شکرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
بسیار عالی. خدا همه رفتگان از جمله مرحوم طبسی رو رحمت کند.
-
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
یا ارحمن الراحمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
انشاالله موقع مرگ آقا سیدالشهدا و پیامبران به استقبالمان بیایند ومارا شفاعت کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
سلام ممنون:-)عالی بود
-
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
متشکر؛خیلی عالی بود ایشالا که همیشه به فکر مرگ،قبر وقیامت وخداباشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
لطفاً اون عکس یک نفر با یک داس رو از خبرتون حذف کنید اون تصور غربی ها از حضرت عزرائیله.
از شما بعید بود...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
مطالب سایتتون در این زمینه عالیه.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
سلام بسیار مطلب پرباری بود تا الان نمیدونستم و واقعا لرزه بر اندامم افتاد.
خدایا تا ما رو نبخشیدی و نیامریزدی از این دنیا مبر.الهی امین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
ای خدای مهربون
با داغدارانِ حسین مدارا کن
ما قلبمون سوخته از غمِ حسین و خواهر پریشان خاطرشه
با عزاداران دلشکسته مدارا کن آن لحظه که با چشمانی اشکبار بر تو وارد میشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
همه ما به مرگ می اندیشیم ولی کیست که کمی پند بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
سلام
با این وجود که یک روز همه فرشتگان هم از دنیا میرن و سکوت مرگلار عالم رو فرا میگیره، پس زندگی ما هم در آخرت ابدی نخواهد بود ، درسته؟!
اگه قرار باشه تنها خدا بمونه و بس ، پس ما در اون دنیا جاودان زندگی نمیکنیم پس، درسته؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۴ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
خدای مهربان پدرم را ببخش وبیامرز ومارامورد رحمت ومغفرت خود قرار ده مادلخوش به مهربانی توایم یا رحمان و یا رحیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
wow kheyli khob bood vaghean tasir gozar bood mer30 bacheha bashga
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
خداوند مهربان و عادل است من ب لطف خداوند در برابر بندهاش ایمان دارم من خودم دین را قبول ندارم و میدانم خداوند با عدل انصاف میپزیرد دلیل. این ک دین راقبول ندارم خدایا من ب عطای تو ایمان دارم ک هیچکس ب اندازی تو بندهای هرچند خطا کار را دوست ندارد و ب دوروغ های افرادی بی سواد و افراطی ایمان ندارم الهی ک شرمندات نباشم التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
ای کاش بفهمند بعضیها خدایی بالای سر دارند...خیلی جالب و ماندگار درذهن بود ممنون کیف کردم بخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
خیلی خوب بود انشاالله خدا به ما رحم کند چون اوارحم راحمین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
اللهم ارزقنا توفیق شهاده فی سبیلک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
سلام و خسته نباشید واسه این مطلبتون .
اما من از عکسی که شما گذاشته اید شکایت دارم زیبا ترین فرشته فرشته مرگ یا همون حضرت عزرائیله، پس چرا یک عکس سیاه گذاشتین؟
United States of America
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
من عاشقتم خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
تصویر بدی گذاشته اید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
بابدببینیم وظیفمون را دربرابر خداوندوامام زمان ونائبشان انجام میدهیم یاخیر؟ وظیفه مردان ماوقاروغیرت-جوانان ماتوبه وانابه-وزنان ماججاب وعفت است.......(برگرفته ازدعای امام زمان -مفاتیح الجنان)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
عالی بود .اشکم جاری شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
سلام
التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
متن خوبی بود.همیشه از این نوع متن ها بزارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
حضرت عزرائیل ملک مقرب الهی است ما که نباید طبق افکار هالیوودی از ایشان تصویر بذاریم ما مسلمانیم لطفا دیگه از این گونه تصاویر استفاده نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
خوشابه حال شهدا.خداوندشهادت نصیب مابفرماید.روح مرحوم کافی شاد.درچندمنبرراجع به برزخ وقیامت سخنرانی جذاب وکاملی داشت. شیعه امیدش به شفاعت اولیا وانبیا وشهداست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
مطلب اموزنده ای بود متشکریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
حقيقتا تكان خوردم .
اول سوره حج رو دقيق بخونيد تا وحشت قيامت رو بهتر بدونيد
افسوس كه دائم فراموش مي كنيم و شيطان بر ما مسلط شده چون خودمون گوش بحرفش داديم نه اينكه او قوي باشه چون انسان قوي تر از شيطان هست والا خدا كسي كه ما توان مقابله بر او نداشته باشيم رو بر ما مسلط نمي كند .ما تبعيت كرديم كه حالا احساس ضعف مي كنيم.بترسيم از مرگهاي ناگهاني از پر حرفيها از قضاوتها و حمايتها و تخريبهاي بي دليل از تهمتها از بي حيائيها و بي غيرتي ها و ربا خوردن و...
اللهم اجعل عاقبت امورنا خيرا.آمين يا رب العالمين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
اونور این خبرا نیست همش قشنگیه همش مهربونیه خداس همش برکته..ایت الله بهجت میگه گناه کارو نیکو کار از رفتن به سرای اخرت خوشحال تر از بودن تو دنیا هستن..فقط حق والناس میمونه..ای کاش همه ی ادما تو همین دنیا همدیگه رو ببخشنو حلال کنن..یا حق
United States of America
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
سلام
احسنت خیلی جالب بود این مطالب بیشتر بذارید!
یه پیشنهاد هم دارم اگه میتونید کتاب هم معرفی کنید
کتاب های مذهبی و روانشناسی و ...
باتشکر از سایت خوبتون
حق نگهدارتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
باشد تا بعضی ها تامل کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
حضرت عزرائیل به راحتی جان ما آدمها را میگیرد اما من شنیدم که وقتی خداوند جان عزرائیل را میگیرد عزرائیل از خداوند مهربان خواهد خواست که خدایا یه کم آرومتر جانم را بگیر اگر من میدانستم که جان دادن اینقدر سخت است به آنها کمی مهلت میدادم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
مرگ واقعا برای من که توشه خوبی ندارم ترسناکه خدابه دادم برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۹ مرداد ۱۳۹۵
منم
خدا به دادم برسه
خیلی میترسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
با سلام، بسیار آموزنده است و موجب عدم غفلت انسان از معاد می شود. لطفا اینگونه موضوعات را ادامه دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
مطلب بسیارعالی بود فقط خداوند متعال در هنگام جان دادن به ما رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
فدای حضرت عزرائیل (ع)بشم
Germany
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
عالی بود بیشتر مطالب بنویییدلطفا بگویید چرا در دنیا بعضی ثروتمند ودر رفاهی وبعضی فقیر بیچاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
خیلی ممنونم از مطلب عالی و آموزندتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
خیلی ممنونم از مطلب عالی و آموزندتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
پناه به خداند یگانه وبخشنده و مهربان
۱۲
آخرین اخبار