در نشست خبری مطرح شد؛

1600میلیارد تومان سرمایه کمیته امداد در تاسیس صندوق قرض الحسنه ولایت

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)گفت: نگاه کمیته امداد به فقر علمی و سیستمی است که مورد قبول تمام مسئولان نظام قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در نشست خبری که امروز (دوشنبه )برگزار شد،اظهار داشت:در طول 11ماه مدیریت بر کمیته امداد بیشتر تلاش ما شناخت جامعه هدف بوده زیرا کمیته امداد با افرادی ارتباط دارد که براثر حوادث و مدیریت نادرست دچار فقر شده اند .

وی افزود: جامعه هدف کمیته امداد برای کشور مانند دماسنج عمل می کند و کار دماسنج سنجش تب است و اگر حتی این دماسنج نیم درجه تب را نشان دهد خطرناک است و نظام کشور همچنان دچار تب است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)بیان کرد: کمیته امداد به دولت ها متکی نیست،بلکه متکی به مردم است و باید گفت که نیاز مردم و اقشار نیازمند بیشتر از تلاش ما است و باید هم دولت مردان و هم مردم بیشتر کمک کنند.

فتاح گفت:در حال حاضر شناخت کمیته امداد بر روی مددجویان بیشتر شده است و رویکرد کمیته امداد با فقر علمی و سیستمی است و این تحلیل به رهبری و رئیس جمهور ارائه و تائید شده است اما این تحلیل درست نیازمند تلاش بیشتر است.

فتاح تصریح کرد: ریاست جمهوری و وزارت کار تلاش زیادی در کمک به کمیته امداد کردند و جای گله‌ای در این رابطه وجود ندارد.

وی افزود: در انتخابات  7 اسفند بخش نامه شده بود و به دولت و مجلس اطمینان داده ‌ بودیم که کمیته امداد هیچ دخالتی در انتخابات نخواهد داشت و امروز دولت نظر مثبتی در این رابطه دارد که برخی افراد متخلف که نزدیک به 17 نفر بودند به علت دخالت در انتخابات  از سمت‌هایشان اخراج شدند که سمت آن ها بیشتر مدیریت اداره کل شهرستان‌ها بود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در رابطه با فروش ساختمان سوهانک بیان کرد: در ابتدای  فعالیت در کمیته امداد وعده فروش ساختمان سوهانک به مردم داده شد که امروز وعده تحقق پیدا کرده است و بعد از عید ابتدا مدیریت کمیته امداد  به ساختمان میدان آزادی منتقل شده و تا پایان خرداد ماه دیگر کارکنان کمیته امداد به این ساختمان جدید انتقال پیدا می‌کند.

فتاح تصریح کرد: ساختمان سوهانک به قیمت اصلی فروخته شده است و پول  حاصل از آن بر اساس مصوبه هیئت  امنا به عنوان پشتوانه وام قرضه الحسنه مددجویان ذخیره می‌شود.

وی تاکید کرد: تا زمانی که مستمری مددجویان پرداخت نشود حقوق کارمندان  پرداخت نخواهد شد و حتی اگر یک استان هم باقی مانده باشد هیچ کارمندی حقوق دریافت نمی‌کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: از امروز سامانه صدقه پیامکی از طریق قراردادی که با اپراتورهای ایرانسل و همراه اول بسته شده است میسر شد و مردم می‌توانند در هر نقطه‌ای از کشور صدقاتشان را به نیازمندان شهر مورد علاقه خود پرداخت کنند این سامانه از طریق شماره گیری 8877* قابل پرداخت است.

فتاح در ادامه افزود: طی سفری که به چهار کشور تاجیکستان، لبنان، عراق و سوریه داشتیم تمام نیروهای اضافی فراخوان و به کشور بازگردانده شدند و هیچ دفتر جدیدی در خارج از کشور تاسیس نشده و هیچ مبلغی از درآمد کمیته امداد به خارج از کشور منتقل نمی‌شوند.

وی در رابطه با سرقت از صندوق‌های صدقات گفت: این یک آسیب اجتماعی است و طی یک طرح مطالعاتی دانشگاهی علت‌های سرقت از صندوق‌های صدقات بررسی شد سال آینده صندوق‌های جدید در خیابان‌ها نصب خواهد شد اما معتقد هستیم که استفاده از روش‌های پرداخت جدید بهترین راهکار است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به این‌که اصلی‌ترین سرمایه کمیته امداد اعتماد عمومی است ، بیان کرد: تمام تلاشمان در جهت حفظ اعتماد مردمی است و احساس می‌کنیم نگاه مردم به کمیته امداد تغییر کرده است.

فتاح تصریح کرد: از طریق هماهنگی با صدا و سیما اقدام به بخش تیزرهای تبلیغاتی کردیم که رویکرد مناسبی در جهت جذب کمک‌های مردمی بوده است و صدا و سیما در پخش این تیزرها هیچ مبلغی از کمیته امداد دریافت نکرده است.

وی افزود:  استفاده از ظرفیت خیریه‌ها نیازمند تصویب قانون است و ما نمی‌توانیم مجلس را به تصویب قانون اجبار کنیم در حال حاضر نیروهای مسلح و بهزیستی به چندین هزار خیریه مجوز داده  که کنترل و نظارتی روی آن‌ها وجود ندارد اما ما با خیریه‌های زیادی در تعامل هستیم و در یک مورد سرپرستی 6 هزار کودک یتیم به یک خیریه سپرده شده  است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در رابطه با بسته‌های تشویقی ازدواج مجدد گفت: 60 درصد جامعه تحت پوشش کمیته امداد را زنان سرپرست خانواده تشکیل می‌دهند یعنی از یک میلیون و 800 هزار خانواده تحت پوشش یک میلیون را زنان سرپرست تشکیل می‌دهند .

فتاح افزود: طلاق، فوت، زندانی شدن و اعتیاد سرپرست از دلایل عمده زنانه شدن فقر است که عده‌ای از آن‌ها می‌توانند ازدواج مجدد داشته باشند و کمیته امداد در این مسیر کمک خواهد کرد و مشاوره ازدواج به مددجویان ارائه می‌دهد و تاکنون نزدیک به ده هزار نفر از مددجویان ازدواج مجدد داشته‌اند.

وی تصریح کرد: آمار طلاق در بین این افراد بسیار پایین است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در رابطه با میزان خروجی مددجویان بیان کرد: امسال نزدیک به صد هزار نفر از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) به علت توانمند شدن و یا ازدواج مجدد از تحت پوشش کمیته امداد خارج می‌شوند و مقدار ورودی‌ها کمتر از این عدد خواهد بود و به منظور توانمند سازی خانواده‌ها حدود 120 هزار وام اشتغال پرداخت شده است.

فتاح تصریح کرد: فرآیند توانمند سازی مددجویان سه سال زمان بر خواهد بود و در مواردی  یک یا دوبار وام پرداخت می‌شود که جزء محوری‌ترین کارهای کمیته امداد است.

وی افزود: میزان وام‌های پرداختی کمیته امداد 350 میلیارد تومان بوده است که قرار است به 1200 میلیارد تومان برسد و 160 میلیارد تومان نیز سرمایه صندوق قرضه الحسنه ولایت کمیته امداد است  که به مددجویان وام پرداخت می‌کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد : سال جاری 80 هزار نفر از مددجویان به مشهد  و 5 هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شدند که همگی توسط خیرین انجام شده است.

فتاح تصریح کرد: در حال حاضر 190 هزار نفر حامی کمیته امداد هستند که البته 340 هزار نفر در این رابطه ثبت نام کرده بودند  که کمیته امداد آمادگی پذیرش تمام این افراد را نداشته است.

وی افزود: میزان صدقات ده ماهه ابتدای سال 10 درصد افزایش را نشان می‌دهد و طرح اکران ایتام نیز با 18 درصد رشد همراه بوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: میزان اعتبارات کمیته امداد 50 درصد دولتی و 50 درصد مردمی است و بودجه سال 94 کمیته امداد 3 هزار و 500 میلیارد تومان بوده که 100 درصد آن پرداخت شده است و به همین میزان نیز کمک‌های مردمی داشتیم سال آینده کمیته امداد 20 درصد بودجه خود را افزایش داده است و دولت نیز با افزایش 7 درصدی موافقت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی سالاری
۰۰:۴۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
کد مرکز نیکوکاری باعث می شه نتونیم روزانه بجای انداختن پول توی صندوق صدقه با موبایل پرداخت کنیم و صدقات از شر معتادین خیابانی که صندوق ها رو خالی می کنن در امان بمونن.
مثل کد های ساده ای که برای خرید شارژ استفاده می شه یک سامانه راحت بسازید و معرفی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
یک عیدی درستو حسابی به مددجو ندادید، خجالتم نمیکشید
آخرین اخبار