در جمع ایرانیان مقیم استرالیا؛

ظریف: مقاومت ملت ایران نبود مذاکرات هسته‌ای به نتیجه نمی رسید

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: به جرات می گویم اگر مقاومت ملت ایران نبود مذاکرات هسته ای به نتیجه نمی رسید.

ظریف: مقاومت ملت ایران نبود مذاکرات هسته‌ای به نتیجه نمی رسید
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه که در سیدنی استرالیا بسر می برد در آخرین برنامه سفر آسیائی خود عصر امروز به وقت استرالیا با جمعی از ایرانیان مقیم ایالت های مختلف این کشور دیدار کرد. در این دیدار، نخست چند تن از ایرانیان به طرح نظرات خود در خصوص مسائل مورد اهتمام ایرانیان مقیم استرالیا پرداختند و سپس دکتر ظریف سخنان خود را ارائه کرد.
 
وزیر امور خارجه در این سخنان ضمن تبریک پیشاپیش سال نو شمسی گفت: تحریم های مربوط به تحصیل ایرانیان در خارج از کشور، جزء آخرین تحریم هائی بود که طرف مقابل در مذاکرات رفع آن را پذیرفت. این نشان می دهد که آنها بیش از آنکه از توانائی هسته ای ما نگران باشند از افزایش توانایی های علمی مردم ایران نگران هستند.
 
ظریف افزود: وجود تنوع در جامعه ایران و در میان ایرانیان امری طبیعی و نعمتی بزرگ است که باید قدر آن را دانست و از آن برای منافع کشور استفاده کرد. مردم ایران با تحمل مشکلات بسیار، بزرگواری و عدم تسلیم خود در برابر مشکلات را به همه جهانیان نشان دادند. به جرات می گویم اگر مقاومت ملت ایران نبود مذاکرات هسته ای به نتیجه نمی رسید.
 
وی ادامه داد: افتخار ما خدمت به ایران و ایرانیان است. آقای اوباما در سخنرانی سال گذشته خود در مرکز سابان گفت «اگر می توانستیم حتی یک پیچ و مهره برنامه اتمی ایران را نمی گذاشتیم بماند اما نمی توانیم». این اعتراف بسیار مهمی است که نتیجه ایستادگی ملت ایران است. به این ملت می بایست افتخار کرد و با تواضع به آنها خدمت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار