با این گیاهان به جنگ کک و مک صورت‌تان بروید

گیاهانی در طبیعت وجود دارند که جایگزین مناسبی برای درمان کک و مک‌های پوستی به جای داروهای شیمیایی هستند.

دکتر خلیل صداقت‌پیشه، متخصص پوست و زیبایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: کک و مک یکی از بیماری‌های پوستی است که در میان خانم‌هایی که پوست گندمی و سفید دارند، شیوع بیشتری دارد، اما بیشتر پزشکان درمان قطعی برای آن سراغ ندارند. بروز کک و مک به دو شکل کلی می‌باشد: کک و مک مادرزادی و کک و مک ایجاد شده بعد از سنین کودکی به بالا.

برای درمان کک و مک دو راه وجود دارد: برای از بین بردن کک و مک مادرزادی درمان گیاهی خاصی وجود ندارد، بلکه نتیجه‌ بهتر برای درمان این نوع کک و مک استفاده از لیزر است.

مورد دوم: در نوع کک و مک ایجاد شده بعد از سنین کودکی به بالا چون یک عامل شناخته شده باعث ایجاد ‌این نوع کک و مک شده درمان‌های گیاهی به سادگی آنها را رفع می‌کند.

وی افزود: مهمترین عاملی که باعث ایجاد کک و مک می‌شود کار کرد نامنظم کبد است که بر اثر وارد شدن مواد زائد به خون و کبد بروز می‌کند.

وی در خصوص اینکه مواد زائد چطور وارد خون و کبد می‌شوند، ادامه داد: مصرف روغن‌های نباتی صنعتی جامد و مایع، رژیم غذایی غیر ارگانیک (غیرطبیعی)، مصرف بیش از اندازه برخی داروهای شیمیایی و استنشاق هوای آلوده باعث می‌شوند که مواد زائد وارد خون و کبد شوند.

وی در ادامه افزود: برای درمان کک و مک در ابتدا باید عوامل بروز آن برطرف شود، بنابر این باید روغن‌های صنعتی جامد و مایع از رژیم غذایی حذف شود و جایگزین آن از روغن‌های ارگانیک کنجد یا زیتون استفاده شود، بعد از ایجاد تغییرات در رژیم غذایی استفاده از داروهای پاکسازی خون و کبد مراحل درمان را به اتمام می‌رساند.

صداقت‌پیشه در خصوص اینکه داروی گیاهی موفقی برای درمان کک و مک وجود دارد یا خیر، تصریح کرد: افشره مخلوط پاپریکا حاوی عصاره گیاهانی است که در نتیجه ترکیب آنها محصول به دست آمده عمل پاکسازی خون و کبد را با مقدار مشخص و در زمان معینی انجام می‌دهد.

بنابر‌این تمام مشکلات پوستی – کبدی مخصوصاً کک و مک و لکه‌های صورت که مربوط به اختلالات کبدی باشند توسط این محصول به راحتی و با موفقیت کامل در محدود زمانی مشخصی به نسبت شرایط جسمی افراد برطرف می‌شود اما با این وجود استفاده از این محصول و نتیجه‌گیری موفق آن اکیداً مستلزم رعایت پرهیز‌های غذایی است.

وی در ادامه تصریح کرد: روزی یکبار صورت خود را با شیره نارگیل بشویید و اجازه بدهید که 10 تا 15 دقیقه روی پوستتان باقی بماند اسید لاکتیک موجود در شیره نارگیل می‌تواند باعث کمرنگ شدن لکه‌های کک و مک و نرم شدن پوست صورت شود، اگر پوست‌تان خشک است، شیره را با یک دستمال مرطوب از روی صورت‌تان پاک کنید و اگر پوست چربی دارید، پس از شست‌وشوی آن با آب ولرم، کمی صورت خود را با آبلیموی ترش و تازه ماساژ دهید و با آب ولرم آن را دوباره بشویید.

وی افزود: استفاده از ماسک میوه‌های فصل مانند ماسک زردآلو یا توت‌فرنگی تازه، برای از بین بردن موقت کک و مک بسیار مؤثر است.
پیاز قرمز را حلقه حلقه کنید و روی پوست صورت‌تان بگذارید این کار را روزی 2 بار انجام دهید تا رنگ کک و مک‌تان کمرنگ شود. عسل را گرم و با کمی آرد گندم مخلوط کنید این ترکیب را به مدت 10 دقیقه روی پوست‌تان بگذارید و سپس آن را با آب گرم بشویید و بلافاصله کمی هم آب خنک به صورت‌تان بپاشید اگر این کار را به مدت یک هفته تا 10 روز انجام بدهید، می‌توانید بدون نگرانی از نمایان شدن لکه‌های کک و مک صورت‌تان به مهمانی بروید.

وی ادامه داد: آب جعفری را بگیرید و آن را با آبلیموی تازه، مخلوط کنید روزی دو بار محل جوش‌هایتان را با این ترکیب بشویید پیش از خواب کمی روغن کرچک روی پوست صورت‌تان بمالید. ترکیب‌های موجود در روغن کرچک می‌توانند باعث کمرنگ شدن لکه‌های کک و مک شوند اگر روزی 2 یا 3 مرتبه ماست ترش روی صورت‌تان بمالید، لکه‌های پوستی کم‌رنگ می‌شوند.

ترنج و شکر را با هم مخلوط کنید ترکیب به دست آمده را 30 دقیقه روی پوست‌تان قرار دهید اگر هر روز به مدت 3 هفته این کار را انجام دهید تا 2 ماه لکه‌های پررنگ کک و مک نخواهید داشت.

وی اظهار داشت: یک قاشق غذاخوری زردچوبه را با یک قاشق سوپ‌خوری ماست ترش مخلوط کنید و آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست‌تان بگذارید با این کار هم کک و مک‌هایتان کمرنگ و هم پوست صورت‌تان روشن‌تر و شفاف‌تر می‌شود؛ هر روز به خصوص در روزهای گرم که امکان تشدید کک و مک وجود دارد، گوجه فرنگی بخورید، ترکیب‌های موجود در گوجه‌فرنگی می‌تواند از بروز یا تشدید کک و مک جلوگیری کند.

صداقت‌پیشه در پایان خاطرنشان کرد: هر شب پیش از خواب صورت‌تان را با آب هویج ماساژ دهید و بگذارید آب هویج تا صبح روی پوست‌تان باقی بماند. بلافاصله بعد از بیدار شدن هم پوست‌تان را با آب ولرم بشویید تا تأثیر آب هویج را روی کک و مک‌هایتان ببینید، خوردن خوراکی‌ها یا مواد غذایی حاوی ویتامین E و C می‌تواند در کاهش و تشدید کک و مک بسیار مؤثر باشد، اگر روزی یک مرتبه صورت خود را با آب و سرکه بشویید می‌توانید به کمرنگ شدن لکه‌های کک و مک‌تان به مرور زمان امیدوار باشید.

برنج را خیس کنید، پس از یک هفته برنج را با آب هندوانه مخلوط کنید ماسک را یک روز در میان و به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست‌تان بگذارید و آن را با آب ولرم بشویید این کار می‌تواند لکه‌های کک و مک را به صورت موقت کم‌رنگ کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ستاره
۰۰:۱۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
این توصیه هاتون واقعا عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۵ ۲۴ مهر ۱۳۹۹
منم صورتم کک مک داره خسته شدم دیکه خواهش میکنم راهنمایی کنید ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
من دخترششَ ساله دارم صورتش داره کم کم کک مک پیدا میکنه چی کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
سلام من صورتم زیر دوتا چشمم و بینیم و بالای ابرون لک داره لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۱:۵۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
دختر14 ساله ای هستم که روی گونه هام کک و مک هست وپوستم را از نور آفتاب محافظت مکنم ولی نمی دونم چرا این جوری است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۴ تير ۱۳۹۸
پیوستم پر ازکک و مک خال هست هرچه ماسک میزنم ازبین نمبرود چه کنم
Iran (Islamic Republic of)
اکرم
۲۰:۵۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام صورت من کک مک داره چ کنم پاک شه
لطفا راهنمایی ام کنید ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۱ فروردين ۱۳۹۷
سلام عزیزم پوست باصابون میسوزه وتیره میشه انواع ماسک طبیعی داریم واسه جوش.میتونی روزی دوبارآب لیموعمانی روبایه ذره جوش شیرین قاطی کنی باپنبه بزن تایه ربع بماندبعدش باآب سردبشورهم پوستت روشن ترمیشه هم مقاوم تروبه رورهم جوش هات تموم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۶
من پوستم جوش داشت وکک‌ومک باشستن زیاداب وصابون پوستم سوخت ولکهای ناشی ازباردای افتاده راهنمای میخواهم تاان ها چگونه پاک نم
Iran (Islamic Republic of)
محدثه
۲۲:۵۴ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
من بعضی از اینا رو امتحان کردم احساس می‌کنم یکمی تاثیر داشت
آخرین اخبار