دبيرکل اتحاديه امت واحده؛

تبادل اسراي فلسطيني يک پيروزي براي مقاومت فلسطين است

دبيرکل اتحاديه امت واحده، در نشست خبري سفر هيئت آزادگان فلسطيني به تشريح جزئيات سفر چهار روزه هيئت فلسطيني پرداخت گفت: تبادل اسراي فلسطيني در شرايط فعلي يک پيروزي بزرگ براي فلسطين است

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران،‌ سليم غفوري، دبيرکل اتحاديه امت واحده با اشاره به حادثه دستگيري سرباز اسرائيلي، گلعاد شاليت، تبادل اسراي فلسطيني را يک دستاورد دانست و افزود: در تمامي مبادله هاي قبلي، اسراي رژيم صهيونيستي بيرون از منطقه تحت سيطره خود دستگير شده بودند؛ ولي اين براي نخستين بار بود که فلسطينيان اسير صهيونيستي را در درون جامعه خود و در درون خاک خود اسير کردند که اين يک تحقير بزرگ براي اسرائيلي ها محسوب مي شد. از همين رو مسئله دستگيري گلعاد شاليت براي آنان يک فشار رواني و ترس در درون جامعه اسرائيلي و سربازان آنها ايجاد کرده بود که به راستي يک اقدام قهرمانانه و يک عمليات متهورانه بود.

وي در ادامه بيان کرد: مذاکرات بين رژيم اشغالگر صهيونيسم و فلسطينينان براي تبادل هزار فلسطيني با گلعاد شاليت به مدت 5 سال طول کشيد که آزادي اين اسرا درپي چندين مرحله صورت خواهد گرفت.

دبيركل اتحاديه بين المللي امت واحده همچنين خاطر نشان کرد: مرحله اول تبادل اسرا ديروز بود و مرحله دوم آن نيز فردا خواهد بود که اين هيئت فلسطيني جزو افراد آزاد شده در مرحله اول بودند.

غفوري در ادامه بيان کرد: با اطمينان مي توان گفت باتوجه به شرايط غزه و محاصره رژيم صهيونيستي براي شکست مقاومت و عقب نشيني فلسطينيان، انجام تبادل اسرا يک پيروزي بزرگ براي مقاومت فلسطين است.

وي آزاده مجاهد، مجدي حماد، رائد حلاق، فؤاد رازم، فاطمه الرزق و فرزندش يوسف الرزق کوچکترين اسير فلسطيني و عطاء الله ابوسبع وزير اسراي فلسطيني را از اسراي فلسطيني ميهمان مردم ايران دانست دانست و در تشريح برنامه هاي سفر اين هيات به ايران گفت: اين هيات 4 روز در ايران حضور خواهند داشت که تعدادي برنامه مردمي براي تجليل از اين اسرا تدارک ديده شده است.

غفوري ادامه داد: در ميان اين دوستان بعضي داراي سابقه 31 سال اسارت هستند که شايسته است از اين دوستان به گرمي تجليل به عمل آيد.

دبيركل اتحاديه بين المللي امت واحده اظهارداشت: اين آزادگان امروز نيز 2 ديدار رسمي با آقايان لاريجاني و محمد باقر قاليباف دارند، همچنين ‌صبح فردا سفري به قم داشته و ديداري با آيت الله جوادي آملي خواهند داشت.

وي افزود: فردا عصر در مدرسه معصوميه قم مراسمي در بزرگداشت اين اسرا با حضور طلاب برگزار خواهد شد. روز دوشنبه اين هيات به دو دسته تبديل خواهند شد؛ تعدادي به دانشگاه بين المللي قزوين رفته و با تعدادي از دانشجويان ايراني و خارجي و همچنين تعدادي نيز به دانشگاه زاهدان رفته و برنامه اي با علماي تشيع و اهل سنت در دانشگاه زاهدان خواهند داشت.

غفوري برنامه آخرين روز حضور اين هيات را در دانشگاه تهران تهران عنوان كرد و گفت: برنامه اي در تجليل از اين عزيزان و بزرگداشت 4 ديپلمات ايراني در بند رژيم صهيونيستي خواهيم داشت و چهارشنبه اين هيات ايران را به سمت فلسطين ترک خواهند کرد.

دبيركل اتحاديه بين المللي امت واحده در پايان مسيرهاي زميني کاروان بين المللي بيت المقدس را تشريح و اظهار داشت:‌ اين کاروان در سه مسير زميني از آسيا، اروپا و شمال آفريقا عبور کرده که در نهايت در تاريخ 30 مارس (روز يوم الارض) به پايتخت عمان خواهند رسيد و با حضور گروه هاي اردني به سمت مرز اردن و کرانه باختري با شعار "حرکت به سوي بيت المقدس" حرکت خواهند کرد. همچنين پيش بيني مي شود در اين مراسم حدود هزار نفر از فعالين بين المللي و صدها هزار نفر از آوارگان فلسطيني در اين مراسم شرکت كنند.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار