کمک آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به برزیل برای تامین امنیت المپیک 2016

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد برای جلوگیری از وقوع حملات تروریستی احتمالی در زمان برگزاری المپیک برزیل، امکانات لازم را در اختیار این کشور قرار می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد در همین چارچوب در نظر دارد پلیس و نیروهای امنیتی برزیل را به وسایل ردیابی تشعشعات مجهز کند تا از آن‌ها در تامین امنیت بازیهای المپیک و پارالمپیک که اوت و سپتامبر آینده برگزار خواهند شد، استفاده کنند. 

آژانس بین المللی انرژی اتمی، که مقر آن در وین اتریش است، همچنین اعلام کرد در صورت وقوع شرایط اضطراری هسته‌ای یا رادیولوژیکی در برزیل، کمکهای لازم را در اختیار این کشور قرار دهد. 

توافق نامه‌ای در همین چارچوب دوشنبه این هفته از سوی رناتو ماچادو کوتا، یکی از مسئولان هسته‌ای برزیل و خامار مرابیت، مدیر بخش امنیت هسته‌ای آژانس بین المللی انرژی اتمی، امضا شد. 

آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از این به تامین امنیت رویدادهای ورزشی مهمی از جمله بازیهای المپیک دو هزار و هشت در چین و همچنین بازیهای جام جهانی فوتبال دو هزار و شش، دو هزار و ده و دو هزار و چهارده کمک کرده است. 

کار‌شناسان و مسئولان سیاسی از مدت‌ها پیش درباره خطر دستیابی افراط یا گروههای تروریستی به مواد هسته‌ای هشدار داده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار