سرپرست حجاج ایرانی:

چگونه فردی غیر مسئول حرف از تعطیلی حج می زند؟/ پیگیری پرداخت دیه به بازماندگان منا در مذاکرات عربستان

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به برخی از اظهارات واکنش نشان داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسكر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاكید بر برگزاری حج عزتمندانه اظهار داشت: با این حال ما مصمم به انجام حجی مطلوب و عزتمندانه و بر پایه تفاهم و همكاری دو كشور با یكدیگر هستیم.

وی با بیان این‌كه متاسفانه طی چند سال اخیر برخی افراد در آستانه مراسم حج و یا اعزام هیئت های مذاكره كننده به عربستان در رسانه ها و مطبوعات اظهار نظرهای غیر مسئولانه ای را مطرح می كنند كه پایه و اساس منطقی ندارد،‌ گفت: فردی كه هیچ گونه نقشی در برگزاری حج ندارد چگونه می‌تواند اظهار كند كه زائران ما امسال به حج نمی‌روند و سخن از تعطیلی حج به میان آورد؟

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود : ما همه ساله در انجام مذاكرات و هنگام امضای تفاهم‌نامه‌ها، مصالح ملی و عزت مردم ایران اسلامی را مد نظر داشته و هرگز اموری راكه با آن منافات داشته باشد نپذیرفته و نخواهیم پذیرفت.

وی لزوم هوشمندی و تدبیر در مذاكره با طرف سعودی را خاطرنشان ساخت و گفت: هیئت اعزامی جمهوری اسلامی ایران در این مذاكرات در چارچوب سیاست های نظام برای حضور ایرانیان در مراسم حج كه قطعا به تقویت وحدت امت اسلامی كمك می كند اقدام خواهد كرد.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به این‌كه در سال‌های گذشته به مسئولان عربستان اعلام كرده‌ایم كه امنیت مكه و مدینه را امنیت خود می‌دانیم، اضافه كرد: همه ساله تلاش كرده‌ایم كه حجاج ایرانی در نظم كامل و با مراعات قوانین عربستان، حج را انجام دهند و خوشبختانه مسئولان آن كشور نیز بارها به این مهم اعتراف داشته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسكر افزود : زائران ایرانی نشان داده‌اند علاوه بر نظم و انضباط خاص خود همیشه به دنبال توجه به قرآن، دعا و تضرع و تقویت وحدت امت اسلامی بوده‌اند و قطعا اگر مذاكرات به نتیجه برسد امسال نیز بر همان اساس عمل خواهدشد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار داشت: سال گذشته برخی مشكلات بوجود آمده را قبل از حوادث سقوط جرثقیل و منا با گفت وگو با طرف مقابل حل كردیم و همواره معتقدیم مسائل مربوط به حج با تفاهم و گفت وگو با یكدیگر رفع خواهد شد.

سرپرست حجاج ایرانی با تاكید فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مورد فاجعه منا گفت: همه كسانی كه پیگیر حوادث سال گذشته مسجدالحرام و منا هستند به خوبی می‌دانند كه بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت مجدّانه مسائل مربوط به آن دو فاجعه راپیگیری نموده و همچنان تا رسیدن به تمامی اهداف مورد نظر تلاش ها را ادامه خواهند داد.

وی افزود: در این ارتباط گام‌های مهمی در داخل برداشته شده و ان شاءالله با مذاكرات پیش‌رو امید است قول‌های داده شده مسئولان عربستان در رابطه با پرداخت دیه به بازماندگان نیز هرچه زودتر عملی شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این‌كه زائران عزیزی كه امسال عازم سفر حج هستند نگران نباشند، گفت: تمامی مشكلات سال گذشته با حضور كارشناسان در جلسات فراوان مورد بحث قرار گرفته و راهكارهای مقابله با آن‌ها و تضمین امنیت زائران مشخص شده است كه به مرور به اجرا گذاشته خواهد شد.

حجت الاسلام‌ والمسلمین قاضی عسكر درباره شرایط حضور ایرانیان در عمره اظهار داشت: در صورتی كه عربستان حكم دو پلیس خاطی را اعلام و آن‌ها را مجازات كند زمینه برای انجام این فریضه نیز فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
دوستان حج واجبه، بهتره راه حلی برای برگزاری عزتمندانه حج باشیم
همینمون مونده که وهابی ها حج نرفتن مارو عَلم کنن بگن: دیدید دیدید دیدید شیعه ها کافرن، حج واجب رو ترک کردن!!!
یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
چرا مردم ایران اینجوریند.بهترین کار نزد خدا خدمت به خلق خداست .به جای اینکه این پول ها رو به عربستان بدین تا سلاح وتجهیزات به تروریست هابده اونارو به یه فقیر بدین که شب گرسنه نخوابه یا به مریضی بدین که پول نداره عمل کنه .لذت می برین بهتون بگن حاجی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
درزمان صددام برای رفتن به کربلا جان میگرفتن ولی عاشقان امام حسین(ع) بازمیرفتن الان بین امام حسین وامامان بقیع وپیامبر چه فرقی است که اینطور احساسی حرفی رامیزنید که دشمن میخواهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
بیایید به قضیه حج احساسی عمل نکنیم کاری رانکنیم که امریکا وعربستان دنبال ان هستند یعنی کوتاه شدن دست ایران از منطقه اگر قراربه قطع رابطه بود با عراق هم الان همین میشد بعد هم همینطور با سای همسایگان واین باب میشود تابا دسیسه فردا تو یک کشور دیگرهم سناریو درست میکنن تابه اونجا هم نریم باید فکری اساسی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
شهدا کجايىد بياييد ببينيد عزت ايرانى از بين ميره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
اخه این پول لعنتی چقدر ارزش داره که براش از ناموس و جان ادمی وغیرت هم می گذرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
به نظربنده هرکس در این برهه از زمان بخوادبره حج ،خیانت به تمام ملت کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
من نظر برخی از دوستان رو خوندم.ملت فهیم ایران تاریخ در حال تکرار شذن است زمان پیامبر قبله به سمت قدس بود چون عزت مسلمین در خطر افتاد خداوند تغییرش داد.الانم عزتمون تو خطره بخدا با پول حج میشه کارهای شایسته تری کرد که ثوابش بلا شک بسیار والاتر از حجیه که عمده هزینه اش خرج وهابیون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
حج واجب است هیچ شکی نیست البته اگر شرایتش باشد. اما بعضی مسولین متاسفانه انگار هنوز واحد وصیت نامه امام را پاس نکردند و نظر امام (ره) در مورد السعود نمی دانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
عربستان علنا وبی پروا هر جا بتونه به ایران وایرانی ضربه میزنه و اگر نمیترسید حمله نظامی هم میکرد نماز وروزه هم که واجبه در مواقع ضروری شکسته یا خورده میشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
اگرخانواده خودتان بود دیگر حج می رفتید؟؟؟؟؟؟؟خب نظر مردم مهمن مشکلات یعنی چی؟هر کی بره حج باید جنازشو عربستان تحویل بده....اگ نمی خواید برید حج شما پس از حق ندارید بگی آسونه فقط اون خونواده عزیزاشون رو از دس دادن می فهمن.....وای ب ما ک کجا می رویم .خدا گف بیاید حج بعد جنازتون رو تحویل بگیرید.....؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
حرف همه عزیزان درسته من خودم از وقایع سال گذشته خیلی ناراحت شدم اما باید توجه داشته باشیم که همه مسائل از طرف عربستانیها و یهود تنها بخاطر برچیدن سفره حج است پس همانطور که شهدای ما در راه اسلام جان شیرینشان را تقدیم کردند ما هم بخاطر عزت و سرافرازی اسلام نباید کوتاهی کرده و اجازه دهیم اعراب و صهیونیست به هدف پلیدش دست پیدا کند و سفره حج که نماد شعائر اسلام است را برچیند حتی اگر در این راه شهید هم بشویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
حاج اقا کمی هم بفکر شرف وابروی مردم باشید خدا هم حج ذلت بار را قبول نمی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
خدا از رگ گردن هم به انسان نزدیکتر هست پس خدا همین جا هست نه توی عربستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
اونایی که میخواهند برن حج بدونن که حج سر کوچه اونها هست بابا به حرف حاج آقا قرائتی گوش بدید ماچقدر جوان در آستانه ازدواج داریم بابا حج اینا هست نه اون مکه رفتن حج مدرسه ساختنه که مدرسه هامون سه شیفت نشن چقدر ریا....................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
مثل اینکه ایشون اطلاع ندارن توی عربستان چه بر سر ما میارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
حاج آقا بی زحمت ۱ نگاه به نظرات مردم بکن دیگه صحبت از عزت مردم نکن . ملت خودشون شعور دارن و عزتشونو زیر پا نميگذارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
وااااقعا از بعضیایی ک بالا نظر دادن حیییییرت زده ام!!!!!حج اگه ام واجب باشه،تو همون قرآن هفت خان رستمو گذاشته ک اااااگه تونستی عمل کنی اونوقت حجی ک تو بهش معتقدی واجب میشه!!ضمنا...حتما میدونی ک تو همون قرآن نوشته که هیچ چیز بالاتر از عزت مومن نیست...پس بجای اینکه انقد افراطی بخواید فک کنید،یه ذررررررره به قرآن واقعی عمل کن تو که ادعای مسلمونیت میشه و هیچ ریایی تو کارت نیست،نه به حرف عده ای که حاضرن هر توهین و حقارتیو مردم ایران تحمل کنن تا فقط به منافع خودشون برسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
آنانی که هی میگویند حج واجبه باید رفت...خواهشا فتوا ندهید الکی و یکمی مطالعه داشته باشید بعد نظر بدهید....امام حسین هم وقتی دید شرایط مناسب نیست و در حریم امن کعبه انسان ها امکان دارد کشته شوند حج را کوتاه کردند و از آنجا خارج شدند....پس بستگی به شرایط هم دارد و اگر شرایط مناسب نبود و جان و مال مسلمانان درخطر هست باید آن امر واجب را انجام ندهند...دقیقا مانند روزه که اگر برای انسان مضر است نباید گرفت...پس خواهشا شما که فامیلاتون میخوان برن نگید هی واجبه واجبه...درسته واجبه اما شرایط هم مهمه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
در یک سرزمین امن الهی، زمانیکه مرد، زن و ناموس ما امنیت ندارد و به ثروت یک حاکم ضد اسلام و قران با دادن سرمایه خود می افزاییم و از آن طرف همین حاکم وهابی با دادن کمک های مالی و تسلیحاتی به گروه القاعده و داعش بر اسلام و قران میتازند و جوان های ما را در عراق و سوریه شهید میکنند، آیا عقلانیست!! آقای عزیز لباس دوست چه رنگیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
بجای اینکه پولمان را خرج وهابیون کنیم در داخل کشور برای امور خیر خرج کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
خب حالا اگه دو سه سال نرین عربستان چی میشه؟ اونا بدترین توهین ها رو به ما کردن،پانصد نفر هم کشته شد به نوامیس مردم تجاوز کردن چه اصراری دارین توی این شرایط برین زیارت؟چرا فقط به فکر جیب خودتونین؟خواست مردم براتون مهم نیست؟حداقل صبر کنین روابط عادی بشه،اگه بازم امسال برای کسی اتفاقی افتاد چی؟
United States of America
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
ما مکه نمی رویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
کدوم انسان آزاده ای با هتک حرمت و تحقیر به عزت رسیده؟من به عنوان یک ایرانی از طرف خودم میگم هیچ گاه به حج نمیرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
خیلی جالبه وقتی به نظرهای مخالف سفر به عربستان رای مثبت میدی تعداد مثبت ها کم میشه !
United States of America
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
جوانان این مملکت از بی پولی و بیکاری دارن تلف میشن، یکیش خودم،خجالت بکشید ،امام حسین حجشو نیمه تموم گذاشت، واسه چی؟اونایی که از رو نمیرن بازم میگن حج واجبه فقط بفکر جیبه خودشونن نه واجبات دین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
این همه پولی که حجاج دارن میدن ابن وهابیا و یه مشت جنس اشغال میارن بعد پول های خودمون علیه خودمون تو دنیا استفاده میشه.اقا این پولا رو بدین فقزا و برین امام رضا (ع) یا کربلا اگه ثوابش کمتر از حج بود بیاید قیامت یقه منو بگیرین.البته وقتی شرایط مناسب باشه همه برن.ایا کربلا الان با زمان صدام یه جوره؟؟؟حج هم زمانی شزایط بهتر میشه.حج یک فریضه (((سیاسی)))) و عبادی هستش نه صرفا عبادی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
روزه یکی از اعمال واجبه مثل حج. خداوند میفرمایند اگر روزه گرفتن به شما ضرر میزند فعلا ترک واجب کنید. خوب حج رفتن هم الان مایه ضرره چرا تعطیل نمیشه فعلا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
ازمرجع تقلیدت بپرس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
عبادت به جز خدمت به خلق نيست .... به تسبيح وسجاده ودلق نيست... بله... تاكي بايد ذلت؟ امام حسين ع مگر به خاطر عزت ترك حج نكرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
تربت امامان ما درانجاست میشود نریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
نخیر.بخاطراینکه شرف خانه خدابالااست ومیدانست که لشکرکشی کردن وبرای کشتن می آمدند بخاطراینکه هتک حرمت به خانه خدانشه حج رارهاکردن.بعدنمی دانم که مواقع حساس که میشه یادافعال وحرفای امام حسین می افتند اما درموقعی که بایدحرف امام حسین راگوش کرد پس میزنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
سال 91را دیدیدید درجده از ریس جمهور این کشور پادشاه عربستان چه استقبالی کرد کجا رفت آن عزت ما چرا چشممان را باز نمی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
کدوم عزت ؟ خدا عقلم داده . تجاوز تو فرودگاه عزته ؟ کشتن نزدیک به ۵۰۰ نفر ایرانی و البته (نزدیک ۲۰۰۰ نفر حاجی) و حتی عذر خواهی نکردن عزته ؟ این همه توهین و علیه ایران حرف زدن عزته ؟ تهدید به جنگ کردن عزته ؟ حتی تو ورزش هم ما رو تحقیر کردن نیومدن تو ایران بازی کنن این عزته ؟ مردم اگر عقل و شعور داشته باشن خودشون نباید برن و عزت خودشون رو زیر پا نگذارند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
اگه قرارباشه با هرتهدید به کشورهای همسایه نریم فردا نوبت یه جای دیگس وازمانقطه ضعف میگیرن وفردا یه علم شنگه دیگه تو یه کشور دیگه برامون درست میکنن راهش کوتاه امدن نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
حج کمک به بچه های مریض صعب العلاج هستش. به جوانان دهه شصتی که نمیتونن سروسرمان بگیرند هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
مطمئن باش اونی که حج نمیره یاد کمک به این عزیزان هم نمی افته
یعنی همه اینها واجبه ونمیشه یکی را فدا کرد میشه گفت نمازنخونیم وبه جاش فلان کار رابکنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
از صبح که از خونه بیرون میزنی تا شب که بر میگردی میشه هزار کار انجام داد که ارزش هر یکی از هزار تا حج اینجوری بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
سلام بر دوستان عزیز و ممنون بخاطر احساس غیرت ملی. فقط یک نکته اینکه متوجه باشیم ناخواسته درمورد نماینده ولی فقیه و غیر مستقیم ولی فقیه اظهارنظر نکنیم. قطعا متوجه هستیم که حج واجب احکام خاصی دارد و جز در موارد خاصی و با حکم ولی فقیه قابل تعلیق نیست. لذا رعایت مصالح اسلام رابر هر چیز دیگری مقدم بدانیم. اگر هم در مورد مسئله ای شبهه داشتیم حتما از افراد دارای صلاحیت بپرسیم. با تشکر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
حج واجبه دینی است هر کسی در هر جایگاهی قرار نیست که بخواد حرف از تعطیلیه حج بدهی ما رهبر داریم وخود سرانه عمل نمیکنیم

هر کسی باید جایگاه خودشو بشناسه بعد نظر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
این نظرات که دوستان میگن حج نباید بریم احساسیه ویک کار وبرنامه واجب ملی رانمیشود با احساسات حل کرد وقطعا نظرات کارشناسان دینی را میطلبد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
موافقم
Germany
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
چه عزتی چه کشکی.سعودی ها علنا بر طبل دشمنی میکوبند.کجای کارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
شما میگی ماهم با زدن طبلشون برقسیم وهمونی رابکنیم که میخوان واون هم نرفتنه به حجه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
نمیشه که ماهم به ساز اونا که همون قطع شدن دست ما از حرمین شریفین برقصیم
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
حاجی اقا بااحترامی که برایتان قایل هستم ولی درمورد حج تمتع باید بگویم من. عالم وروحانی نیستم ولی اینرا میدانم جایی که خطر داره نباید رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
مگرعربستان -قطر-ترکیه-امارات و....ازبانیان وحامیان داعش نیستند؟مکر نمیگوییم سفربه این کشورها کمک به داعش وگروه منحرف وضد اسلام بهاییت است؟پس چه اصراری بر روانه کردن پول شیعیان به جیب این فرقه منحرف دارید؟...شرافت بربادرفته ایرانی ها چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
انجا بحث تفریحه ولی اینجا امر واجبه وقابل مقایسه نیست
درضمن عربستان ازخداشه ما به کشورش نریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
با درود؛ احتراما سوالی برایم در این رابطه پیش آمده که خوشبخت می شوم ایشان جواب دهند؟ اگر ما معتقدیم که آنها سعی و طواف نسا را انجام نمی دهند ، (وهابی هستند) بلاشک فرزندان آنها حرام زاده هستند چرا باید پول و معنویات خودمان را به کسانی بدهیم که یا حرام زاده هستند ویا تامین مالی و معنوی وهابی ها را بعهده دارند ؟ بدرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
برای مسئولین حج متاسفم این همه کشته دادیم زیرپا لهمان کردند دوباره می خوان مردم رو بفرستند؟شرم باد آخه چی داره این حج؟یکسال هزینه حج رو صرف بیکاری جوانان،ازدواج،مدرسه سازی و....بکنند خداوند هم راضی می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
دوستان ماازدست عربستان شاکی هستیم ولی بیایید احساسی نظر ندیم همین حج میتواند خیلی مسائل را حل کند چون خدایی است وواجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
آیا دفاع از ملت مظلوم یمن واجب نیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
ما همه ساله در انجام مذاكرات و هنگام امضای تفاهم‌نامه‌ها، مصالح ملی و عزت مردم ایران اسلامی را مد نظر داشته و هرگز اموری راكه با آن منافات داشته باشد نپذیرفته و نخواهیم پذیرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
رفتن به سفر حج مصداق کامل و واقعی عزت فروشی و وطن فروشی و ایران فروشی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
کعبه یک سنگ نشانی ست که ره گم نشود

حاجی احرام دگر پوش ببین یار کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
ایا زیارت امامان معصوم هم همینطور؟
لطفا فتوا ندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
دوستانی که میگید حج نباید رفت
حج واجبه وعربستان هم همین رامیخواهد که مانریم وبایدبه جای اینکه صورت مسئله راپاک کنیم
سازوکار درست انرا بیابیم سرزمین مکه محل دفن پیامبر وامامان معصوم مامیباشند
چطور میتوان از زیارت انها محرو کنیم خودمان را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
سلام حاج اقا فکرکنم شما شدی کاسه ی داغ تر از آش خدا جای خواصی نیست که بخوایم بریم دم خونه اش خدا توقلب ادمه زمانیکه شما قلبت پاک شد خدارو هم میبینی مگه نه پول رو توحلقوم این ملت وهابی ریختن ثوابی نداره وخواهشا اول پیگیر حق وحقوق اونهاییکه به ناحق کشتنشون توی غربت برسید ثوابش ازصدتا حج هم بیشتره ............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
خود خدا فرموده اند حج از فروع دین وواجبه
وحج یک کنگره عظیمه که منفعتهای بسیاری هم برای مسلمانان دارد
وبا این اتفاقات نمیشود درخوبی ان شک کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
این ما ایرانی ها هستیم که رفتن به مکه و پر کردن جیبهای اعراب باعث شدیم تا موشک بخرن و بریزن سر یمنی ها.حاج آقا واقعا متاسفم یه کم فکر کنی بدک نیستا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
چه فرقی میکنه پولهایی را که به اروپا میبریم هم دراخر صرف موشک برای عربستان وتجهیز اونه چرا درامرواجب مکه فقط یاد این میفتید وانجا شعار ندادن پول به کشورهای اروپایی وغربی روسر نمیدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
چطورمی توان مردم رادرقبال جان خودشان غیرمسئول خواند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
مردم اگه نخواسته باشن برن کسی زورشان نکرده منظور باکسانی است که به جای متقاضیان حج حرف میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
هموطنان عزیز زیاد اصرار نکنید اقایان شما را بی دینانی می دانند که حاضرید برای ترس از یک عمل واجب همه گونه تهمت وافترا نصیب انها کنید لذا زیاد حرص نخورید مطمئن باشید انها بیشتر از همه ایرانیان مخالف ،از مزایای حج آگاهند!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
به نظر شما ایا کسی که همسایه اش گرسنه می خوابد و تاکنون چندین مرتبه عمره و تمتع رفته حجش قبول است حالا فکر کن که توهین و تحقیر هم بشی و پولت رو هم تبدیل به بمب و موشک کنن بریزن رو سر مردم مظلوم یمن و سوریه و طوطئه علیه مردم ایران استفاده بشه ،،
اصرار برخی بر ادامه این روند شک برانگیز است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ایا منافع شخصی در کار است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
یک جو غیرت هم خوبه به قران ۵۰۰نفر را سال پیش کشتند بعد حرف از عزت ملت و ... چی داری میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
خواهشا بااحساسات قضاوت نا حق نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
آخه ما چقدر باید تحقیر شیم بخدا این عربا پیش خودشون میگن اینا که از رو نمیرن بزار امسال دوباره بیان این دفعه همرو از دم میکشیم بابا دارن نقشه میکشن برا حج امسال
Japan
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
ما به اصالت و تاریخ ایرانی خود وفادار خواهیم ماند. نه به عرب پرست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
با احساسات دین را زیر پا نگذارید اینها امتحانه ماباید به زیارت خانه خدا وامامان برویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
شرف به ایمانه ونژاد.دست ازتفکرات نژادپرستانه بردارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
تاریخ ایران یعنی یکتا پرستی ما با وهابیت مشکل داریم نمیشود به خواسته انها عمل کنیم وبه زیارت پیامبر وامامان معصوم نرویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
حاج اقا کمی هم بفکر شرف وابروی مردم باشید خدا هم حج ذلت بار را قبول نمی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
ای قوم به حج رفته کجایید کجایید معبود همین جاست بیایید بیایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
ایشالا که مشکل از سیستمه نظر دهی باشه.
مسول محترم شعار *** هییات منه ذله*** که همین حاجیان سر میدن تو مناسک حج اینجا هم شاید شاید بازم میگم شاید اگه شما بگید صدق کنه هاااا...!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
هموطنان عزیز و عزتمند حج تمتع در این شرایط واجب نیست لطفا تعطیلش کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
سلام شما نظر من رو پخش نمی کنید چون به نفعتون نیست اما من میگم منافع آقایون به خطر می افته .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
این اقایون که میگی رسالتشون فراهم کردن درخواست انهایی است که خواستار رفتن به حج را دارن چه کسی را به زور برده اند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
پدر من سـه سال قبل رفت حـج ولی الان پـشیـمونه که چرا رفـته حج میـگه بزرگترین اشتباه من در زندگی همین بود ک رفتم حج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
الله اعلم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
سلام بعداز کشتار حجاج اقایان قاضی عسگر و اوحدی میبایست برکنار میشدند.یا لااقل استعفا میدادنند اما متاسفانه سرکارند و دم از خدمت میزنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
وای برما ، وای بر ما وخاک بر سر ملت ومملکتی که با این همه دشمنی باز هم با آنها مذاکره می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
عزت مندانه یعنی چی؟یعنی کشته شدن بیش از ۴۰۰ نفر از هموطنامون و سکوت مسوولین.حج رفتن به قیمت حقیر شدن ایران؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
ما در واقع با رفتن به حج داریم به اسراییل و وهابی ها و نیروهای تکفیری مثل داعش کمک میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
هیچ امنیتی در عربستان وجود ندارد . وقتی اون دوتا پلیس هنوز محاکمه نشده اند چطور انتظار
امنیت از سوی سعودی ها دارید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
چه قدر متین و منطقی ... درود بر شما ... همیشه ملت و دولت ایران ثابت کرده با جنگ و دعوا هیچ چیز درست نمیشه واین باعث پیشرفت ما شده ...قضیه حج یک موردی هست که باید انجام بشه ...نباید این مهم رو با سیاست قاطی کنیم ... موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
سلام بر شما دوست عزیز یه سوال آیا شما حاضرید به حج برید و جونتون رو از دست بدید اون وقت به خداوند چه جوابی دارید بدید به خاطر این کوتاهی در این موقعیت چون جان هر شخصی امانت الهیه وحفظ اون واجب و همینطور بخاطر کوناهی در فکر کردن منطقی خداوند عقل داده تا وظعیت رو آدم بسنجه و بعد اقدام به یه کاری بکنه الاهم و فی الاهم.بایید با هم درست فکر کنیم اگه اشتباه میگم بهم بگید .موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
چه سعادتی بهتر از این که در مرقد آنحضرت جون بدی و سعادت ابدی کسب کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
موافقم حج واجبه وباید بارایزنی درست انجام بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
ترو به پیغمبر ترو به همون خدایی که میپرستید حج نرید این ننگ رو بیشتر از این به ملت ایران ندید به والله قسم همون پولی که خرج حج میکنید یکراست میره و هزینه تامین پول اسلحه ای میشه که مدافعین حرم رو به خاکو خون میکشه ترو به ابو الفضل یکم غیرت داشته باشید و این حج رو تحریم کنید بخدا قسم که حج رفتن در حال حاضر نتنها صواب نیست بلکه گناهه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
والله که درست می فرمایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
یعنی میگی ما تا ابد به زیارت امامان خود وخانه خدا وپیامبر اسلام نرویم همونی رو گفتی که امریکا وعربستان با هم برنامه ریزی کردن لطفا احساساتی نظر ندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
با پول حج مدافعین حرم شهید می شوند .
United States of America
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
حاج آقا شما چه اصراری دارید هر کس خواست که میاد گوشش هم به این چیزها بدهکار نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
هموطن عزیز وقتی بی حرمتی وبیشعوری از میزبان میبینی چه اجباریه یعنی ارزش پول بیشتر ازحرمت یک ایرانیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
قضاوت نا حق نکنید حج تقاضای افرادی میباشد که وظیفه مسئولین این امر است که به ان پاسخ دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
حج یعنی پا گذاشتن روی عزت ملی و غیرت ایرانی . ما خودمون هزارتانیازمند مستحق تر از حج داریم . پول تو جیب وهابی های خدا نشناس نریزید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
حج یعنی زیارت خانه خدا وحرم پیامبر و ائمه اطهار(ع) نه این چیزایی که میگی به ما فشار امده ولی نباید کفر بگیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
سال گذشته مشکل بوجود نیامد فاجعه به بارامد.ایا به هرقیمتی بایدبه حج رفت وپول روی پول وهابیها ریخت تابیشترجنایت کنند برای مردم سئوال است وجواب قانع کننده می خواهند ونیزباید به اموزه های دین وسیره ی رسول الله و و مراجعه کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
حاج آقا کدوم عزت .ما که حج رفتیم جز ذلت چیزی ندیدیم .تازه هشت سال پیش .الان که ال سعود علنا دشمنی میکنه .این همه اصرار شما جای سوال دارد.شاید موضوعی غیر از عزت ملی باشد. صادق باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
نباید کوتاه امد عربستان دنبال همینه که ما به حج نریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
یکی نیست به این دوستان بگه مگه مردم جونشونو از سر راه اوردن مگه.خداوند به انسان عقل و درک و شعور داده بجای اینکه پول بریزید تو شکم این وهابیهاکه تو تمام کشورهای همسایه ایران دارن ب اسلام و مسلمانان خیانت میکنن و هر روز گروه های افراطی و تروریستی جدیدمیسازن این پول حج رو بدید ب فقیر فقرای ایران خودمون که تعدادشونم کم نیست بدید ب اون خانواده ای که پول نداره جهیزیه واسه دخترش تهیه کنه بدید ب زنان بی سرپرستی که از نداری و بدبختی تن ب هر کاری میدن بدید ب جوانانی که لنگ وام برا ازدواجشونن ..........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
گیریم امر واجب حج به خاطر مصالحی تعطیل بشه الان شما مطمئنی پولش صرف اینا که میگی میشه مثلا الان شما که حج نمیری به جاش صرف کارخیر کردی یا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
کعبه واقعی در قلب انسان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
کعبه همین جاست کجا می روید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
حاج آقا میفرماین ما همیشه مصالح و عزت ملی را درنظر میگیریم

الان بخندم به این جملشون یا تو سرم بزنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
شما توسرت نزن هرکی میخواد بره حج درخواست داره ازسازمان حج
سازمان حج که به زور نمیبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
مسئولین وظیفه خودشونو انجام میدن وقتی مردم درخواست دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
حج در این اوضاع اقتصادی کشور و وضغیت عربستان کمک به تروریست و پا گذاشتن روی عزت ایران عزیز است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
حج واجبه مثل نماز امام حسین(ع)هنگام جنگ زیر تیر دشمن فریضه رارها نکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
به خاطرتوهین های که به مامردم ایران درحج شده ماایرانی ها اصلا نگران نرفتن به حج نیستیم.نمیدانیم مسولین ما چرااینقدرنگران هستن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
حج واجبه وما ازمسئولین تقاضا داریم رایزنی کنن
Germany
hossein
۲۰:۳۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
دل خوش از آنيم که حج ميرويم ، غافل از آنيم که کج ميرويم
آقای ناشناس هیچ واجبی وجود نداره وقتی نصف بیشتر مردم مملکت زیر خط فقر زندگی میکنن
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرامست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
حج واجبه اما امنیت و عزت واجب تره :|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
حاجی . خدا در همین نزدیکی است نه در عربستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
راست میگی؟ پس اگه خدانزدیکته ازش بپرس که چراحج راواجب کردی؟حتماجوابشم بیار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
اصلا آدم میمونه به اینها چی بگه باز دوباره میخوان یه عده را بردارن ببرن اونجا به کشتن بدن و بیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
خود اون عده که میگی زورکی که نمیبرنشون خودشون درخواست دارن شما نمیخوای نرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
اون وهابی هاهم همینو میخوان پای ما از زیارت پیامبر وائمه(ع) کوتاه بشه نرفتن راهش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
آقاي مسئول تا حالا چه عزتي براي زائرين بوده كه از اين به بعد بخواهي كاري كني چرا هيچ كس پاسخگوي اين همه توهينها و بي احترامي ها به ملت نشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Australia
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
ما همه ساله در انجام مذاكرات و هنگام امضای تفاهم‌نامه‌ها، مصالح ملی و عزت مردم ایران اسلامی را مد نظر داشته و هرگز اموری راكه با آن منافات داشته باشد نپذیرفته و نخواهیم پذیرفت.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این جمله بعد از حادثه منا !!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
سلام
به حاج آقا بفرمایید دکان آنها تعطیل شود بهتر است که آبروی ایرانیان رخته شود
این حرف همه مردم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
از طرف همه صحبت نکنید حج امریست واجب وباید راه حل انرا بیابیم نه این که جا بزنیم وبه زیارت خانه خدا وحرم پیامبر وامامان نرویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
آی حج سال گذشته که باعث بی عزتی وکشتار هموطنانمون شد عزت مندانه بوده !!!!! باعث تاسفه که شرافت یک ملت براتون بی اهمیته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
عربستان هم همینو میخواد مسئولین نباید کوتاه بیایند وحج باید برقرارشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
شما در کشته شدن تمام عزیزان حادثه منا مسئول هستین.....بعد هتک حرمت اون دو نوجوان این شما بودین که باز حرف زدین که باید حج باشه و حج تعطیل نشه البته حق هم دارین چون بیکار میشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
دروووووود بر تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
حج واجبه ونباید صورت مسئله را پاک کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
چند هزار نفر دیگه باید ازمون کشته بشه. به چه زبونی باید تحقیرمون کنن؟؟ مگه یادتون نیست برای نشست سازمان همکاری های اسلامی ویزا برا عراقچی صادر نکردن؟؟ کی میخواین از عزت وشرف این ملت دفاع کنین؟؟ والا هیچ کشوری تاحالا انقدر مارو تحقیر نکرده بود...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
ما ملت ایران دیگه تحمل حقارت و شکستن ایران را نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
همه اینها سر جایش باید بررسی بشه وبرای اینها قطع ارتباط راه معقولی نیست حکام عربستان از خداشونه مابه زیارت امامان وخانه خدانرویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
بزرگوارزمانی که مردم ایران امنیت ندارند شما چه اسراری دارید حج تمتع اجرایی شود ناگی وهابییان بابداز ایرانیان کشتا رکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
درخواست ازطرف خوانواده ها میباشد واین اسرار بازتاب خواست کسانی است که مایل به شرکت درامر واجب حج هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
الان یعنی مثلا کجای دنیا امنیت داره
اروپا که بمب گذاریه ترکیه هم که همینطور کشورهای منطقه هم پراز داعشی امریکا هم که هفتیر کشی
پس هیچ جا نریم دیگه این چه منطقیه؟به جای حذف صورت مسئله باید دنبال راه حل بود که مسئولین هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
حالا که شما مسئولید بفرما با این همه توهین ، اگر پیامبر بود تعطیل نمیکرد؟....فکر میکنید آیا برای زیارت باید به وامیس مردم تعرض شود؟....آیا در مورد نوامیس خودتان هم همین گونه اید؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
درخواست حج ازطرف خانواده ها میباشد ومسئولین امورحج نمایندگان انها هستند ودخلی به این که میگویید نوامیس خودتا ندارد
هرکس امر حج را میخواهد سختی انرا هممتحمل میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
زیارت همراه با تجاوز و قتل ؟؟؟ ایا این عزتمندانه است یا له کردن عزت ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
امام حسین علیه السلام در زیر تیر دشمن هم دست از فریضه نمازبرنداشت حج هم مثل نماز واجبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۷ ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
اما امام حسین ( ع) هم حج رو زمانی که دیدند قصد دارند در مکه به جان ایشان تعرض کنند نیمه تمام گذاشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
آقای مسئول دیگر باید چه بر سرمان بیاید تا بیخیال حج شویم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
دقیقا الان با این حرف همانی را گفتی که عربستان میخواه یعنی ما نریم حج
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۶:۴۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
چرا عربستان خواهان به حج رفتن ما نیست؟ رفتن ما به حج برا ی آل سعود سراسر سو و منفعت است.در بحث مقابله با ایران هم به نحو احسن بهمون توهین میکنن و عزت ما را زیر سوال میبرند علما و مراجع عالیقدر جهان تشیع وقت آن رسیده در جهت حفظ جایگاه مردم ومقابله با آل سعود خائن پا پیش بگذارند و جواب دندانشکنی به شیاطین بدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
کو عزتمندی؟
نزدیک500نفر حاجی کشته شد عذرخواهی رسمی نکردن
تو جریان میزبانی فوتبال حرف اونا شد
روابط بامارو قطع کردن
هرروز به ایران توهین میکنن
این حفظ عزت ایرانه؟
عربستان چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
مابه عربستان وهابی کاری نداریم ولی حج امر واجبه وبرای شرکت سالم دران باید رایزنی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
یعنی اگر درهرکشوری برای ما اتفاقی افتاد نباید دیگر به انجا برویم چرا باید صورت مسئله را پاک کنیم باید به حج برویم وبالاخره هر خواستی قیمت هم دارد
Netherlands
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
اگه یکی از عزیزان خودت توی حج به این شکل فجیع کشته میشد بازم از این حرفا میزدی؟؟؟؟؟ اونا بخاطر حمله به سفارت کل ارتباطشونو قطع کردن, ما ۵۰۰ نفر از مردممون کشته شدن تازه داریم درمورد ادامه حج برنامه ریزی میکنیم باهاشون!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
کشته شدن بی عزتی نیست درراه امر واجب جان دادن بی عزتی نیست باید به جای پاک کردن صورت مسئله فکری برای درست برگزارکردن این فریضه واجب کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
ریختن پول به جیب تروریست پرورها و از خدا بیخبر ها ، کشته شدن و قتل زائران ایرانی و تجاوز اوج بی عزتی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
اولا حج واجب است و باید هر مسلمان برود حداقل یک بار
دوما این همه نظر دادین یکی نگفت خدا خواسته
سوما بر ضمه همه مسلمانان است که با هیچ کس کینه توزی نکنن و خیر خواه همه انسان ها باشن نه نفرت و تعطیلی و... انشا الله همه را هدایت و در انجام واجبات حمایت کنه
United States of America
ناشناس
۱۸:۰۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
والا اگر حج واجبه حفظ عزت و احترامِ مؤمنین و مسلمینِ هم وطن هم واجبه، وقتی‌ حکومت اونا اصلا علاقه‌ا‌ی به رابطه با کشور و مردمِ ایران نداره این حج فقط ذلته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
تجاوز و قتل و پایمال شدن عزت و کمک به تروریستهای وحشی و حیوان کجاش واجبه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۱۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
1-دراسلام حفظ آبروی انسانها از زیارت خانه خدا که آبروی برده شود مهمتر است2-مگر امام حسین(ع)حج واجب خودرا برای حرمت اسلام و سرزمین مکه نیمه کاره نگذاشت ایا ما نبایدپیرو ان امام همام باشیم؟خداوند حج کسی را که بخاطر شرایط به حج نرفته قبول می کندتا این وهابی های کثیف هستند نمیرویم
آخرین اخبار