بدهی دانشگاه‌ها میلیاردی شده است / آموزش عالی عهده دار نیمی از حجم تولیدات علمی

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با بیان اینکه مجموعه آموزش عالی بیش از 50 درصد حجم تولیدات علمی را برعهده دارد، از میلیاردی شدن بدهی دانشگاه‌ها خبر داد.

محمدحسين امید، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: وزارت علوم و دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری زیر مجموعه آن، در سال 1394 نزدیک به 10 هزار میلیارد ریال از بودجه خود را به دلیل عدم تخصیص دریافت نکرده اند. همچنین رشد ناچیز بودجه آموزش عالی باعث شده است که بدهی‌های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی افزایش پیدا کند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با بیان اینکه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اعتبارات هزینه ای کشور رشد قابل ملاحظه ای نسبت به لایحه دولت داشته است، افزود: میزان افزایش بودجه دانشگاه ها و موسسات پژوهشی در این کمیسیون بسیار ناچیز و کمتر از 2.5 درصد است.

وی بیان کرد: بدهی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی درسال جاری، به بیش از 22 هزار میلیارد ریال رسیده، درحالی که بودجه سال 95 مجموعه آموزش عالی کشور نسبت به سال گذشته رشد ناچیز حدود 13 درصدی را داشته است و این مسئله مجموعه آموزش عالی را با مشکلات جدی روبه رو می کند.

امید با اشاره به این موضوع که مجموعه آموزش عالی کشور بیش از 50 درصد از حجم تولیدات علمی کشور را در اختیار دارد، یادآور شد: با تاکیداتی که بر تقویت حوزه علم و فناوری و افزایش رشد شتابان علمی کشور وجود دارد، از مسئولان درخواست اقدام در راستای حل مشکلات مجموعه آموزش عالی کشور را خواستاریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار