سنندج؛

رسيدگي به مشكلات بنگاه هاي اقتصادي نقش موثري در تحقق اقتصاد مقاومتي دارد

نماينده ولي فقيه در كردستان رسيدگي سريعتر به مشكلات قضايي و مالي بنگاه هاي اقتصادي را در كمك به اجرايي كردن اقتصاد مقاومتي موثر دانست.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه جوان ازسنندج،از پايگاه اطلاع رساني دفتر نماينده ولي فقيه در كردستان، آيت الله سيد محمد حسيني شاهرودي روز شنبه در نخستين نشست از سري نشست هاي اخلاقي در دادگستري در سال جديد افزود: مشكلات قضايي و بانكي كه بعضي از بنگاه هاي اقتصادي استان با آن مواجه هستند سريعتر انجام شود تا اين بنگاه ها بتوانند به رشد اقتصادي خود ادامه دهند و اقتصاد استان پويا و فعالتر شود كه اين امردر اقتصاد مقاومتي موثر است.

وی گفت: در بحث اقتصاد مقاومتي حرف هاي زيادي گفته شده است اما ديگر زمان آن فرا رسيده كه با همكاري و تعاون جمعي بتوانيم زمينه تحقق اقتصاد مقاومتي را فراهم آوريم.

نماينده ولي فقيه در كردستان هم بخش دولتي و هم بخش خصوصي در رابطه با تحقق اقتصاد مقاومتي نقش مستقيم دارند و همه دستگاه هاي دولتي و خصوصي به تناسب وظايف و ماموريت هاي خود در راستاي اقتصاد مقاومتي وارد كار شوند.

وي اقدام مناسب دستگاه هاي دولتي در عمل به وظايف خود از مهمترين راهكارهاي تحقق اقتصاد مقاومتي عنوان كرد و افزود: كم كردن مصرف و استفاده از توليدات داخلي در روند دستيابي به اقتصاد مقاومتي بسيار موثر است.

وي تاكيد كرد: با رعايت قانون و در چهارچوب قوانين سعي شود هيچ بنگاه اقتصادي تعطيل نشود و تلاش شود كه بنگاه هاي اقتصادي به فعاليت هاي خود ادامه دهند.

آيت‌الله سيدمحمد حسيني‌شاهرودي در ادامه ضمن فرارسيدن ماه رجب اظهار كرد: ماه رجب، ماه پر خير و بركتي است كه اميدواريم در سالي كه ابتدا و انتهاي آن مزين به ميلاد دخت نبي مكرم اسلام(ص) است ملت ايران به موفقيت هاي بيشتري دست يابند.

وي با اشاره به اينكه فرصت هاي زندگي و خدمت به خلق محدود و زودگذر است گفت: در بين ايام سال ايامي وجود دارد كه خداوند تبارك و تعالي آن ايام ويژه را براي خودسازي قرار داده كه بايد از اين فرصت ها بهره كافي و وافي را ببريم زيرا دنيا مزرعه آخرت است.

نماينده ولي فقيه در استان كردستان تصريح كرد: ايام ماه مبارك رجب،شعبان و رمضان ايامي ويژه است و اولين شب جمعه ماه رجب كه به ليله الرغائب معروف است شبي ويژه و معنوي است كه بايد از آن بهره كافي و وافي را برد.

وي گفت: نوع بشر همواره در معرض آزمايش و امتحان است لذا نبايد از ايام مبارك و پربركتي مانند ماه‌هاي رجب و شعبان غفلت كرد.

آيت‌الله حسيني‌شاهرودي به آزمايش هاي متعددي كه در مسير زندگي بشر وجود دارد اشاره كرد و افزود: انسان همواره در معرض وسوسه شياطين جن و انس است كه تلاش مي كنند معنويت و نورانيت را از قلب انسان بگيرند، لذا ايام ماه هاي رجب،شعبان و رمضان ايام مباركي هستند كه از آنها براي تمرين تقوي بايد استفاده كرد.

وي خاطر نشان كرد: هرچه معرفت انسان بالاتر برود نوع رفتار فرد پسنديده تر و پخته تر مي شود و دو عامل نماز و روزه در پيشرفت معنوي انسان بسيار تاثيرگذار هستند كه موجب تقويت تقوي و بروز رفتار پسنديده مي شود.

نماينده ولي فقيه در استان كردستان گفت: چشم پوشي از گناه ديگران، سخت گيري نكردن و عفوو گذشت از خطاي ديگران از ويژگي هاي اخلاقي خوب و پسنديده است اما زماني كه به مصالح عمومي و نظام لطمه بزند و آنها را به خطر بيندازد نبايد از خطا و اشتباهات چشم پوشي كرد.

وي افزود: گاهي مسئوليت هايي كه به ما سپرده شده است وسيله هايي براي آزمايش و فرصت هايي براي خدمت به خلق هستند و دنيا مانند پلي است كه سرتاسر آن آزمايش و امتحان است.
آيت‌الله حسيني شاهرودي گفت: دوري از هوي و هوس از ويژگي هاي متقين است و كساني كه افسار خود را به دست هوي و هوس مي سپارند در واقع زمينه سقوط خود را فراهم كرده اند.

وي به لغزش هاي ناشي از تسلط يافتن هواي نفس بر افراد اشاره كرد و گفت: اگر انسان از هوي و هوس پيروي كند نمي تواند با اتكا به عقل حكمي را صادر كند كه عادلانه باشد زيرا پيروي از هواي نفس موجب غفلت مي شود كه اين غفلت سبب مي گردد حكم و راي خلاف قانون و عقل صادر شود.
نماينده ولي فقيه در استان كردستان افزود: پيروي از هوي نفس آدمي را به سمت قضاوتهاي غيرعادلانه مي برد و رعايت عدل و قسط در حقانيت قضاوت و راي دادن هاي عادلانه تاثير مستقيم دارد.
وي اظهار كرد: گاهي صدور راي هايي بدون آگاهي و تحقيق كافي سبب مي شود گرفتاري ها و زيان هاي دنيوي و اخروي فراواني متوجه افراد گردد، بنابراين تحقيق و پژوهش كافي لازمه قضاوت درست و عادلانه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.