سنندج؛

يگان ها مسلح در كردستان توان نظامی و دفاعی خود را به نمايش گذاشتند

يگان های مسلح مستقر در استان كردستان امروز يكشنبه 29 فروردين به مناسبت روز ارتش، توان رزمی و دفاعی خود را در قالب رژه به نمايش گذاشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج؛ صبح امروز مراسم سان و رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح مستقر در استان کردستان همزمان با سراسر کشور از ساعت 8 و 30 دقيقه امروز در بلوار آزادگان شهر سنندج وبه صورت همزمان درشهرستانهای مریوان و سقز برگزار شدو یگان‌های نمونه از مقابل پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، تمثال امام راحل و رهبر معظم انقلاب رژه رفتند و قدرت نظامی خود را به نمایش گذاشتند.

در آئين سان نيروهاي مسلح يگان هاي نمونه ارتش، سپاه پاسداران، نيروي مقاومت بسيج، نيروي انتظامي و مرزباني با عبور از كنار تمثال شهدا، امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب آمادگي رزمي و دفاعي خود را قالب رژه در معرض ديد عموم مردم اين استان به نمايش گذاشتند.

در اين آئين آيت الله سيد محمد حسيني شاهرودي نماينده ولي فقيه و نماينده مردم كردستان در مجلس خبرگان رهبري، عليرضا آشناگر معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، فرماندهان نظامي و انتظامي و مديران و روساي كل ادارات و سازمان ها و همچنين پيشكسوتان و پيشمرگان مسلمان كُرد، خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
اين آئين با عبور مسوولان و مدعوين از مقابل تمثال شهدا، حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و قرائت قرآن آغاز شد و سپس فرمانده لشكر عملياتي قرارگاه 28پياده كردستان در سخناني با مدعوين خير مقدم گفت.

امير سرتيپ ابوالفضل برزگری با گراميداشت 29 فروردين روز ارتش جمهوري اسلامي ايران، ياد و خاطره 49 هزار شهيد سرافراز ارتش و سه هزار و 550 شهيد لشكر 28پياده كردستان را گرامی داشت و گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی نیروهای مسلح ایران اسلامی در اوج آمادگی و تحت فرمان رهبری با اتحاد در اوج آمادگی و اقتدار به سر می‌برند.

وی با اشاره به اینکه ارتش در جلوگیری از عملی شدن توطئه‌های دشمنان در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران نقشی تعیین‌کننده داشته است، خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای حفظ و امنیت کشور و پایداری انقلاب اسلامی بیش از 49 هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده که 3 هزار و 354 نفر آنها متعلق به لشکر 28 پیاده کردستان بوده است.

وی با بیان اینکه ارتش شکوه و عظمت دین و بسترساز تحقق امور کشور است،افزود: هیچ جامعه‌ای بدون پشتوانه محکم نیروهای مسلح استوار نمی‌شود.

حضرت آيت الله سيدمحمد حسيني شاهرودي نماينده ولي فقيه و نماينده مردم كردستان در مجلس خبرگان رهبري نیز در اين آئين روز ارتش جمهوري اسلامي را به تمام نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران به ويژه ارتش قهرمان و سرافراز تبريك گفت و بیان كرد: قدرت و اقتدار ايران اسلامي در سايه رهبري رهبر معظم انقلاب و آمادگي نيروهاي مسلح روز به روز افزايش مي يابد. 

نمايش توان رزمي و دفاعي و عبور يگان هاي مستقر در ميدان از مقابل تمثال شهدا، امام (ره) و رهبر معظم انقلاب پايان بخش آئين رژه امروز بود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: مسلح ، مستقر ، نظامی ، دفاعی ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.