اعتکاف جلوه ای از بندگی

اعتکاف جلوه‌ای از بندگی است که با انجام هر کدام از اعمال عبادی آن،نیازی از ما را برطرف می‌سازد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازخراسان رضوی،اعتکاف جلوه‌ای از بندگی است که با انجام هر کدام از اعمال عبادی نیازی از ما را برطرف می‌سازد.

 روزه؛ پالایشگاه خلوص و نماز؛ زدودن غفلت از روان است. روزه تجلی نور خدا در قلب را به همراه دارد که باعث آزادی بنده از زندان نفس و رجعت به معبود می شود.

همزمان با شب میلادمولود کعبه حضرت علی علیه السلام دلهای هزاران عاشق برپنجره فولاد استان مطهر رضوی گره خورد و عطر بهشت وزیدن گرفت.

خادمان بارگاه مقدس نیز با گل و شیرینی ازشیفتگان علوی پذیرایی کردند. 
معتکفان نیز دیشب مصادف با 13رجب برای شرکت در این مراسم باشکوه در حرم مطهر رضوی حضور یافتند.

بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع)فضای معنوی و بوی بهشت را به ارمغان می آورد و انگیزه افراد را برای عبادت و استغفار فراهم می سازد.

برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد وابسته به آستان قدس رضوی حرکتی زیبا است که امسال برای نخستین بار پذیرای علاقه‌مندان بسیاری است.

همچنین برای اولین بار در مساجد وابسته به آستان قدس رضوی، مساجد استان خراسان رضوی و مساجد استان‌ها و شهرستان‌های موقوفه‌دار نیز بسته‌ فرهنگی حرم مطهر توزیع می‌شود به طوری که طبق گفته‌های معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی حدود 30 هزار بسته در بین معتکفان مساجد دیگر شهرها و استان‌ها اهدا خواهد شد.

دیگر اقدام خداپسندانه معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، برگزاری مراسم اعتکاف ویژه خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) در مسجد صدیقی‌های مشهد است. حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، بیان سخنرانی، قرائت قرآن، برگزاری حلقه‌های معرفت، پاسخگویی به سوالات شرعی و مراسم ام‌داوود را از جمله برنامه‌های فرهنگی برای معتکفان این مسجد برشمرد.

15 رجب پایان این سفر معنوی سه روزه است. حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی در تشریح مراسم اعتکاف می‌گوید: «ابتدای این مراسم سوره‌های انعام، إسرا، کهف، لقمان، یس، صافات، فصلت، شوری، دخان، فتح، واقعه، ملک، انشقاق توسط قاریان و حافظان برجسته کشوری و بین‌المللی همچون رضا عابدین‌زاده، مهدی حسنی، سیدعلی مومنیان، مهدی محمدزاده، سعید قره‌داشی، رضا گلشاهی، جواد سلیمانی، حجج‌الاسلام مهدی شجاع، محمود محمدی‌نیا و محمدمهدی رجبی قرائت می‌شود و مراسم ام‌داوود توسط ذاکر اهل بیت(ع)، مهدی سماواتی ادامه می‌یابد و با مراسم وداع معتکفان توسط مداحانی چون علی خوش‌چهره، امیر عارف و ابوطالب خالق پور پایان خواهد گرفت.
انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.