موافقت بانک مرکزی با انتشار 3 هزار ميليارد ريال اوراق رهنی مسکن

بانک مرکزی با انتشار مبلغ 3 هزار میلیارد ریال اوراق رهنی به پشتوانه تسهیلات رهنی مسکن از سوی بانک مسکن موافقت کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در جلسه کارگروه تخصصی ستاد هماهنگی امور اقتصادی دولت که در محل بانک مرکزی و با حضور رئیس کل بانک تشکیل شد، اعضای کارگروه بر استفاده از اوراق رهنی مسکن و انجام معاملات ثانویه در بازار بورس و اوراق بهادار به منظور تسریع در رونق بازار مسکن و نیز بازار سرمایه تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، در کارگروه روز چهارشنبه که معاون وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیرعامل بانک مسکن نیز حضور داشتند، تفاهم شد امکان تعمیم انتشار اوراق حق تقدم مسکن (اوراق تسه) به ساير بانک‌ها پس از اخذ مجوز از بانک مرکزي امکان پذیر شود. همچنین امکان فعاليت شرکت‌هاي ليزينگ در حوزه مسکن مشروط به عدم استفاده آن شرکت‌ها از منابع بانک‌ها، پس از اخذ مجوز از بانک مرکزي، مورد بررسی و تفاهم قرار گرفت.

این گزارش حاکی است، در پي تصميم ها و سياست هاي قبلي اتخاذ و اعلام شده از سوي شوراي پول و اعتبار، انجام اقدام ها و سياست‌هاي جديد و تکميلي در حوزه مسکن ضرورت دارد و بدين منظور ابزار انتشار اوراق رهني مسکن از آغاز سال جديد مورد توجه قرار گرفته و در آستانه عملياتي شدن است.

گفتنی است، مشروح این تصمیم ها و چگونگی عملیاتی شدن آن در روزهای آینده از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار و بانک مسکن، به اطلاع عموم خواهد رسید.

بر اساس این گزارش بدون شک بخش مسکن يکي از مهم‌ترين بخش‌هاي اقتصاد ايران است که به لحاظ داشتن ارتباط گسترده با ساير فعاليت‌هاي اقتصادي، از موقعيت ويژه‌اي برخوردار است.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی تاکید بر پاسخگویی به تقاضای مسکن، اصلاح بافت‌هاي فرسوده از طریق تامین مالی آن و نیز توجه به موجودی و عرضه مسکن، دلالت بر گستردگي اين موضوع و تأثير آن بر توسعه اقتصادي و آحاد جامعه دارد که با توجه به اهمیت آن، موضوع رونق بخشی فعالیت های مسکن، پیوسته در اولویت سیاست های اقتصادی دولت قرار داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
با سلام این اقدامات کاری برای رونق اقتصادی انجام نمیدهد فقط دارید دور خودتان میچرخید و موازی کاری میکنید بهترین راه حل قیمت خود مسکن است الان آپارتمانهایی در تهران موجود است که احتکار شده با متری 300 هزار تومان ساخته شده با پول زمین به تاریخ 12 سال پیش متری 1 میلیون تومان الان داره متری 10 میلیون و 15 میلیون قیمت گذاری میشود حالا شما وام و زیاد کن اوراق انتشار بده و غیره هیچ اتفاقی نمی افتد .......باید قیمت کارشناسی واحدها نسبت به منطقه روشن شود در عیر این صورت تمام کارهای صورت گرفته بی نتیجه میباشد قیمت مسکن واقعی نیست قیمت مسکن با تورم 40 درصدی را با وام های مختلف و با سودهای کلان بانکی نمیتوان به مردم القا کرد لطفا کارشناسی تر به مسئله تفکر بفرمائید با احتکار 12 ساله قیمت مسکن و لابی گری یک عده خاص نمیتوان مردم را مجبور به خرید یا مهاجرت به اطراف شهرهای بزرگ کرد .............والسلام
آخرین اخبار