نگرانی شديد سازمان ملل از ادامه خشونت ها در عراق

كميته امداد سازمان ملل با اشاره به قربانی شدن صدها غیرنظامی عراقی، نسبت به ادامه خشونت ها ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «يان كوبيش» نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل و سرپرست كميته حمايت اين سازمان از عراق روز دوشنبه با انتشار اطلاعيه اي نگراني شديد خود را نسبت به ادامه خشونت ها و مرگ شهروندان غير نظامي عراق ابراز كرد.

در اين اطلاعيه گفته شده است كه تنها در ماه آوريل 741 تن از اين كشور جان خود را از دست داده و يكهزارو هزار و 374 ديگر از آنان مجروح شده اند.

كوبيش ادامه مرگ ومير مردم عراق در اثر درگيري هاي خشونت آميز و بمباران ها را دردناك توصيف كرده و ياد آور شده است كه درصد زيادي از قربانيان اين خون ريزي ها شهروندان غير نظامي عراق بوده اند كه تا كنون بهاي سنگيني را بخاطر درگيري هاي جاري در اين كشور پرداخت كرده اند.

وي افزوده است، گروه هاي تروريستي و بخصوص گروه داعش در اماكن عمومي از جمله رستوران ها، بازارها و مساجد اين كشور بي رحمانه به حملات انتحاري خود ادامه مي دهند و دژخيمانه بر رنج و مشقت مردم اين كشور مي افزايند.

نماينده بان كي مون با اشاره به اين كه تلفات ناشي از اين درگيري ها در ماه آوريل نسبت به ماه پيش از آن كاهش مختصري داشته و از هزار 119 نفردر ماه مارس به 741 نفر رسيده، اعلام كرد كه 410 نفر از اين قربانيان شهروندان غير نظامي و از جمله زنان و كودكان بوده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار