کد خبر: ۵۵۹۶۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸
کد خبر : ۵۵۹۶۱۲۹

خبرگزاری رویترز در گزارشی، رئیس جمهور مصر را به دروغ گویی درباره میزان درآمد کانال سوئز متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری رویترز در گزارشی عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر، را به دروغ گویی درباره میزان درآمد کانال سوئز متهم کرد. 

رویترز در این گزارش ادعای عبدالفتاح سیسی درخصوص کسب بالا‌ترین میزان درآمد از کانال سوئز از زمان افتتاح پروژه جدید این کانال را رد کرد. 

در گزارش رویترز آمده است درآمد کانال سوئز در ژانویه گذشته در سال ۲۰۱۵ میلادی کاهش یافته است. 

به نوشته این خبرگزاری، سیسی در سخنرانی خود در جشن برداشت محصول گندم گفت: «شنیدم که مردم می‌گویند درآمدهای کانال سوئز کم شده است... البته که نه... بلکه افزایش یافته است... من مسئولانه حرف می‌زنم.» 

سیسی در عین حال، ارزش درآمدهای کانال سوئز یا میزان افزایش درآمدهای حاصله را اعلام نکرد. 

براساس گزارش رویترز، آمار و ارقام نهاد اداره کننده کانال سوئز نشان می‌دهد که درآمدهای کانال در سال گذشته و همچنین در دوماهه اول سال جاری کاهش داشته است. 

این نهاد در ماه ژانویه کاهش درآمدهای کانال در سال ۲۰۱۵ میلادی به ۵. ۱۷۵ میلیارد دلار را نشان می‌دهد زیرا میزان درآمد در مدت مشابه قبل از آن ۵. ۴۶۵ ملیارد دلار بوده است که مقایسه این دو آمار از کاهش ۲۹۰ میلیون دلاری درآمد حکایت دارد. 

ناجی امین، مدیر اداره برنامه ریزی نهاد اداره کننده کانال سوئز، در کنفرانسی مطبوعاتی برای اعلام درآمدهای سال ۲۰۱۵ میلادی علت کاهش درآمد کانال در سال گذشته را به علل متعدد مربوط به حق برداشت مخصوص (SDR) و کاهش جهانی قیمت نفت دانست. 

حق برداشت مخصوص (Special Drawing Right یا به طور اختصاری SDR) بدست صندوق بین المللی پول بعنوان نوعی ذخیره (در کنار طلا یا ارزهای خارجی) برای کشور‌ها ابداع شده است. 

این نهاد پیش بینی کرده است که درپی افتتاح پروژه کانال جدید سوئز در اوت گذشته، میزان درآمد با عبور کشتی‌ها از کانال سوئز تا سال ۲۰۲۳ میلادی به ۱۳. ۲ میلیارد دلار برسد. 


انتهای پیام/
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
اشتباه شده ،ملاک رویترز میلیون بوده نه میلیارد ،،اگر درست باشد یعنی دهها برابر عربستانی که دیازده میلیون بشکه در روز تولید میکند درامد دارد مصر ،ا
ر اینطور بود که دو جزیره خود را با دلار معاوضه نمیکرد ویک رسوایی تاریخی را بجان نمیخرید اقای سیسی ،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
خخخخخ دلتون میاد به این چهره معصوم و اون نیگاه پاک و مظلوم تهمت دروغ گویی بزنین اخه؟ خیلی بیرحمی رویترز
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر