نشست هم‌اندیشی لیست امید؛

طیب‌نیا: سال 94 از سخت‌ترین برهه‌های اقتصادی کشور بود

وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: سال 94 یکی از سخت ترین برهه ها در اقتصاد کشور بود.

طیب‌نیا:سال 94 از سخت‌ترین برهه‌های اقتصادی کشور بود
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی طیب نیا وزیر اقتصاد در نشست هم‌اندیشی فراکسیون امید که بعد از ظهر امروز شنبه(18 اردیبهشت ماه) برگزار شد، با اشاره به شرایط نامساعد اقتصادی در سال 94 اظهار کرد: سال گذشته یکی از سخت‌ترین سال‌ها در اقتصاد ایران بود و در شرایطی که ما از عدم تعادل در اقتصاد کلان رنج می‌‌بردیم درگیر تحریم‌های شدید اقتصادی که فروش نفت را هدف قرار بودند بودیم.

وی ادامه داد: در همان شرایط در سال 93 دولت با اجرای برنامه‌های حساب شده با تحریم‌ها مقابله می‌کرد و از رشد منفی 6.8 درصدی به رشد مثبت 3 درصد رسید، اگر در آن دوران با کاهش قیمت نفت رو به رو نمی‌شدیم این رشد چشم‌گیر همچنان ادامه می‌یافت.

علی طیب‌نیا با اشاره به طولانی شدن روند مذاکرات در سالی که گذشت گفت: به درازا کشیدن مذاکرات هسته‌ای کشور را در معرض آسیب‌های فراوانی قرار داد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی ادامه داد: یکی از موفقیت‌های دیگر دولت تدبیر و امید بازگرداندن ثبات و آرامش به بازار کشور بود. دولت با تلاش‌های خود توانست تورم 40 درصدی را کاهش دهد. در فرودین سال 95 نسبت افزایش قیمت‌ها به سال گذشته 7 درصد شده که این رقم نشان‌دهنده موفقیت ماست.

وی با اشاره به ثبات در بازار ارز اظهار کرد: متأسفانه ما در سال 90 افزایش 92 درصدی در قیمت ارز داشتیم، اما این رقم در سال 92 بسیار کاهش یافت و نه تنها پول ملی ما ارزش خود را از دست نداد بلکه در مقابل برخی ارزهای خارجی تقویت شد.

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: برای اجرای این سیاست‌ها تلاش شد وابستگی دولت به فروش نفت کاهش پیدا کند و به لطف خدا و رهنمودهای مقام معظم رهبری روندهای مذکور را در سال‌های آینده نیز ادامه می‌دهیم تا شاهد رشد و توسعه هر چه بیشتر کشور باشیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار