سعید خانی و چالش دفتر پخش در سینمای ایران

تهیه‌کننده «ارادتمند بهار، نازنین و تینا» و پخش‌کننده سینما، از عدم تعادل بین پخش فیلم‌های خوب و باکیفیت بین دفاتر پخش سینمای ایران سخن گفت.

سعید خانی تهیه‌کننده و پخش‌کننده سینما در خصوص مشکلات پخش در سینما به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: با توجه به شرایطی که سینما دارد، در سال جدید فیلمی را برای پخش در دست ندارم و بیشترین تمرکزم روی فیلم‌های خودم یعنی «ارادتمند بهار، نازنین و تینا» و فیلم «من» است تا بتوانم در شرایط خوبی اکران کنم.

وی افزود: متأسفانه یا خوشبختانه پخش فیلم‌های خوب به دو یا سه دفتر خاص می‌رسد. در نتیجه فیلم‌های متوسط به تعداد بالا می‌ماند که در جهت پخش و اکران به غیر از اعصاب‌خوردی و نگرانی فایده دیگری ندارد. به این دلیل نمی‌توان به خوبی آن‌ها را حمایت کرد. پس تصمیم گرفتم با فیلمی قرارداد نبندم تا به مشکل برنخورم.

وی در پاسخ به این سؤال که پس چرا پخش فیلم «خنده‌های آتوسا» را انجام می‌دهید، عنوان کرد: قرارداد پخش «خنده‌های آتوسا» مربوط به امسال نیست؛ به این جهت پخش آن برعهده دفتر ما خواهد بود.

این تهیه‌کننده در مورد استقبال مخاطب از فیلم «خنده‌های آتوسا» اظهار داشت: فیلم علیرضا فرید اثری است که در یک لوکیشن می‌گذرد و در جشنواره نیز حضور نداشته است. به این دلیل تا حدودی ناشناخته است؛ اما هرچه جلوتر می‌رویم فیلم بهتر معرفی می‌شود که امیدوارم به فروش خوبی برسد.

خانی درباره کیفیت و متفاوت بودن فیلم «ارادتمند بهاره، نازنین و تینا» خاطرنشان کرد: این فیلم کاملاً فیلمی دخترانه است؛ چون نقش اصلی آن را سه دختر بازی می‌کنند و دوم این که نسبت به دیگر آثار کاهانی که بیشتر فیلم‌های جنوب شهری هستند، شیک‌تر خواهد بود. شاید دلیل خاص بودن و متفاوت بودنش این است. از طرفی هر فیلم‌ کاهانی نسبت به کار قبلی‌اش تفاوت‌هایی دارد که «ارادتمند بهار، نازنین و تینا» از این قاعده مستثنی نیست.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.