سلب اختیار از نظام پزشکی بزرگترین معضل سیاست تعرفه گذاری

رییس کمیسیون نظارت و ارزشیابی سازمان نظام پزشکی با بیان این که طی مصوبه ای اختیارتعرفه گذاری ازتنها مرجع مردم نهاد جامعه پزشکی سلب وبه دولت واگذارشد؛ گفت : این اقدام بزرگترین معضل سیاست تعرفه گذاری است.

فرجود شکوهی رییس کمیسیون نظارت و ارزشیابی نظام پزشکی در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: بدون درنظر گرفتن نظرات تخصصی و کارشناسی طی مصوبه ای اختیار تعرفه گذاری ازتنها مرجع مردم نهاد جامعه پزشکی سلب شد.

 شکوهی افزود: با حذف نقش سازمان نظام پزشکی درامر تعیین تعرفه ها عملا"جامعه بزرگ پزشکی کشور را از خود عامل بودن حذف و مجبور به اجرای دستورالعمل هائی شد که دیگران درتصویب آن نقش دارند.

عضو کمیسیون تعرفه سازمان نظام پزشکی با تاکید بر این که این امر بزرگترین معضل سیاست تعرفه گذاری است اظهار کرد : تنها راهکار اصلاحی اش بازگرداندن تعیین تعرفه هابه نهاد و مرجع صنفی جامعه پزشکی کشور یعنی سازمان نظام پزشکی است.

وی تصریح کرد : صاحبان نظران در عرصه پزشکی باید با توجه به تغییرات  موجود ، پیشنهادات تعرفه ای خود را به سازمان متبوعه ارائه دهند و درواقع این پیشنهادات مبنای بررسی تعرفه ها برای هرحرفه یا رشته ای در وزارتخانه گردد.

 وی با بیان این که درشرایط فعلی باید در خصوص تعرفه گذاری هر چه سریعتر به مرجع اصلی آن یعنی سازمان نظام پزشکی رجوع شود خاطرنشان کرد : سازمان نظام پزشکی با ایجاد کار گروههای و با درنظرگرفتن آیتم های خاص هر استانی پیشنهادهای تعرفه ای کارشناسی شده اش را بعنوان مبنای بررسی تعرفه به وزارت بهداشت ارائه دهد تا این پیشنهادات مبنای مطالعات تعرفه ای وزارتخانه قرار گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
نظام پزشکی مردم نهاد است یا پزشک نهاد؟
آخرین اخبار