17 شرکت فناوری آمریکا به فیلترینگ اینترنت این کشور اعتراض کردند.

هفده شرکت بزرگ فناوری آمریکا به دولت این کشور هشدار دادند که قانون پیشنهادی Stop Online Piracy Act یا (SOPA) به جای کمک به حفاظت از حقوق مالکیت معنوی در عمل باعث از بین رفتن خلاقیت و ابتکار در این عرصه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار وب گردی باشگاه خبرنگاران به نقل از وی تری، پیش از این هم فعالان عرصه آی تی در آمریکا به طور جداگانه به شدت نسبت به این طرح که آن را خطرناک و اشتباه توصیف کرده اند، اعتراض کرده بودند.
شرکت های یاد شده با انتشار نامه سرگشاده ای خطاب به کنگره آمریکا نقطه ضعف های متعدد این طرح را که در عمل منجر به تحدید آزادی بیان در فضای مجازی، به خطر افتادن امنیت کاربران و دشوار شدن استفاده از اینترنت و ابداع فناوری های جدید می شود، برشمرده اند.
از جمله امضاکنندگان این نامه سرگشاده می توان به سرگی برین بنیانگذار گوگل، جک دورسی بنیانگذار توییتر، جیمی ویلز بنیانگذار ویکی پدیا و ... اشاره کرد.
افراد فوق در نامه سرگشاده تاکید کرده اند که در این زمینه منفعت شخصی خود را در نظر نگرفته اند و واقعا نگران آینده اینترنت و آزادی بیان در آمریکا هستند. زیرا اجرای این قانون موجب افزایش سانسور اینترنت در آمریکا به سبک حکومت های سرکوبگر و همین طور اعمال محدودیت های فراوان بر علیه شرکت های اینترنتی می شود.
دولت و کنگره آمریکا هنوز در قبال این نامه تند واکنشی از خود نشان نداده اند.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.