در همایش سراسری روسای پلیس مطرح شد؛

برخورد با باند ها و دانه درشت ها از اولویت های پلیس

فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت:برخورد با باند ها و دانه درشت ها از اولویت های پلیس در سال 95 است.

برخورد با باند ها و دانه درشت ها از اولویت های پلیس در سال 95 است
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار محمد اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور در همایش روسای پلیس آگاهی و فرماندهان انتظامی استان های سراسر کشور که امروز(یکشنبه)برگزار شد،در رابطه با اولویت‌های پلیس در سال 95 اظهار داشت:عملکرد پلیس در ابتدای سال مورد بررسی قرار گرفت و سیاست‌ها و اولویت‌ها مشخص شد و اگر ابهامی در جایی دیده می‌شد به همکارن گوشزد شده است.

وی افزود: اولویت‌های سال 95 پلیس ضمن انجام کارهای معمولی برخورد و مقابله با بانک‌های قاچاق کالا و ارز است.


رئیس پلیس ناجا بیان داشت: در رابطه با مبارزه با باندها قاچاق کالا اقدامات خوبی انجام شده و در آینده خبرهای خوبی در این زمینه منتشر می‌شود.

سردار اشتری گفت: قرارگاه مبارزه با سرقت در سال 93 جهت مقابله با سرقت ایجاد شد و اقدامات خوبی جهت مقابله با سرقت انجام شده است، همچنین همه ی مسئولان مربوطه در رابطه با پیشگیری از سرقت باید کمک کنند و دستگاه‌ها نیز باید سهم خود را در رابطه با کاهش جرائم اعلام کنند.

وی افزود: در رابطه با کاهش سرقت و استرداد اموال به مالباختگان در بیشتر موارد اموال شناسایی نمی‌شود.

رئیس پلیس ناجا تصریح کرد: برخورد با باندها و جرایم سازمان یافته از اولویت‌های دیگر پلیس است که با همکاری رئیس قوه قضاییه و مسئولان قضایی در استان‌ها در رابطه با این جرایم به شدت برخورد می‌شود.

سردار اشتری با بیان اینکه بیش از 5 درصد کاهش در سرقت اموال داشتیم گفت:ما آرامش مردم را در گرو همکاری با پلیس می‌دانیم زیرا هر چه بیشتر مردم پلیس را در کنار خود احساس کنند میزان جرائم در کشور نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی اولویت اول پلیس را برخورد با باندها و جرایم سازمان‌ یافته برشمرد و گفت: البته برخورد با مجرمان خرد نیز در دستور کار پلیس قرار دارد.

رئیس پلیس ناجا در رابطه با حمله سایبری به برخی از سایت‌های ایرانی بیان داشت: موضوع حمله به درگاه‌های سایت‌های ایرانی در حال بررسی است و پلیس فتا در حال شناسایی مجرمان است و سعی داریم قدرت مقابله با هکرها را افزایش دهیم اما با راه‌اندازی سامانه فوریت‌های پلیس در فضای مجازی اگر شخصی از طریق فضای مجازی مورد سرقت قرار گرفت می‌تواند به پلیس اطلاع  دهد.

سردار اشتری بیان کرد: میزان کشفیات در فضای مجازی نسبت به شکایت بهبود یافته است و در این زمینه 85 درصد کشفیات داشته‌ایم.

وی در رابطه با راه‌اندازی سامانه شناسنامه‌دار کردن اموال سرقتی گفت: قصد داریم این سامانه را با کمک وزارت‌خانه‌ها و مردم راه‌اندازی کنیم تا مشخص شود اموال کشف شده متعلق به چه شخصی است، اما راه‌اندازی آن چندین ماه به طول می‌انجامد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار