آدم‌ربایی طالبان در کندز؛ ۶ مسافر کشته و ده‌ها تن دیگر ربوده شدند

ده‌ها مسافر که از کابل به طرف قندوز در حرکت بودند، صبح امروز سه‌شنبه ۱۱ جوزا، از سوی گروه طالبان در محور ولسوالی علی‌آباد و نزدیکی شهر قندوز، مرکز این ولایت، ربوده شدند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ هجرت‌الله اکبری سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت قندوز گفت که این رویداد حوالی ساعت ۳:۳۰ دقیقه صبح امروز، سه‌شنبه، روی داده است.

اکبری ادامه داد، مسافران ربوده شده که همه افراد ملکی‌اند، سرنشینان موتورهای مسافری بری نوع ۴۰۴ و فلانکوچ بوده‌اند.

سخنگوی فرماندهی پلیس ولایت کندز گفت: که تا هنوز آمار دقیقی از مسافران در دست نیست اما ۶ نفر از این مسافران که با افراد شورشی جر و بحث کرده‌اند، از سوی این افراد کشته‌ شده‌اند.

بر اساس گفته‌ی سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت قندوز، این مسافران از سوی شورشیان به قریه عمرخیل ولسوالی چاردره کندز برده شده‌اند؛ جایی که به گفته آقای اکبری از کنترل دولت خارج بوده و تحت اداره‌ی گروه طالبان قرار دارد.

ولایت قندوز در شمال کشور، یکی از ناامن‌ترین ولایت‌ها به شمار می‌رود که سال گذشته مرکز این ولایت برای مدت کوتاهی به دست گروه طالبان سقوط کرد.

آدم‌ربایی از سوی طالبان در افغانستان پدیده‌ تازه‌ای نیست، پیش از این در ولایت‌های دیگر نیز مسافران ملکی از سوی شورشیان ربوده شده‌اند که در سال گذشته ۷ نفر از مسافران ربوده شده،از جمله یک دختر ۹ ساله، گردن زده شدند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.