قم؛

ادعای بی بی سی فارسی درباره شبکه جهانی ولایت

رئیس شبکه جهانی ولایت گفت: اینکه برخی شبکه های معاند از جمله بی بی سی فارسی گفته اند که شبکه جهانی ولایت برای اولین بار در ایران اجازه تأسیس گرفته دروغ محض است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسینی قزوینی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با أصحاب رسانه استان قم به موضوع ثبت مؤسسه جهانی ولایت پرداخت و گفت: شبکه جهانی ولایت پنجم تیرماه سال 1389 تأسیس و ثبت شبکه آن نیز در کشور آمریکا توسط آقای سید زهیرالدین نقوی انجام و از همان زمان فعالیت های آن آغاز شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای تقویت کار، این شبکه در سال 1393 در انگلستان و لندن به نام بنده ثبت شده است.

رئیس شبکه جهانی ولایت اظهار داشت: اینکه برخی شبکه های معاند از جمله بی بی سی فارسی گفته اند که شبکه جهانی ولایت برای اولین بار در ایران اجازه تأسیس  گرفته  دروغ محض است؛ چراکه مطلع هستیم که تأسیس شبکه ماهواره ای در ایران مطابق با قانون اساسی ممنوع است؛ لذا اسم این مجموعه را مؤسسه جهانی ولایت گذاشته ایم و ثبت آن نیز در آمریکا و انگلستان به نام شبکه جهانی ولایت انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی با انتقاد از سخنان بی بی سی فارسی، افزود: در ماده پنجم، بند سه اساسنامه به «تأسیس و راه اندازی شبکه های ماهواره ای و رسانه های دیجیتالی در خارج از کشور» اشاره شده که پاسخی بر این دروغ پردازی ها می باشد.

وی ابراز داشت: اینکه بر علیه این شبکه تبلیغات گسترده ای راه افتاده که خلاف قانون اساسی و تفسیر شورای نگهبان است، خلاف واقع و دروغ محض می باشد.

رئیس شبکه جهانی ولایت خاطرنشان ساخت: حضرت آیت الله مکارم شیرازی مؤسس این شبکه بوده و تأکید بر تدوین اساسنامه داشته اند که بر اساس منویات ایشان، اساسنامه تدوین و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال و به تصویب رسید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی تصریح کرد: این شبکه در 5 قاره پخش شده و به دنبال آن بوده و هستیم تا پشتوانه علمی و پژوهشی داشته باشد؛ لذا در ماده 5 اساسنامه تأکید بر این مطلب شده است.

وی بیان داشت: نکته دیگری که در تصویب این اساسنامه وجود دارد، بند اول آن می باشد که در آن آمده است: «اساسنامه مؤسسه جهانی ولایت که در جلسه 777 مورخ 17/1/1395 شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس پیشنهاد مورخ 29/6/1394 رئیس جامعه المصطفی العالمیه به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می گردد» که اشکالی در آن وجود دارد.

رئیس شبکه جهانی ولایت اظهار داشت: در این بند، پیشنهاد دهنده اساسنامه را رئیس جامعه المصطفی العالمیه عنوان کرده اند که اگر مراد این بوده که یکی از نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی این طرح را پیشنهاد داده، سخنی درست است؛ اما اگر مراد این بوده که پیشنهاد تصویب اساسنامه از سوی حجت الاسلام والمسلمین اعرافی بوده، اشتباه محض است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی ابراز داشت: بیش از ده جلسه برای تدوین این اساسنامه تشکیل و بند به بند آن مورد بررسی و نقد و نظر واقع شده است و سپس به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است.

وی در بخش دیگر از سخنان خود خاطرنشان ساخت: تمام برنامه های شبکه جهانی ولایت در مشهد مقدس و قم تهیه و از طریق اینترنت برای پاریس آپلود و از آنجا به قاره های گوناگون ارسال می شود.

رئیس شبکه جهانی ولایت تصریح کرد: برای پخش برنامه های این شبکه در قاره های گوناگون، تقریبا 7 ماهواره اجاره کرده و ماهانه 130 هزار دلار هزینه اجاره این ماهواره ها را پرداخت می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی بیان داشت: فارسی، عربی، فرانسه و هوسا (زبان 400 میلیون آفریقایی) زبان هایی است در این شبکه مورد استفاده قرار گرفته و برای مخاطبان دنیا ارسال می شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تنها شبکه ماهواره ای شخصی هستیم که عضو آفکام می باشیم که مرکزی جهانی برای پوشش شبکه های جهانی و دیجتیالی است.

رئیس شبکه جهانی ولایت ابراز داشت: در حال حاضر نزدیک به 180 نیرو برای شبکه جهانی ولایت مشغول به فعالیت می باشند و هیچ کمک دولتی هم تاکنون دریافت نکرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی خاطرنشان ساخت: جناب آقای ضرغامی و دکتر علی عسکری کمک های زیادی به این شبکه کرده اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی تصریح کرد: 48 ساعت پس از فرمایش رهبر انقلاب که فرمودند فاجعه منا نباید فراموش شود، مستندی با نام معمای خیابان شماره 234 از سوی شبکه جهانی ولایت، تهیه و از شبکه های گوناگون صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است.

رئیس شبکه جهانی ولایت بیان داشت: تنها شبکه ای است که در مقابل 300 شبکه  وهابیت ایستادگی کرده و پاسخ شبهات را می دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.