وال استریت ژورنال: گزارش جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا، کمکی برای اجرای برجام است

وال استریت ژورنال نوشت رهنمودهای جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا، به اجرای توافق هسته ای ایران کمک می‌کند و از «خطرات» تجارت با تهران می‌کاهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت: وزارت خزانه‌داری آمریکا هفته گذشته رهنمودهایی در قالب یک گزارش منتشر کرد که به گفته حقوقدانان  کمک می کند برخی خطرات پیش روی شرکت های مایل به داد و ستد در ایران، بعد از اجرای توافق هسته ای برطرف شود.

در این مطلب آمده است: گزارشی که اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری  آمریکا منتشر کرد، عمدتاً درباره پرسش های موجود درباره مجوز عمومی اچ (H) است که اجازه می دهد شعبه های  خارجی شرکت های آمریکایی با ایران معامله کنند. در حالی که  این مجوز هنگام صدور مورد تحسین کارشناسان تحریم قرار گرفت، در ماههای بعدی که شرکت ها تلاش کردند از آن استفاده کنند، پرسش هایی مطرح شد. 

حقوقدانان می گویند گزارش جدید وزارت خزانه داری برخی پرسش‌ها را در این خصوص که چگونه می توان آمریکایی های دارای سمتهای حساس در شرکت های خارجی را از داد و ستد با ایران باز داشت، پاسخ داده است.

زاکاری بریز از شرکت «راپس اند گری» می گوید: این رهنمودها به شرکت ها امکان می دهد در داد و ستدهایشان با ایران شفاف تر عمل کنند.

بریز به پاسخ پرسش کِی- 22 K-22))  در سند مذکور اشاره کرد که طبق آن آمریکایی ها می توانند گزارش کاری درباره داد و ستدهای خاصی که مطابق مجوز عمومی انجام می شوند، دریافت کنند. 

او گفت این پرسش در ماههای بعد از اجرای توافق هسته ای بارها مطرح شده بود. اعضای هیئت مدیره ها نگران بودند اگر هر مطلبی در ارتباط با ایران در گزارش ها باشد،‌ نتوانند آنها را بخوانند.

بریز گفت: «شما می توانید گزارش ها را ببینید اما در تصمیم گیری های روزانه دخالت نداشته باشید.»

ریچارد ماتینی از شرکت «گودوین پراکتر» می گوید، یکی از پرسش‌های که جدیداً پاسخش داده شده، ‌یعنی سوال سی-16 (C-16)، بسیار حساس بوده است. در پاسخ به این سوال، به نهادهای خارجی پیشنهاد شده است سیاستی برای ممنوعیت مشارکت کارکنان آمریکایی خود در داد و ستد با ایران تدوین کنند. شرکت ها باید آمریکایی هایی را که سمت های حساس دارند شناسایی کنند و در ضمن، قبل از داد و ستد با ایران سیاست ممنوعیت (مشارکت) را تدوین کنند. این قدم اولیه، بار سنگین اداری و خطرات مرتبط با پیروی از توافق هسته ای را که از هر گونه تجارت با ایران در آینده ناشی می شود، کاهش می دهد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
تنها راه دیدن واقعیتها و دست برداشتن از توهماته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
جنگ فقط!! خودت از اونهایی که تو جبهه پیدات نخواهد بود...البته با هواپیما و موشک دوست داری زن و بچه های مردم رو بزنن ،......الان روی مبل نشستی و موقع جنگ هم در پناهگاهای امن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
لطفا از گروگانگیری پاریس هم گذارش بدید اینقدر ادم کشتن که عاقبت اه مردم دامنوشونو گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
اقای ظزیف مذاکره با امریکا فقط برای هسته ای بود لطفا اینقدر خارج از جلسه با انها صحبت نکن مردم دوست ندارن با این خوش و بش کنی.
Germany
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
آره، جنگ يه بار،‌مصيبت تا ابد!
فكر كن چند نسلت گرفتار مصيبت ميشن مثل افغانيا و عراقيا و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
ظزیف لطفا اینقدر با جان قدم نزن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
تنها راه پایان کشمکش با امریکا جنگه مرگ یکبار شیون یکبار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
نفست از جای گرم بلند میشه ها جنگ فک میکنی به همین راحتیه؟ به جز بد بختی و نا امنی واسه ملتمون چیز دیگه ایم داره
جنگ فقط در صورتی که بخوان به کشورمون تجاوز کنن
آخرین اخبار