در پی توصیه‌های رهبر معظم انقلاب خطاب به کارگزاران نظام/5

آیت‌الله مجتهد شبستری: مسئولان نظام در مقابل آسیب‌های دشمن باید با اقتدار مقاومت کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: چنانچه طرف مقابل عهدشکنی کند از نظر شرعی دیگر وفای به عهد منتفی می‌شود.

آیت الله محسن مجتهد شبستری در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "اگر تهدید نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر پاره کردن برجام عملی شود، جمهوری اسلامی برجام را آتش خواهد زد" سخن گفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: فرمایش مقام معظم رهبری در باره تهدید نامزدهای رئیس جمهور آمریکا نسبت به پاره کردن برجام کاملا صریح و روشن است. ایشان از نظر شرعی نیز در این باره استدلالی آوردند و فرمودند در مرحله اول مذاکره، وفای به عهد لازم است.

وی با تاکید بر اینکه ما به عهدهایی که در قطعنامه برجام گذاشتیم، پایبندیم و مادامی که آنها نیز پایبند باشند این رویه را ادامه خواهیم داد، تصریح کرد: چنانچه طرف مقابل عهدشکنی کند از نظر شرعی دیگر وفای به عهد منتفی می‌شود.

مجتهد شبستری ادامه داد: هدف مقام معظم رهبری از چنین سخنی این است که مبادا دشمن تصور کند در مقابلشان ضعیف هستیم بلکه ما هم می‌توانیم مقابله به مثل کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در واکنش به بخشی دیگر از سخنان رهبری مبنی بر اینکه "علاج واقعی دشمنی مستکبران را مصونیت و اقتدار کشور دانستند " گفت: زمامداران نظام چون دولت، مجلس و وزارت خارجه می‌توانند اقتدار کشور را حفظ کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر این اساس، مسئولان نظام در صورت آنکه مشاهده کنند دشمن درصدد آسیب به نظام جمهوری اسلامی است باید با اقتدار مقاومت کنند و به دشمنان اجازه سوء ‌استفاده ندهند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار