در پی توصیه‌های رهبر معظم انقلاب خطاب به کارگزاران نظام/8

کوهکن: آمریکا از بدعهدی‌اش در برجام به شدت مایوس می‌شود/ دو روی سکه بدعهدی آمریکا ضرر است

نماینده لنجان گفت: بدعهدی آمریکا در برجام یک روی دیگری از چهره منفور آمریکا را برای افکار عمومی روشن خواهد کرد.

محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به روز گذشته مقام معظم رهبری درباره بدعهدی غرب در قبال تعهدات برجام، گفت: غربی‌ها به خوبی جایگاه رهبری معظم انقلاب و قوای سه گانه را در ایران می‌دانند و خوب می‌فهمند که در طول تاریخ بعد از انقلاب هر سخنی را که رهبر انقلاب مطرح کرده‌اند از حمایت فراقوه‌ای و مردم برخوردار بوده‌اند.

وی افزود: غربی‌ها به خوبی می‌دانند زمانی که رهبر معظم انقلاب درباره توافق هسته‌ای چنین تحلیلی دارند دیگر نقاط امیدشان از اینکه از محل بدعهدی‌ها چیزی عایدشان شود، به ناامیدی تبدیل خواهد شد.

کوهکن با بیان اینکه یأس آمریکایی‌ها از بدعهدی‌شان دو حالت دارد، بیان داشت: یک اینکه یا سر عقل می‌آیند و می‌فهمند که باید به وظایفشان در قبال برجام عمل کنند ودوم اینکه رویه روسای سابق آمریکا را پیشه می‌گیرند و به عصبانیت می‌افتند که در آن صورت این واکنش‌ها مسائل مهمی را برای افکار عمومی جهان مشخص می‌کند.

نماینده مردم لنجان تأکیدکرد: زمانیکه آمریکایی‌ها در پی بدعهدی رویه سابق روسای جمهور خود را پیشه بگیرند و به عصبانیت بیفتند این مسئله برای دنیا آشکار خواهد شد که آمریکا منزوی است که در هر صورت این واکنش‌ها به نفع جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

کوهکن در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به انتقادات برخی از نمایندگان مجلس نهم به دولت درباره توافق هسته‌ای گفت: دولت به جای آنکه انتقادات و ایرادات در توافق هسته‌ای را زمینه وبستری برای بالا بردن چانه‌زنی خود قرار دهد متأسفانه گاهی اوقات زمین بازی را عوض می‌کرد و مسائل را به داخل کشور می‌کشاند؛ بنابراین بنده معتقدم مواضع یک دست تمامی مسئولین در قبال آمریکایی‌ها، بدون شک سردمداران این کشور را یا به عقب‌نشینی و اجرای برجام می‌کشاند و یا آنها را از چارچوب‌های قانونی برجام خارج می‌کند که این مسئله بدعهدی آمریکا را مسلم می‌سازد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر آمریکایی‌ها در برجام بدعهدی کنند و با توجه به اینکه ما در این موضوع هزینه دادیم، در ادامه این هزینه را پای این موضوع می‌نویسیم که اولا یک روی دیگری از چهره منفور آمریکا را برای افکار عمومی روشن کرده‌ایم و ثانیا تحلیل صحیح و منطقی‌ای به کمک رهبری از موضوع داشته‌ایم.

کوهکن در پایان درباره تأکید مقام معظم رهبری به سازمان انرژی اتمی در خصوص رد توقعات طرف غربی در زمینه «الیاف کربن دارای کابرد در ساخت سانتریفیوژها» و در خصوص «اندازه‌گیری 30 کیلو مواد هسته‌ای»، تأکید کرد: معتقدم آقای صالحی در یک کلام به حرف مقام معظم رهبری پاسخ داده و به آن عمل خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، برجام ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار