رحمانی فضلی مطرح کرد:

تفاهم نامه وزارت کشور با دانشگاه شهید بهشتی برای اعزام دانشجویان مدیریت روستایی به روستاها

وزیر کشور از امضای تفاهم نامه وزارت کشور با دانشگاه شهید بهشتی برای اعزام دانشجویان مدیریت روستایی به روستاها خبر داد.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه اولین نشست همیاران توسعه روستایی با نگاه اقتصاد مقاومتی که صبح امروز در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره ماهیت این جلسه اظهار داشت: پیرو اقداماتی که وزارت کشور در حوزه برنامه‌ریزی روستایی و مشکلات روستاها دارد می‌خواستیم که یک نیروی جدید، خلاق با انگیزه و جوان را وارد حوزه‌های توسعه روستایی کنیم.

وی افزود: به همین دلیل با دانشگاه شهید بهشتی تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردیم که در آن مقرر شد دانشجویانی که در دوره دکترای برنامه‌ریزی روستایی تحصیل می‌کنند به مدت سه ماه تابستان که درس ندارند به سطوح مختلف روستاهایمان در بخشداری‌ها و دهستان‌ها اعزام شوند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم این دانشجویان با توجه به مباحث نظری و تئوری که در دانشگاه آموخته‌اند و برخوردها و تعاملاتی که در این مدت با مردم، محیط اداری و اجرایی خواهند داشت با استفاده از تلفیق تجربیات و نظریات علمی‌شان به عنوان همیاران توسعه روستایی به ما در وزارت کشور کمک شایانی را کنند.

رحمانی فضلی عنوان کرد: بنای ما این است که در حوزه برنامه‌ریزی شهری نیز این کار را پیش ببریم و با توافقی که در مرحله بعد با دانشجویان دکترای برنامه‌ریزی شهری نیز خواهیم داشت از آن نیروها هم در سطوح شهرداری‌ها استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: یقینا این ترکیب و تلفیق تجربه و علم می‌تواند راهگشا باشد و از طرفی نیروی جوان و باانگیزه می‌توانند با سرعت کار بالاتر خلاقیت و ابتکار را افزایش دهند.

وزیر کشور گفت: ما این دانشجویان را به عنوان مشاور نمی‌فرستیم بلکه آنها کارورز و همیاران توسعه روستایی ما هستند که مانند کارمند در سطح روستاها و دهستان‌ها مستقر می‌شوند و کار روزانه خود را انجام می‌دهند.

رحمانی فضلی افزود: این دانشجویان در این مدت کاملا تابع نظم اداری و دستورالعمل‌هایی خواهند بود که وزارت کشور ابلاغ می‌کند و آنها باید به صورت جدی کار خود را انجام دهند چرا که در پایان سه ماه یک ارزشیابی خواهیم داشت و بر اساس ارزیابی‌هایمان امتیازاتی را خواهیم داد.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا روستاها برای همیاران توسعه روستایی گزینش شده‌اند یا خیر؟ اظهار داشت: بله، هر کس در محل شهر خود مشغول به کار می‌شود و با کمترین فاصله از خانواده‌اش با مردم روستای منطقه خود ارتباط خواهد داشت.

وی همچنین گفت: بحث شناخت مسائل روستایی، ارائه راه‌حل‌ها برای رفع مشکلات و موانع روستاها، ارتقای سطح علمی دانشجویان در عمل، برقراری ارتباط بین دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها و کادرسازی از اهداف این طرح می‌باشد که اگر این همیاران در طی دوره‌های خود مورد تأیید کارشناسان قرار بگیرند می‌توانند در وزارت کشور فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار