صادرات تخم مرغ به افغانستان افزایش یافت

دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار گفت: افزایش مصرف تخم مرغ در افغانستان طی ماه مبارک رمضان موجب شده که در دو الی سه روز اخیر صادرات تخم مرغ افزایش یابد.

سید فرزاد طلاکش دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به صادرات تخم مرغ به افغانستان اظهار داشت: افزایش مصرف تخم مرغ در افغانستان طی ماه مبارک رمضان موجب شده که در دو الی سه روز اخیر به طور میانگین روزانه 150 تن تخم مرغ صادر شود.

وی افزود: در حال حاضر صادرات تخم مرغ به افغانستان در مقایسه با چند سال گذشته کاهش چشمگیری داشته چرا که رقبایی همچون پاکستان بازار را به دست گرفتند و تنها در زمانیکه نتوانند نیاز بازار را تامین کنند صادرات به این کشور صورت می گیرد.

طلاکش با اشاره به صادرات به عراق بیان کرد: صادرات تخم مرغ به عراق به سبب کاهش مصرف و قیمت در بازار عراق و عدم رقابت با رقبا می توان گفت که تقریبا در هفته گذشته صادراتی نداشته ایم.

دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار با بیان اینکه در گذشته ترکمنستان، تاجیکستان و ارمنستان از جمله مشتریان تخم مرغ ایرانی بودند، گفت: میزان صادرات به کشورهای آسیای میانه به سبب خود کفایی آنها در تولید افت قابل ملاحظه ای داشته که این رویه در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: از این رو به دنبال آن هستیم که صادرات محصولات تخم مرغ را پس از دریافت کد معتبر به بازارهای هدف داشته باشیم.

طلاکش با اشاره به ثبات قیمت تخم مرغ در چند روز گذشته بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 2 هزار و 700 تومان است و از این رو پیش بینی نمی شود که تا پایان ماه رمضان تغییر خاصی در قیمت ها بیفتد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار