ضمن انتشار جزئیاتی جدید از عملیات شرقاط؛

الاخبار: فقط 20 درصد فلوجه تحت اشغال داعش است

روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی به تشریح اقدامات نیروهای عراقی در عملیات شرقاط در شمال صلاح الدین پرداخت.

الاخبار جزییاتی از عملیات شرقاط /فقط 20 درصد فلوجه تحت اشغال داعش اشتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، الاخبار در گزارشی درباره جبهه های جنگ عراق، به موضوع مشارکت نداشتن نیروهای مردمی در عملیات شرقاط و جنوب موصل و آخرین وضع عملیات در فلوجه پرداخت.

این روزنامه نوشت: نیروهای شرکت کننده در عملیات شرقاط، که آخرین منطقه تحت اشغال داعش در صلاح الدین است، عبارتند از لشگر نهم ارتش عراق، نیروهای مبارزه با تروریسم، فرماندهی عملیات نینوا، حشدالعشایری و ائتلاف بین المللی.

به این ترتیب، حشد‌الشعبی و پیشمرگه  در این عملیات مشارکت ندارند. این دومین نبرد پس از عملیات داخل فلوجه است که نیروهای مردمی در آن حضور ندارند.

الاخبار به نقل از ریان کلدانی، یکی از فرماندهان حشدالشعبی آورده است: "تصمیم مشارکت نکردن نیروهای مردمی در عملیات شرقاط اختیاری است؛زیرا حشد شعبی قبلا نیز مخالفت خود را با هر عملیاتی که ائتلاف بین المللی در آن حضور داشته باشد اعلام کرده است. ما نمی خواهیم که تلفات بیشتری بدهیم؛ زیرا معمولا نیروهای شرکت کننده ما در هر عملیاتی که ائتلاف بین المللی حضور داشته است، هدف قرار گرفته اند.

ما به حمایت لجستیک از یگانهای نظامی شرکت کننده در عملیات ادامه می دهیم. از آن گذشته عملیات شرقاط آنقدر دشوار نیست که نیاز به مشارکت نیروهای مردمی داشته باشد.با این حال نیروهای مردمی آماده مشارکت در هر عملیاتی که حیدر عبادی، نخست وزیر، دستور آن را دهد، است".

الاخبار در ادامه نوشته است: نیروهای پیشمرگه نیز آمادگی خود را برای شرکت در عملیات شرقاط در صورت درخواست بغداد اعلام کرده اند.

جبار یاور به الاخبار گفت: "عملیات شرقاط از ماموریت های ارتش و پلیس عراق است.پیشمرگان از نیروهای اساسی شرکت کننده در آزادسازی موصل هستند".

الاخبار در ادامه به آخرین وضع تحولات میدانی فلوجه پرداخته و آورده است: نیروهای ارتش و پلیس موفق به آزاد سازی بخش های زیادی از مناطق جمهوریه و تامیم شدند. به این ترتیب، فقط 20 درصد از فلوجه شامل؛ جولان، نزیزه، جغیفی، عسکری،شرطه و ضباط تحت اشغال داعش مانده است.

نیروهای پلیس مسئولیت حفظ امنیت مناطقی که طی روزهای گذشته آزاد شده اند را خواهند داشت. نیروهای ویژه خنثی سازی مواد منفجره نیز در حال خنثی کردن منازل بمبگذاری شده و خنثی سازی بمب‌ها و مواد منفجره کارگذاشته شده از سوی داعش هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار