نبود حمایت تیشه به ریشه صنعت لبنیات زد

مدیر عامل اتحادیه صنایع لبنی کشور گفت: عدم حمایت دولت از این صنعت استراتژیک کارخانه‌ها و دامداران را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.

محمدرضا اسماعیلی مدیر عامل اتحادیه صنایع لبنی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت صنعت دامداری و لبنی کشور اظهار داشت: صنعت لبنیات یکی از محصولات استراتژیک و تعیین کننده سفره‌های مردم است که عدم حمایت دولت این صنعت را دچار مشکلات عدیده‌ای کرده به طوری که در صورت استمرار این رویه تیشه به ریشه این صنعت خواهد زد.

وی با انتقاد از سازمان غذا و دارو و استاندارد گفت: استفاده از لبنیات سنتی و شیرهای فله و بدون کنترل می‌تواند سبب هزاران بیماری مشترک دام و انسان و در نهایت ضربه مهلک به جامعه شود و این امر در حالی است که سازمان غذا و دارو و استاندارد با فروشندگان لبنیات سنتی برخورد نمی کند.

مدیر عامل فرآورده‌های لبنی کشور با اشاره به کاهش مصرف سرانه شیر در کشور گفت: تا قبل از حذف یارانه شیر مصرف سرانه حدود 90 الی 100 لیتر بوده که متاسفانه با حذف یارانه این میزان با کاهش شدیدی مواجه شده به طوری که اکنون مصرف سرانه شیر حدود 70 الی 80 لیتر است و این امر در حالی است که متوسط مصرف جهانی 150 لیتر است.

اسماعیلی تصریح کرد: دولت با در اختیار گرفتن ابزارهای حاکمیتی بخش خصوصی را بی‌انگیزه کرده به طوری که هم‌اکنون اکثر کارخانه‌ها به دلیل افزایش هزینه‌های جاری در آستانه تعطیلی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار