از اول مرداد:

برخورد شدید با خرده‌فروشان مواد دخانی فاقد پروانه

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور از برخورد شدید با خرده‌فروشان مواد دخانی که تا یک مرداد ماه پروانه فروش مواد دخانی را کسب نکنند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علی‌اصغر رمزی رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور امروز در جلسه اجرایی شدن ساماندهی عرضه محصولات دخانی در سطح خرده‌فروشی گفت: از حدود هشت سال پیش قانون مربوط به اصلاح سیستم توزیع مواد دخانی تصویب شد که عملا کار جدی و موثری برای اجرای آن در طی این سال‌ها صورت نگرفت، اما از سال ‌گذشته با همکاری وزارت بهداشت این قانون اجرایی شده و سیستم توزیع مواد دخانی در حال ساماندهی است.

وی گفت: تاکنون افرادی که در بحث عمده‌فروشی و تولید مواد دخانی فعالیت می‌کنند ساماندهی شده و مجوز گرفته‌اند اما کسب پروانه توسط خرده‌فروشان مواد دخانی هنوز چالش‌های زیادی دارد.

رمزی با بیان اینکه خرده‌فروشان مواد دخانی تا اول تیر ماه فرصت داشتند تا با مراجعه به سامانه ساماندهی اصناف ایران اقدام به ثبت‌نام برای کسب پروانه فروش مواد دخانی کنند اظهار داشت: استقبال خوبی از این موضوع صورت نگرفته به همین منظور یک فرصت یک ماه به این صنف داده می‌شود تا اقدام به کسب پروانه فروش کنند.

وی تأکید کرد: از اول مرداد ماه با سوپرمارکت و خواربارفروشی که پروانه فروش مواد دخانی نداشته باشند، با شدت برخورد می‌شود. 

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور تأکید کرد: طی مصوبه جلسه امروز اگر سیستم توزیع کننده یا کارخانه تولیدکننده سیگار به مراکز خرده‌فروشی مواد دخانی که فاقد پروانه فروش این مواد هستند مواد دخانی عرضه کنند مجوز سیستم توزیع یا تولیدکننده باطل می‌گردد.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار