اراک؛

فضیلت خواندن دعای جوشن کبیر

یکی از دعا هایی که قرائت آن در شب های پر فیض قدر سفارش شده دعای جوشن کبیر است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک دعای جوشن کبیر در یکی از غزوات صدر اسلام از جانب جبرئیل برای پیامبر اسلام آورده شده است.
این‌ دعا صد بند دارد و هر بند حاوی‌ ده‌ "اسم" از اسمای‌ خداست‌، به‌جز بند 55 که‌ یازده‌ اسم‌ باریتعالی در آن‌ آمده‌ است‌؛ بنابراین‌، درمجموع‌، این‌ دعا حاوی‌ هزار و یک‌ «اسم‌» خدای‌ متعال‌ است.
در باب فضیلت خواندن این دعا چنین آمده است:
1ـ هر که این دعا را هنگام خروج از منزل بخواند،خداى تعالى عمل او را به عملهاى نیکو لاحق مى‏سازد.
2ـ حضرت رسول (صلى الله علیه و آله) فرمودند که: هیچ بنده‏اى از امّت من نیست که این دعا را در ماه مبارک رمضان سه مرتبه یا یک مرتبه بخواند مگر آنکه به تحقیق که خداى تعالى بدن او را بر آتش حرام می کند و بر او بهشت واجب می ‏شود.

3ـ خداى تعالى در آسمان چهارم خانه ه‏ایی بنا کرده که نامشان بیت المعمور است؛ به آن خانه ها در هر روزى هفتاد هزار فرشته داخل می ‏شوند و از آن بیرون می ‏روند و دیگر به سوى آن تا روز قیامت بر نمی ‏گردند و خداى عزّ و جلّ به صاحب این دعا ثواب این فرشتگان را می ‏بخشد.

4ـ کسى که این دعا را در ظرفى پاکیزه به آب باران و زعفران بنویسد و آن را بیاشامد به قدرى که نوشیدن آن را توانا باشد، خداى تعالى او را از هر دردى و هر بیمارى شفا مى‏دهد.

5ـ هر کسى که این دعا را بخواند، مثل مردن شهدا می ‏میرد. خداى تعالى براى او ثواب هفتصد هزار شهید از شهیدان صحرا را مى‏نویسد.
7ـ در شبى که شخص این دعا را بخواند خداى تعالى به او روى می ‏آورد و به سوى او نظر التفات می ‏کند و تمامی حاجتهاى دنیا و آخرت او را برآورده می سازد.

8ـ در شبى که این دعا را می ‏خواند خداى تعالى از او شرّ شیاطین و مکر ایشان را دفع می ‏کند و عملهاى او را همگى قبول مى‏کند و مال او را پاکیزه می ‏کند.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، جوشن ، کبیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
بند شیش نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
بند ۶ پس کجاست
United States of America
سبا
۲۲:۴۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
عالی بود ممنون ❤
Afghanistan
Ramzia Aram
۲۳:۳۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
خوب بود ولی به معلومات بیشتر نیاز دارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶
ثواب