گیلان؛

17 طرح بزرگ آب و فاضلاب گیلان در انتظار اعتبار

برای تکمیل 17 طرح بزرگ شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان به 2 هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان گفت : این طرح ها شامل 11 طرح سامانه جمع آوری و دفع فاضلاب و 6 طرح آبرسانی است.

کاظم لطفی افزود : برای تکمیل 11 طرح های سامانه جمع آوری فاضلاب به هزار و 800 میلیارد تومان و 6 طرح آبرسانی به 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی اضافه کرد : با تکمیل سامانه جمع آوری و دفع فاضلاب شهرهای رشت ، انزلی و لاهیجان که حدود 50 درصد پیشرفت دارد ، تا 3 سال آینده این سامانه ها به تصفیه خانه فاضلاب متصل می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان گفت : تامین اعتبار لازم برای طرح ساماندهی فاضلاب 8 شهر آستارا ، تالش ، فومن ، صومعه سرا ، لنگرود ، رودسر ، سیاهکل و آستانه اشرفیه با پیگیری نماینده های مجلس شورای اسلامی و استاندارگیلان به روش بیوتی ، فاینانس ، اعتبارات استانی و تسهیلات از بانک های داخلی و خارجی تا 2 ماه دیگر به نتیجه می رسد.

کاظم لطفی با بیان اینکه شهرهای تالش ، آستارا و تالش حتی سامانه سنتی دفع فاضلاب ندارند افزود : برای احداث تصفیه خانه این 3 شهر یکی ازشرکت ها سرمایه گذاران خارجی اعلام آمادگی کرده و قراراست 200 میلیون دلار معادل 700 میلیارد تومان سرمایه گذاری کند.

وی اعلام کرد : دفتر تجهیز منابع مالی شرکت آب و فاضلاب گیلان کار جذب سرمایه برای اجرای طرح های آب و فاضلاب از سرمایه گذاران داخلی و خارجی از طریق مناقصه را به عهده دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان همچنین از اجرای طرح نجات رودخانه گوهر رود و زرجوب شهر رشت خبر داد و گفت : این طرح با ساخت تصفیه خانه مرکزی شهر صنعتی رشت آغاز می شود که مجری و پیمانکار آن طریق مناقصه رایانه ای انتخاب شده و با تامین منابع مالی در مدت 10 ماه ساخته خواهد شد.

کاظم لطفی اعلام کرد : در زمان کنونی ساخت مرحله دوم بزرگترین تصفیه خانه آب کشور در سنگر با 168 میلیارد تومان اعتبار در دست اجراست که تا 2 سال دیگر به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه با تکمیل مرحله 2 تصفیه خانه آب گیلان در هر ثانیه 6 میلیون لیتر آب سالم و بهداشتی تولید می شود گفت : آب پایدار 50 تا 100 سال آینده جمعیت شهری گیلان با اجرای این طرح تامین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری با اشاره به اینکه گیلان این شرکت در ساخت سد دیورش با سازمان آب منطقه ای گیلان همکاری می کند افزود : این سد برای تامین آب خانوار های شهرهای رودبار ، منجیل ، لوشان ، توتکابن و رستم آباد ساخته می شود که سامانه های انتقال آب آن در دست طراحی و ساخت است.

کاظم لطفی اعلام کرد : با بهره برداری از سد دیورش مشکل تامین آب شهرستان رودبار و شهرهای تابعه برطرف می شود.

وی گفت : در زمان کنونی آب سد شهر بیجار تامین کننده آب آشامیدنی 70 درصد خانوارهای 10 شهر گیلان است که در آینده نزدیک تعداد این شهرها به 14 شهر افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری : در زمان کنونی آب شهرهای دور دست شرق گیلان نظیر کلاچای و، واجارگاه و چابکسر از رودخانه سفید آب ، چاه های عمیق و چاه فلمن تامین می شود.

کاظم لطفی گفت : بخشی از آب شهرهای گیلان از 212 حلقه چاه فعال و رزو تامین می شود که 15 حلقه آن از نوع فلمن است.

وی اعلام کرد : دبی آب آشامیدنی تولید شده از چاه های گیلان 4 هزار و 250 لیتر در ثانیه است که سالانه 146 میلیون متر مکعب آب مصرفی خانوارهای شهری استان را تامین می کنند.

برچسب ها: رشت ، گیلان ، باشگاه ، اب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.