راههای آرام کردن کودک بعد از واکسن زدن

مادران باید توجه داشته باشند که مایعات باعث کاهش احساس درد در کودک شما می‌شود.

مینا پور حیدری کارشناس بهداشت خانواده در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت:برای جلوگیری از آلوده شدن کودکان به انواع بیماری ها  باید به آنها در سنین مشخصی واکسن های مورد نیاز تزریق شود و اولین واکسن تزریقی به کودک در بدو تولد است که سیستم دفاعی نوزادان بسیار ضعیف است.

وی ادامه داد: واکسن تزریق شده به کودکان در سن دو ماهگی یک واکسن پنجگانه به اسم پنتالین است که متشکل از قطره های دیفتری کزاز سیاه سرفه و سرخچه است.

پور حیدری اذعان کرد: گاهی کودک پس از تزریق واکسن احساس درد شدیدی می‌کند و این درد گاهی با تب و ورم در محل تزریق و یا التهاب است که برای تسکین درد باید حوله ی سردی را در محل تزریق قرار دهیم تا درد ارام گیرد.

وی افزود:باید توجه داشت که در اولین روز واکسیناسیون لزومی به گذاشتن حوله ی داغ نیست ولی اگر در روز بعد بازهم کودک درد داشت میتوان از حوله ی داغ استفاده کرد.

پور حیدری گفت:خوردن مایعات در هنگام تزریق واکسن به کودک به کاهش احساس درد وی کمک می‌کند.بهترین مایعات برای نوزادان شیر مادراست ولی طبق تحقیقات نشان داده شده بهتر است برای کاهش درد کودکان به انها آب قند داده شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: نوزاد ، واکسن ، تزریق ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.