باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

جانشین جدید ستاد کل نیروهای مسلح کیست؟ + تصاویر

فرمانده معظم کل قوا ، امیر سرتیپ ستاد "سید عبدالرحیم موسوی" را به عنوان جانشین ستاد کل نیروهای مسلح منصوب کردند.

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از انتخاب "سردار سرلشکر باقری" به عنوان رئیس جدید ستاد کل نیروهای مسلح؛"حضرت  آیت الله خامنه ای" فرمانده معظم کل قوا ، امیر سرتیپ ستاد "سید عبدالرحیم موسوی" را به عنوان جانشین ستاد کل نیروهای مسلح انتخاب کردند، پیش از این سردار سرلشکر "غلامعلی رشید" در این منصب خدمت می‌کرد.


**امیر سرتیپ "سید عبدالرحیم موسوی" کیست؟

امير سرتيپ سيد عبدالرحيم موسوی رئيس ستاد مشترك ارتش جمهوری اسلامی ايران در سال 1358 وارد دانشكده افسري نيروی زمينی ارتش شده و در طول سال‌های دفاع مقدس رده‌های فرماندهی را در يگان‌هاي مختلف با موقعيت طی كرده و دوره نظری دكتری مديريت دفاع ملي را در دانشگاه‌های دفاع ملی با موفقيت پشت سرگذاشته است.


جانشین جدید ستاد کل نیروهای مسلح کیست؟ + تصاویر

امیر موسوی که پیش از این جانشینی فرمانده کل ارتش را بر عهده داشت، پیش‌تر در سمت‌های متعددی همچون فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال شرق، فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع)، معاون طرح و برنامه نزاجا، رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش و رئیس ستاد مشترک ارتش به خدمت مشغول بود.وی پيش از اين معاون طرح و برنامه نيروی زمينی ارتش جمهوری اسلامی ايران بوده است.  وی هم‌اکنون دانشیار در دانشگاه دفاع ملی است. و در دوره عالی دافوس نیز، نفر برتر شده است. 

در سوابق امیر موسوی، تصدی معاونت طرح و برنامه نزاجا نیز به چشم می‌خورد. ریاست اداره  عملیات ارتش و موسس و رئیس مرکز مطالعات  راهبردی ارتش نیز جزو سمت‌هایی است که امیر موسوی پیش از این تصدی آنها را برعهده داشته است.  

جانشین جدید ستاد کل نیروهای مسلح از همرزمان سپهبد شهید "صیاد شیرازی" است. وی که سابقه‌ی 96 ماه حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس را در پرونده‌ دارد، در آن دوران به‌عنوان فرمانده گردان و مدتی نیز در سمت فرمانده‌ی آتشبار لشکر 28 کردستان ایفای نقش می‌کرد. گفتنی است، امیر موسوی در سال 1376 رتبه‌ی برتر دافوس آجا را از آن خود کرد.

 
جانشین جدید ستاد کل نیروهای مسلح کیست؟ + تصاویر


امیر سرتیپ ستاد "عبدالرحیم موسوی" از فرماندهان با سابقه ارتش در رسته توپخانه است که در سال های دفاع مقدس نیز در همین حوزه به خدمت مشغول بود.
این فرمانده با سابقه و 56 ساله اهل قم، دوره دافوس را در سال 76 گذرانده و مدرک دکترای خود را نیز در رشته علوم دفاعی راهبردی از دانشگاه عالی دفاع ملی اخذ کرده است.


** نظر امیر موسوی درباره قدرت نظامی ایران و مقابله با استکبار جهانی


امیر سرتیپ عبدالرحیم موسوی  درباره دشمنی آمریکا با ایران ، با بیان اینکه دشمنان از هر فرصتی برای نفوذ و ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند، گفت: آمریکا از هر فرصتی برای نفوذ و ضربه زدن برای نظام اسلامی استفاده می‌کند و این امر همواره در زمینه‌های مختلف سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی وجود دارد.

وی  با تأکید بر اینکه آب ایران و آمریکا هرگز به یک جوی نخواهد رفت، تصریح کرد: چون ماهیت انقلابی اسلامی ایران آرمانخواهی، ضد استکباری و ضد سلطه و به دنبال ایجاد تمدن اسلامی است و ماهیت دنیای استکبار نقطه مقابل این امر می‌باشد. امیر سرتیپ موسوی ادامه داد: دشمنی‌ها و تهدیدات علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همه جانبه است و در یک مقطع خاص و یک مؤلفه قدرت نیست.

وی افزود: هدف تهدیدات دشمن اصل و ریشه و تمامیت نظام مقدس جموری اسلامی ایران است. امیر سرتیپ موسوی عنوان داشت: وقتی تهدید همه جانبه است دفاع نیز باید همه جانبه باشد، و همه باید خود را در سنگر دفاع و مبارزه با تهدیدات دشمنان ببینند و همه مسئولان در هر سنگری که هستند باید به این اصل مهم و اساسی توجه جدی داشته باشند و در این زمینه تلاش کنند.


**نظر امیر موسوی درباره ارتقا توان دفاعی

امیر سرتیپ موسوی  با اعلام اینکه نیروهای مسلح به عنوان دژهای مستحکم هستند، تأکید کرد: برای افزایش توان دفاعی نیاز به مجوز هیچ‌کس نداریم و تنها گوش و چشممان به فرماندهی کل قوا است.

وی اظهار داشت: در نظام‌های سلطه‌گر و استکباری نیروهای مسلح و قدرت نظامی برای اعمال زور و تحمیل باطل بر دیگران مورد استفاده قرار می‌گیرد.   امیر سرتیپ موسوی ادامه داد: آنچه از سلاح و تجهیزات نظامی متعارف برای دفاع لازم باشد به‌ کار می‌گیریم و هر سازمانی که در دفاع مؤثر‌تر باشد، طراحی و پیاده می‌کنیم تا ماموریت‌های خود را انجام دهیم.



**نظر امیر موسوی درباره قدرت بازدارندگی نهاجا و نداجا

امیر سرتیپ "عبدالرحیم موسوی" درباره قدرت نظامی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان داشت: در دوران دفاع مقدس نیروی هوایی ما هر کاری لازم بود انجام داده است و اگر درگیری نظامی دیگری رخ دهد نیروی هوایی قدرت خود را مانند دفاع مقدس نشان  خواهد داد. وی ادامه داد: نیروی دریایی در چند هزار مایل آنطرف‌تر کار خود را انجام می‌دهد و رمز موفقیت ارتشیان این است که روح ولایت مداری در نیروهای مسلح وجود دارد (بیشتر بخوانید).

جانشین جدید ستاد کل نیروهای مسلح کیست؟ + تصاویر

جانشین جدید ستاد کل نیروهای مسلح کیست؟ + تصاویر



**ارتش تجربه بالایی در آموزش نیروها دارد 

امیر سرتیپ "عبدالرحیم موسوی" چند ماه پیش در حاشیه مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه فرماندهی و ستاد در گفت‌وگو با  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: جانشنین فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در آموزش نیروها و جنگ تحمیلی تجربه بسیاری کسب کرده خاطر نشان کرد: در سطوح استراتژیک و راهبردی دانشگاه فرماندهی ستاد و دانشگاه عالی دفاع ملی اقدامات خوبی را  انجام داده‌اند  (بیشتر بخوانید).


امیر سرتیپ موسوی همچنین دو سال پیش در پاسخ به سوال خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره استقرار سامانه موشکی تاد در خلیج فارس عنوان داشت: درباره این سامانه موشکی از خود دفاع می کنیم (بیشتر بخوانید).



گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۳۱ ۰۳ شهريور ۱۴۰۲
درود بر امیر ایران پیرو ولایت وحامی مردمانشان کارهای بزرگی را پایه گذاری کردند که کم نظیر وبلکه بی نظیر بود هاند اما افسوس که به فرموده مولای متقیان مشاوران چاپلوس معضل فرماندهی هستند مثال عرض میکنم ایشان سامانه سپهر را راه اندازی کردند تا مشکلات زیر مجموعه شنیده وحل شود اما افسوس فقط یک سامانه یکطرفه وابتر است ف محترم لطف کنید برای راستی آزمایی یک مشکل را توسط فردی امین به این سامانه ارجاع داده وپیگیر شوید ونتیجه را ملاحظه فرمائيد ایده خوب مجری خوب می‌خواهد خدا سلامتی وطول عمرتان دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
درود بر ایشان
آخرین اخبار