داعش ویدئویی جدید از تخریب آثار باستانی تدمر منتشر کرد+ عکس

گروه تروریستی داعش ویدئویی جدید از تخریب آثار باستانی شهر تدمر منتشر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت آرتی، گروه تروریستی داعش ویدئوی دیگری را از نابودی شهر باستانی تدمر (پالمیرا) منتشر کرد. این فیلم که پیش از آزادسازی تدمر تهیه شده، تخریب آثار باستانی و مجسمه‌های تاریخی این شهر را به دست عناصر داعش نشان می دهد. 

در این فیلم، که در قالب یک مستند تهیه شده است، تروریستهای داعش ابتدا مجسمه‌های قدیمی را نابود کرده و سپس آنها را به همراه جسدهای مومیایی‌شده با استفاده از بلدوزر برروی یکدیگر انبار می کنند.

پالمیرا به عنوان یکی از مهمترین اماکن تاریخی جهان، از ماه مه 2015 در چنگال تروریستهای داعش قرار داشت تا اینکه ارتش سوریه با حمایت روسیه توانست در یک پیروزی بزرگ، در ماه مارس امسال این شهر باستانی را آزاد کند. 

داعش فیلم جدیدی از تخریب آثار باستانی پالمیرا منتشر کرد

با این حال، در اشغال یکساله تدمر از سوی داعش، بسیاری از آثار تاریخی ارزشمند این شهر به سرقت رفته یا مانند معبد دو هزار ساله "بل" به دست عناصر این گروه تروریستی تخریب شدند. 

تروریستهای داعش همچنین در زمان تصرف تدمر بسیاری از موزه‌های این شهر چندهزار ساله را تخریب و غارت کردند. 


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۱۹ تير ۱۳۹۵
اینا همش فیلمه .این داعشیا اصل این مجسمه ها را به اروپا و آپریکا انتقال میدن و بدلاشو میشکنن و فیلم میگیرن.حالا چند سال دیگه معلوم میشه این سرمایه های ملی عراق از کجا سر در آورده
آخرین اخبار