عملیات ضربتی مهار آتش در پتروشیمی بوعلی موفق نبود

وزیر نفت در جمع خبرنگاران گفت: عملیات ضربتی مهار آتش در پتروشیمی بوعلی موفق نبود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن زنگنه دقایقی پیش در جمع خبرنگاران گفت:در حال حاضر عملیات ضربتی به منظور خاموش کردن آتش پتروشیمی بوعلی در حال انجام است که این عملیات موفق نبود.

وی ادامه داد:البته برخی از برآوردها بیان می کرد که احتمال موفقیت کم است، با این حال تصمیم گرفته شد که این کار انجام شود.

زنگنه با بیان این که هم اکنون عملیات خنک سازی مخازن جنبی ( ال پی جی، بنزن، لایتنت ) در حال انجام است تا از این جهت خطری ایجاد نشود، تصریح کرد: این عملیات در وضع خوبی قرار دارد. 

وی با بیان این که باید تا پایان سوختن مواد مخزن صبر کرد و از این بابت نگرانی وجود ندارد، درباره مدت زمان سوختن مواد درون مخزن اظهار کرد: طبق اعلام تیم عملیات، حدود ١٠ تا ١٥ ساعت زمان می برد تا محتوای مواد سوختی درون مخزن بسوزد و به پایان برسد اما نگرانی از این بابت وجود ندارد و باید روال طبیعی آن طی شود.

وزیر نفت با اشاره به هماهنگی و تلاش سازمانهای مختلف برای مهار آتش در پتروشیمی بوعلی سینا، افزود: در حال حاضر تیمهایی از سوی وزارت نفت، شهرداریها، هلال احمر، استانداری و شرکت ملی صنایع پتروشیمی با مدیریت فرماندهی عملیات از سوی وزارت نفت، در منطقه مستقر و همه با همدلی و هماهنگی مشغول اطفای حریق هستند.

آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا از روز چهارشنبه ( ١٦ تیرماه) شروع شده است. هم اکنون عملیات ضربتی اطفای حریق در منطقه در حال جریان است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۳ ۲۰ تير ۱۳۹۵
جناب وزیر عزیز خسته نباشی خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۸ تير ۱۳۹۵
اقای وزیر دستتون درد نکنه که صبر میکنید کل سوخت بسوزه و اتش خاموش بشه.ممنون بابت اینهمه امکانات.اتش سوزی جنگل ها و منابع طبیعی هم همینجوره صبر میکنیم تا خودش خاموش بشه.خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۸ تير ۱۳۹۵
آقای وزیر یه کم دیگه صبر کنید خودش خاموش می شه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۱۸ تير ۱۳۹۵
همه جوره داره بیت المال میسوزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۸ تير ۱۳۹۵
علت آتشسوزی چی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۸ تير ۱۳۹۵
علت آتشسوزی چی بود
آخرین اخبار