در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

واکنش بروجردی به حذف 5 هزار میلیارد تومانی بودجه دفاعی بوسیله دولت

رییس کمیسیون امنیت ملی معتقد است؛ حذف 5 هزار میلیاردی بودجه دفاعی نگاهی غيرمسئولانه به امنیت ملی است.

واکنش بروجردی به حذف 5 هزار میلیارد تومانی بودجه دفاعی بوسیله دولت"علاءالدین بروجردی" رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه حذف تبصره 22 و بودجه دفاعی از لایحه اصلاحیه بودجه سال 95 نگاهی غيرمسئولانه نسبت به امنیت ملی است، گفت: هرگونه توسعه و پیشرفت در کشور با وجود امنیت پایدار صورت می گیرد.

نماینده مردم بروجرد تصریح کرد: کم توجهی به این موضوع محوری در کشور می تواند افکار منفی سیاسی، منطقه ای و نظامی به دنبال داشته باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: دولت خود باید درباره حذف بودجه 5 هزار میلیارد تومانی از لایحه اصلاحیه بودجه سال 95 تجدیدنظر کند و یا در غیر اینصورت مجلس در حوزه وظیفه خود در جهت دفاع از منافع و امنیت ملی اقدام خواهد کرد.

بروجردی با تاکید براینکه یک میلیارد و 700 میلیون دلاری که سال گذشته از آمریکایی ها در جریان تبادل زندانیان پس گرفته شد جزء بودجه دفاعی است، افزود: این پول باید در جهت تقویت بنیه دفاعی کشور هزینه شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: حتی اگر دولت پول تبادل زندانیان را تاکنون هزینه کرده باشد نیز جایگزین کردن آن یک وظیفه قانونی برای دولت است.

نماینده مردم بروجرد گفت: مجلس اعم از کمیسیون های اقتصادی و امنیت ملی و همچنین اکثریت قاطع نمایندگان نسبت به این موضوع حساس هستند لذا انتظار می رود که دولت تا قبل از آن که این موضوع تبدیل به مشکلی میان دولت و مجلس شود، آن را مدیریت کند.

وی با اشاره به حذف یارانه اقشار پردرآمد بوسیله دولت نیز خاطرنشان کرد: حذف 8 هزار میلیارد یارانه اقشار پردرآمد می تواند مشکل دولت را در زمینه تنظیم بودجه سالانه کشور حل کند.

شایان ذکر است: دولت در لایحه اصلاحیه بودجه سال 95 کل کشور که هفته گذشته با قید یک فوریت در مجلس تصویب شد، خواستار حذف اعتبار 5 هزار میلیارد تومانی وزارت دفاع و عدم قطع یارانه نقدی ثروتمندان و سه دهک بالای درآمدی کشور شده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۴ تير ۱۳۹۵
یارانه ثروتمندان چرا نباید قطع بشه؟
آیا دولت توضیحی داره که چرا ثروتمندان باید همچنان یارانه بگیرند؟؟
آخرین اخبار