یونان 8 عامل کودتا را بزودی تحویل ترکیه می دهد

نخست وزیر یونان درتماس با همتای ترک خود اعلام کرد هشت نفر از کودتاگرانی که به آتن پناهنده شده بودند، به زودی به ترکیه تحویل داده خواهند شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه خبری ان.تی.وی 'الکسیس چیپراس' گفته است پروسه تحویل 8 نظامی به ترکیه شروع شده است.

به دنبال ناکامی کودتاگران در ترکیه، هفت نظامی و یک غیرنظامی ترکیه با یک فروند بالگرد نظامی به جزیره دده آغاج یونان متواری شده و با کندن درجه های خود خواهان پناهندگی به یونان شده بودند.

یونان روز گذشته بالگرد نظامی را به ترکیه تحویل داده بود. بامداد شنبه 26 تیرماه شماری از نظامیان ارتش ترکیه با استقرار در ورودی پل های موسوم به «بوغاز ایچی» و«سلطان محمد فاتح» استانبول، سعی در اشغال نقاط راهبردی زیادی مانند مرکز فرماندهی ستاد ارتش ترکیه، فرودگاه ها و ایستگاه های تلویزیونی درشهرهای مختلف این کشور واجرای یک کودتای تمام عیار را داشتند که با حضور مردم در سطح شهرها به سرانجام نرسید و این کودتا پس از چند ساعت به شکست انجامید.

منابع مطلع ترکیه درآخرین گزارش ها از کشته شدن دست کم 161 نفر و زخمی شدن یک هزار و 440نفر دیگر و بازداشت 2839 نفر از کودتاچیان درجریان حوادث مربوط به کودتای نافرجام این کشور خبر دادند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار