متن کامل سخنرانی احمدی نژاد در مسجد جامع مسعودیه تهران

مراسم سخنرانی رئیس جمهور سابق در مسجد جامع مسعودیه تهران برگزارشد.

متن کامل سخنرانی احمدی نژاد در مسجد جامع مسعودیه تهرانبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ متن کامل سخنرانی احمدی نژاد بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر واجعلنامن خیر انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه
 
- خداوند بزرگ را سپاسگزارم و با همه وجود خوشحالم که توفیق دیدار و زیارت شما مردم مومن ، با صفا و انقلابی را عنایت فرمود.
- مردم این خطه از شرق تهران ، مسعودیه ، مشیریه ، والفجر ، اتابک ، رضویه ، افسریه ، کاروان ، خراسان و اسلام آباداز مردمان پر تلاش و وفادارند که وجودشان همواره نفع وبرکت و عزت برای جامعه به همراه داشته است.
- سلام و درود خدا بر شما و پدران و مادران پاک و ایمانی شما.
عزیزان من
- می خواهم در سخنانی کوتاه درباره جایگاه، عظمت، نقش و مسئولیت مردم با شما عزیزان سخن بگویم.
- هر انسانی، جلوه ای از خداوند و دارای کرامت و عظمت و مورد لطف و عنایت خداوند است.
- معلوم است که توده های مردم ، بندگان خدا ، عائله خداوند،جلوه کامل تری از او و مورد عنایت ویژه و لطف خاص و بالاتر خداوند هستند.
- همه عالم برای مردم خلق شده است :
- دین ، پیامبران ، کتب آسمانی ؛ علم و معرفت و حکومت و قانون و همه چیز برای مردم و در خدمت مردم است.
- به یک تعبیر و به نوعی می توان گفت که مردم ، خلیفه خدا در زمین هستند.
به چند نکته درباره حقوق و جایگاه مردم اشاره میکنم :
1- جایگاه مردم در نظام اجتماعی:
- مردم ، نه تنها در نظام اجتماعی بلکه در کلیه امور ، بالاترین جایگاه و ارزش را دارند . همه امور مربوط به مردم و برای مردم و در خدمت مردم است.
- امام آمد و با مردم ، در کنار مردم و توسط مردم بزرگترین و عمیق ترین تحول سیاسی ، فرهنگی و انسانی معاصر یعنی انقلاب عظیم اسلامی را بر پا کرد.
- امام فرمود : مردم ولی نعمت ما هستند و ما هرچه داریم از مردم داریم . ایشان همه امور ، دستاوردها و پیروزی ها را از مردم می دانستند . مردم ، در حقیقت ، صاحب کار هستند.
2- حق تعیین سرنوشت :
- خداوند حکیم و خالق دانا که حاکم اصلی عالم است،انسانها را بر سرنوشت خودشان حاکم قرار داده و این حق را به آنان سپرده است .
- همین امر یکی از دلایل کرامت انسانی است.
- مردم حق دارند شیوه حکومت ، رفتار حکومت و سیاست های حکومت را تعیین ، انتخاب و اعمال نمایند.
- مردم حق دارند حاکمان‌ و مدیران را انتخاب و در صورت اراده،‌‌ حق خود را تفویض کنند.
- اصل ، مردمند و حکومت ها در تمام برنامه ریزی های خود باید تابع نظر مردم باشند و منافع مردم و تاثیر اقدامات خود بر زندگی مردم را به عنوان اصلی ترین عامل لحاظ کنند.
- بدون رضایت و خواست ملت هاهر نوع مدیریت و حکومت، در هر سطح و رده ای فاقد مشروعیت است.
- حکومت ها در اصل خادم مردمند .
- امام(ره) فرمودند: به من خدمتگزار بگویند بهتر از آن است که رهبر بگویند.
- مقام معظم رهبری نیز فرمودند‌: ما نوکر مردمیم.
- فهم عمومی مردم اصل است و اصالت دارد .
- "ید الله مع الجماعه"
- امام فرمودند: میزان رای ملت است. یعنی نظر ملت باید حاکم باشد. هرگاه ملت به یک تصمیم و اعمال اراده عمومی می رسید، امام آن روز را یوم الله می نامیدند.
- نظر ملت نه تنها اصیل و مهم است و باید حاکم شود بلکه معیار است و ارزشمند است.
- اگر روزی حکومت واقعی ملت ها حاکم شود بهترین شرایط حاکم خواهد شد و مشکلی وجود نخواهد داشت.
3- ‌حقوق مساوی مردم
- همه کسانی که به دنیا می آیند،خلق خدا و محترم و عزیز هستند و از حقوق مساوی و مالکیت مساوی در ثروت های عمومی برخوردارند.
- کسی که در آفریقا یا آسیا و یا سایر نقاط جهان و یا در خانواده فقیر به دنیا می آیدباید با کسی که در آمریکا و اروپا و یا خانواده های مرفه و ثروتمند و یا طبقه به اصطلاحکله گنده ها به دنیا می آید، از حقوق مساوی برخوردار باشد.
- همه به یک اندازه در ثروت این عالم ، آب و هوا ، نور ، خاک ، زمین ، جنگل ، مرتع ، معادن و سایر سرمایه ها و ثروت های عالم شریکند و باید در چارچوب یک نظم عادلانه از آن برخوردار باشند.
- هر نوع تبعیض در بهره برداری ، تخصیص و توزیع منابع و ثروت ها ، یک تحمیل از ناحیه شیاطین و مستکبران است که در نتیجه آن فاصله طبقاتی ، فقر و صدها مشکل دیگر بروز می کند.
- ثروت عالم متعلق به خداوند و با اراده خداوند در اختیار و متعلق به همه بندگان خدا و توده های مردم است.
- مشکل جوامع بشری ناشی از زیاده خواهی مستکبران و دست اندازی خودخواهان به ثروت عمومی و تبعیض ومحروم کردن مردم از حقوق طبیعی و خدادادی‌شان است.
- عده‎‌ای که خود را برتر و صاحب حقوقی بیشتر و یا صاحب حقِوتو می شمارند و به ثروت عالم بیش از حق خود دست اندازی می کنند ، مسبب مشکلات هستند .
- ببینید که طاغوت ها و مستکبران با هدایت شیطان چه کرده اند که بیش از دو سوم مردم دنیا در بدو تولد به جای مالک بودن، بدهکار به دنیا می آیند.
4- دسته دسته و محروم کردن مردم از حقوق خدادادی
- چندین گروه ، متاثر از شیطان و خوی استکباری و خودبرتر بینی ، دائماً مردم را دسته دسته و طبقه طبقه می کنند و با ترفندهای پیچیده آنان را در برابر هم قرار می دهند و از حقوق مسلم شان محروم می کنند.
- عده ای مردم را به درجه یک ودرجه دو یا به طبقه فرودست ،یعنی اکثریت عظیم توده هایمردم و طبقه بالادست ، یعنی اقلیت برخوردار و معمولاً حاکم تقسیم می نمایند.
- اینان برای حاکمان، حقوق استثنایی و برای طبقه عمومی مردم کمترین حقوق را ترسیم و آن را به صورت نوشته یا نانوشته اعمال می کنند.
- عده ای دیگر مردم را به دو طبقه عوام و نخبگان تقسیم می کنند و برای نخبگان ، حقی بسیاربیشتر از توده های مردم فرض کرده و با ترفند های گوناگون از جمله تحقیر توده های مردم ، آنان را از حقوق مسلم شانمحروم می کنند و حاکمیت و مدیریت را حق نخبگان می شمارند.
- عده ای دیگر به نام دموکراسی و یا عناوین دیگر و با وضع قانون یا مقررات ، هر روزه اختیارات مردم را کاهش داده و به دایره اختیارات و دخالت خودشان در زندگی مردم اضافه می کنند.
- با نظام حزبی ، عملاً مردم را از دایره تصمیمات اساسی حذف و یا محدود می کنند و خود جانشین مردم می شوند . آنان برای این عمل خلاف و حق کشی بزرگ ، ده ها توجیه و دلیل به ظاهر عقلایی هم سر هم بندی می کنند.
- عده ای دیگر با حاکم کردن نظام سرمایه داری و اصالت دادن به سرمایه عملاً انسانها و مردم را درجه 2 می نامند و سرمایه داران را به جایگاه درجه یکی منصوب و از این طریق علاوه بر تحمیل محرومیت های وسیع اقتصادی و اجتماعی به مردم ، آنان را از جایگاه اصلی مدیریت و تصمیم گیری خلع و حذف می کنند.
- تقسیم بندی ملت ها به توسعه یافته ، در حال توسعه و عقب مانده نیز از توطئه های شیطان و برای ادامه سلطه و چپاول و توجیه خودخواهی های یک اقلیت محض حاکم بر جهان است.
- همه این ها ، اعمالی کاملاً شیطانی و موجب تداوم غارت ملت‌ها و سلطه طلبی‌ و در نتیجه انباشته شدن مشکلات جامعه بشری است.
- همه انسانها محترمند و باید از حق مساوی در بهره مندی از ثروت عالم و دخالت در نظام های تصمیم گیری در تمام امور ، مقاطع زمانی و موضوعات برخوردار باشند.
5- نقش مردم در اداره جوامع
- نقش داشتن ، مشارکت و نظارت و اعمال اراده مردم در مدیریت جوامع ، اصل حقیقی است.
- اقتصاد را به طور عمومی مردم باید اداره کنند ، فقط در معدودی از موارد، که مردم نمی توانند یا مایل نیستند، یا ورود آنان موجب تضییع حق عمومی می‌شود ، دولت ها موقتاً مجازند وارد شوند .
- دولت ها باید پشتیبانی و نظارت کنند و مانع از تبعیض و بی عدالتی و اجحاف و خیانت شوند.
- امور سیاسی باید با فهم ، حضور و دخالت مردم اداره شود.
- این در حالی است که بسیاری از دولت ها اصولاً توجهی به خواست مردم ندارند .
- در زمان انتخابات، شعارهایی می دهند و سپس طور دیگری عمل می کنند و انگار نه انگار که مردمی هم هستند و حق متعلق به آنان است.
- غافل از اینکه این ها همه تعهد‌ِ حاکمان و حق مردم است و خداوند حساب کشی بسیار دقیق خواهد کرد.
- ثروت کشورها متعلق به مردم است و باید در اختیار آنان باشد . برخی از اینکه جزیی از ثروت ملت‌ها در اختیار خود ملت ها قرار بگیرد هزاران منت سر مردم می گذارند و مردم را تحقیر می کنند.
- مردم ، خودشان به خوبی می توانند ثروت خویش را مدیریت کنند.
- برخی افراد به واسطه خودخواهی یا انحصار طلبی،مردم را محجور ، صغیر و فاقد فهم و توانایی می‌شمارند و تلاش می کنند که حق و ثروتمردم را هم از دستشان در آورند . با زبان بی‌زبانی و هزار ترفند می گویند؛ مردم نمی توانند و بلد نیستند ثروت متعلق به خودشان را اداره کنند و باید خود را خلع ید کنند و به دولت ها بسپارند تا دولت ها به جای آنان تصمیم بگیرند.
- به خدا حتی اگر همه ثروت کشورها عادلانه بین مردم توزیع شود ، حتماً و مطمئناً ، هشتاد میلیون نفر و هفت میلیارد نفر ، بهتر از یک عده معدود، می توانند ثروتشان را مدیریت و از فواید آن بهره برداری کنند.
- در این صورت، فقر و تبعیض نیزبه سرعت ریشه کن خواهد شد.
- مردم بهتر بلدند که ثروت خود را از دست اندازی عده ای معدود خودخواه و صاحب قدرت و ثروت و رسانه محافظت نمایند.
- هر چه دایره دخالت دولت ها در امور مردم افزایش می یابد، از یک سو اتلاف منابع و فقر گسترش می یابد و از سوی دیگر فساد و دست اندازی به بیت المال بیشتر می شود.
- دولت های پر خرج و کم بهره،خود عامل و مسبب فقر هستند.
- مدیریت اقتصاد ، سیاست ،ثروت و فرهنگ باید به دست مردم باشد و در این صورت به یقین کارها خیلی بهتر انجام می شود.
- در این صورت ، فرصت رشد مردم نیز فراهم می گردد.
- کسانی که دائماً مردم را از حقوق و شئون و اختیاراتشانبه نفع یک عده اقلیت خلع می کنند، در واقع سد راه رشد مردم می شوند.
- بدترین فرد در میان مردم ، کسی است که خود را برتر از مردم و مردم را پایین تر از خود می پندارد.
- خوب ؛ حرف زیاد است و من انشاءالله در آینده درباره حقوق مردم و حقوقی که قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی برای مردم ذکر کرده است سخن خواهم گفت.
- از همه عزیزانی که این جلسه را برگزار نمودند، امام جماعت محترم مسجد ، کانون و موسسه فرهنگی ، بیت الرضا (ع) و بسیج و همه شما عزیزانتشکر می نمایم.
- ای خدای بزرگ یار و یاور مستضعفان و احیاگر عزت و کرامت بشری را برسان.
- او را با اراده و دست مردم حاکم کن.
- در سایه حاکمیت او همگان را به اوج عزت و کرامت و سلامت برسان.
- با عنایت او ملت بزرگ ایران را حفظ کن و بر تمام بدخواهانش پیروز گردان و بر بام عزت جهان بنشان.
- رهبری هوشمند و عزیز انقلاب را در سایه عنایات حضرتش موفق و سالم و سربلند بدار.
موفق و سربلند باشید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار