بسته بندی محصولات کشاورزی امری مهم در کاهش ضایعات

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت:با بسته بندی های متعارف و مناسب محصولات کشاورزی در امر صادرات می توانیم ارزآوری بالایی را برای کشور به ارمغان آوریم.

سید رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عرضه محصولات بسته بندی شده اظهار داشت: با توجه به لنج های کهنه حمل و نقل صادرات فله برخی محصولات از قبیل هندوانه، خربزه، سیب زمینی، پیاز ضایعات 30 درصدی در مبدا و مقصد را به همراه دارد که در نهایت به سبب عدم کیفیت لازم بازارهای محصول را از دست خواهیم داد.

وی افزود: بحث ممنوعیت صادرات فله به پیشنهاد اتحادیه مورد قبول سازمان توسعه تجارت و وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت از این رو این امر از ماه جاری اجرایی خواهد شد.

نورانی با اشاره به اقدامات اساسی در راستای پروژه اقتصاد مقاومتی بیان کرد: با توجه به بحران آبی کشور، صادرات فله و بسته بندی های غیر متعارف محصولات ضربه مهلکی به اقتصاد وارد می کند از این رو لازم است که با بسته بندی های مناسب ارزآوری بالایی را برای کشور به ارمغان آوریم.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی تصریح کرد: برای دستیابی به موفقیت در بازار صادرات محصولات کشاورزی باغی و جالیزی باید بتوانیم شناورهای صادراتی را به سردخانه مجهز کنیم ضمن آنکه براساس معیارها و چارچوب های مشخص محصولات را بسته بندی نماییم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار