ارزش‌گذاری جان انسان‌ها بر اساس ملیت/ ارزش خبری یک کشته در اروپا نوزده برابر بیشتر از یک کشته در خاورمیانه!

تله‌سور نوشت: رسانه‌های آمریکایی حوادث تروریستی اروپا و خاورمیانه را گزینشی پوشش می‌دهند.

ارزش‌گذاری جان انسان‌ها بر اساس ملیت/ ارزش خبری یک کشته در اروپا نوزده برابر بیشتر از یک کشته در خاورمیانه!
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ تله سور نوشت: تفاوت آشکار نحوه پوشش رسانه های آمریکایی درباره قربانیان اروپایی و مسلمان در حملات تروریستی در گزارش تازه ای منعکس شده است.

در این پایگاه اینترنتی آمده است «سازمان بی طرفی و دقت در گزارش دهی» (FAIR) که یک گروه نظارت بر رسانه ها و مستقر در نیویورک است روز شنبه نتیجه بررسی های خود را درباره پوشش رسانه های آمریکا از حملات الهام گرفته از گروه تکفیری صهیونیستی داعش در اروپا و خاورمیانه (غرب آسیا) منتشر و اعلام کرد ارزش خبری کشته شدگان اروپایی در رسانه های آمریکایی حدود 1800 درصد بیشتر از ارزش خبری کشته شدگان در خاورمیانه است.

در این بررسی برای مشخص شدن این که چه تعداد خبر مربوط به حملات داعش به گروهی از غیرنظامیان در رسانه های آمریکا پوشش داده شده است، مقالات خبری و فیلم های سه روزنامه قدیمی نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و واشینگتن پست و اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری بازفید (BuzzFeed) جمع آوری شدند.

«سازمان بی طرفی و دقت در گزارش دهی» در گزارش خود درباره نتیجه تحقیقاتش نوشت به طور کلی، ارزش خبری یک کشته در اروپا نوزده برابر بیشتر از یک کشته در خاورمیانه است و کشته شدگان در حملات در کشورهای غیرغربی نه برابر کمتر از کشورهای غربی پوشش داده می شوند.

این یافته های جدید رویکرد دوگانه ناراحت کننده ای را در نحوه پوشش دهی اخبار در رسانه های غربی به نمایش می گذارد که نشان دهنده ارزش گذاری به جان انسان ها بر اساس ملیت آنها در این رسانه ها است.

این در حالی است که اسلام هراسی در آمریکا به سطح نگران کننده ای رسیده است. بر اساس گزارش شورای روابط آمریکایی-اسلامی در سال 2016،  هفتاد و هشت حادثه ناشی از اسلام هراسی در سال 2015 گزارش شده است که در آن مساجد هدف حمله قرار گرفته اند. این رقم برای فقط یک سال، از سال 2009 تا کنون بی سابقه است.

علاوه بر پوشش مغرضانه رسانه ها و افزایش اسلام هراسی، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز پیشنهاد ممنوعیت موقت ورود مسلمانان به کشور و نظارت بر مساجد را داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
حتما خون اونها رنگینن تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
واقعا دليل اين تفاوت را نمى دانيد ، وقتى كه در مملكتى ٩٩ درصد دولتمردان و حاكمان دزد و غارتگر و فاسد هستند ملت تربيت شده توسط اين حاكمان هم بدتر از خودشان مخواهد بود لذا مرگ چنين موجودى با مرگ انسان تربيت شده خوب كه حاكم بر علم و دانش و صنعت و تكنولوژى و درمانى و پزشكى و دارايى و و بهداشتى و....... دنيا هستند ، يكى باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
مرگ بر حرامزاده های اروپایی و امریکایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
مرگ بر اروپا و امریکا هر دو وحشی تشریف دارن و خیلی کثیف میباشند مرگ گوارای وجودشان /این هم مودبانه
آخرین اخبار